• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Wide field astrofotografija

Started by Stojanov, December 02, 2009, 12:08:03 am

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

CyberianIce

Hvala na dobrodoslici i savetu za objektiv, posto sam nubeskara trenutno, ne znam sta valja, ni sta moze, ni sta je povoljno od objektiva. Kit koji se isporucuje sa 4000D nije bukvalno ni za sta jer se fokuser toliko klima da zvezde plesu lambadu po par lucnih minuta u kadru nakon svakog fokusiranja a mozda cak i usled promene polozaja kamere, zbog gravitacije (nisam siguran). Mozda je 18-55 IS bolji, stvarno nebih znao, ali svakako sam planirao da zamenim moj kit sa nekim koji ima IS, a mozad i 17-85 IS. Ono sto znam zasigurno je da cu svakako kupiti 50ku prime. Pored toga, treba mi jedan widefield i jedan tele, ali to cemo videti kad dodje vreme sta bude u ponudi. Barndoor je vec u 3D printeru, ali nemam ni stativ, ni glavu a  i step motor i PWM kontroler mora malo da se priceka :(
Telescopius
AstroBin
Sky-Watcher 200P | Meade Instruments DS2090 | Tair-3-Phs | Celestron CG-5 | OnStepX | Canon EOS 600D AstroMod | ZWO ASI120MM-S

Danijel

Samo jedna napomena, IS (image stabilization) obavezno moraš isključiti prilikom snimanja sa stativa jer će ti slike ispasti mutnjikave. Kako je fotić na stativu, nema potrebe za stabilizacijom slike jer se objektiv ne miče, a kako je IS aktivan sustav, on će stalno mrdati po objektivu u skladu s njegovim algoritmom kojim nastoji kompenzirati (nepostojeće) pomicanje fotoaparata i tako ti razmutiti snimak. To će se posebno vidjeti na snimkama zvijezda i noćnih krajobraza. Znači, vodi računa o tome. ;)
ZVJEZDARNICA APOLLO
SW MAK 127/1500 | NEQ6 Pro GoTo | Celestron 11" SCT

CyberianIce

Hvala na savetu, primetio sam to vec na telefonu. Crapsung S7 ima stabilizaciju i upravo se desava to sto si opisao :D U medjuvremenu idem sa kolegom napasti perseide sa 14mm f/2.8 na full frejmu :D Veceras sam na Letenki :)
Telescopius
AstroBin
Sky-Watcher 200P | Meade Instruments DS2090 | Tair-3-Phs | Celestron CG-5 | OnStepX | Canon EOS 600D AstroMod | ZWO ASI120MM-S

Sinisa

Quote from: CyberianIce on August 12, 2019, 09:26:07 pm
Veceras sam na Letenki :)

Ako *slučajno* nađeš neki dobson od 450mm otvora - moj je :)
Šalim se naravno.
Koji su preporučeni settings za meteore,sa obzirom da duža ekspozicija ubije svaki meteor koji prođe na početku snimanja? Za sada držim 4sec@ISO3200 - 18mm f3.5,jedan mi je prošao ali je ispao dosta ispran.
150/750 EQ3

Danijel

Blendu otvoriš do kraja, ISO digneš na najviše što ide, a ekspoziciju odrediš onoliku koliko je potrebno da ti ne "spali" (preeksponira) snimak. Fotke će biti s dosta šuma ali će se zabilježiti i oni meteori slabog sjaja. Ako ne želiš puno šuma, smanji ISO na vrijednost koja ti daje prihvatljivu količinu šuma no onda nećeš snimiti puno meteora nego samo one najsjajnije.
ZVJEZDARNICA APOLLO
SW MAK 127/1500 | NEQ6 Pro GoTo | Celestron 11" SCT

vlaiv

Quote from: Sinisa on August 13, 2019, 12:20:06 am
Koji su preporučeni settings za meteore,sa obzirom da duža ekspozicija ubije svaki meteor koji prođe na početku snimanja? Za sada držim 4sec@ISO3200 - 18mm f3.5,jedan mi je prošao ali je ispao dosta ispran.


Kao i za sve ostalo, presudan je SNR. Meteor je vrlo kratkotrajna pojava i idealno bi bilo kada bi tacno znao gde i kada ce se pojaviti - u tom slucaju, kao sto Daniel kaze - uzmes najveci ISO (minimizuje sum citanja, mada pogledaj za svoj model grafik ISO vs read noise) i okines najkracu mogucu ekspoziciju dovoljnu da zabelezi meteor.

Drzanje blende otvorene suvise dugo ima kontra efekat - akumuliraju se razni izvori suma - svetlosno zagadjenje i termalni sum.

Isto tako zavisi i kakvu fotku zelis napraviti - pojedinacne meteore ili neku vrstu kompozita?
U principu zelis da ides sa kratkim ekspozicijama - 1-2s da bi izbegao akumulaciju suma. Za pojedinacne slike meteora - posle toga "lovis" u svim snimicima (uradi bar dark kalibraciju) gde je koji uhvacen.

Kompozit je malo komplikovanije napraviti - zelis da stackujes "pozadinu" kako bi smanjio sum, ali isto tako zelis da ukljucis meteore bez stackovanja. Mogu da opisem postupak formiranja slike ali nisam siguran da postoji software koji bi to mogao uraditi jednostavno.

Uzmes neki sigma rejection algoritam za stackovanje i stackujes sve frejmove - ovo ce ukloniti meteore (nikad nisu na istom mestu odnosno ne ponavljaju se medju frejmovima pa ce ih algoritam izbaciti iz stacka) ali ti je potrebno i da algoritam proizvede "sigma reject" masku za svaki frejm koji je stackovan.
Posle toga treba za svaki frejm koji ima meteor da uzmes i u stack umesto piksela stacka ubacis piksele iz tog frejma koristecti "sigma reject masku" - odnosno zelis da na mestu gde je meteor na nekom frejmu - ti pikseli budu u konacnom stacku umesto stackovanih piksela.

Jeste, komplikovano je, al tako ces dobiti najbolji kompozit sa mnostvom meteorski tragova iz mnogo kratkih ekspozicija.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Sinisa

Uh,ne kompozit,ali hvala i na tom objašnjenju,od viška glava ne boli što bi se reklo
Hteo sam pojedinačne fotke da pravim,ali nisam imao sreće da mi neki sjajni meteor prođe kroz kadar,samo sitni. Ali radilo je,i oni su ostali zabeleženi. Hvala Danijel,Vlaiv :)
Probam večeras opet
150/750 EQ3

Yagodinac

Najveći problem sa ovogodišnjim meteorima je 1) Mesec.
Na drugom mestu je ovo što je Vlaiv pisao, a ukratko treba "izdvojiti" pojedinačni meteor slabog sjaja iz pozadine. U suštini veoam slično kao fotografisanje munja; ako mnogo produžiš izlaganje munje se izgube i utonu u okolni pejzaž; a ako skratiš onda one iskoče. Blenda i ISO ti služe da ne pregoriš munju, a da je ipak dovedeš do najbolje neke vrednosti koja je malo ispod "gorenja".

Meteori isto; treba prilično skratiti eksponiranje a blendu i ISO odvrnuti maksimalno (f3.5; ISO6400 ili koliko već ima) i onda se sve vrti oko nekih možda sekundu-dve, da lupim. Nebo bi trebalo da bude malo više crno nego svetlo; ako je svetlo to nikako nije dobro jer su onda tamniji meteori obrisani fonom neba. Dakle, završićeš sa ogromnim brojem RAW fotki, kako god da okreneš.

A postoji i prostija fora koju bih ja uradio: opališ gomilu 30sec ekspozicija, ili tako nešto; sve sklopiš u startrails i dobiješ nekoliko najsvetlijih meteora u obliku malih crtica. I kad te neko pita šta si radio cele noći u divljini, ti mudro prećutiš prazne limenke piva i pokažeš mu tih par crtica.

Yagodinac

Evo nekretnine ako hoće neko da kupi (ne, nije ovo levo, to je moj auto i trenutno nije na prodaju ;D  )
Kompozit od dve fotke, 30sec za osvetljavanje lampom i 100sec za nebo. Pritom se u vrhu krošnje levo vidi Severnjača a desno Kasiopeja i neki verovatno Iridium, obzirom na ravnomernost porasta i pada sjaja.

Old Cottage by Millan Milloradovic, on Flickr

Sinisa

35 Min Orionovog pojasa na 55mm
Malo se nazire i Barnardov kolut kako se obavija oko pojasa
150/750 EQ3

CyberianIce



Jugozapadno nebo kod Apatina. 18mm/3.5, ISO3200, 30 sekundi. Jedna od najboljih lokacija u blizini ali je problem LP koji dolazi iz Osijeka, jako se lepo vidi na slici.
Telescopius
AstroBin
Sky-Watcher 200P | Meade Instruments DS2090 | Tair-3-Phs | Celestron CG-5 | OnStepX | Canon EOS 600D AstroMod | ZWO ASI120MM-S

Yagodinac

Lepo je to ispalo... Mene generalno oduševljava koliko malo LP-a u osnovi Vojvodina ima, obzirom da je na samo 100mnv.
BtW fotka uopšte nije loša za krop i ISO 3200. Ovako na 40D izgleda ISO 1600, a on je svojevremeno bio HighISO šampion u krop klasi (al' pre deset godina doduše  ;D ).

CyberianIce

EOS 4000D je promasaj. Senzor losiji od onih iz 1300D a rezolucija jos veca i samim tim mnogo nezgodnija spravica. Kacio sam EF 70-200 f/2.8L, EF 100 f/2.8L da nebude zabune, isprobavao sam sve i svasta sa jako skupim objektivima, ali smece sa wifijem ostaje smece. Prelazim na 5D3 ili 5D4 ako mu padne cena.

Ali taj WiFi je jako dobra stvar za ove hladne dane. Namontiras sve lepo, sednes u auto, pustis muziku, smotas cigaru, nakacis se na aparat sa tabletom i sve moze lepo da se radi remote iz toplog okruzenja :D
Telescopius
AstroBin
Sky-Watcher 200P | Meade Instruments DS2090 | Tair-3-Phs | Celestron CG-5 | OnStepX | Canon EOS 600D AstroMod | ZWO ASI120MM-S

Danijel

Quote from: CyberianIce on October 25, 2019, 03:01:29 pm...
Namontiras sve lepo, sednes u auto, pustis muziku, smotas cigaru, nakacis se na aparat sa tabletom i sve moze lepo da se radi remote iz toplog okruzenja :D

Da, tablete čuda rade. ;D  ;D
ZVJEZDARNICA APOLLO
SW MAK 127/1500 | NEQ6 Pro GoTo | Celestron 11" SCT

Sinisa

Quote from: CyberianIce on October 25, 2019, 03:01:29 pmAli taj WiFi je jako dobra stvar za ove hladne dane. Namontiras sve lepo, sednes u auto, pustis muziku, smotas cigaru, nakacis se na aparat sa tabletom i sve moze lepo da se radi remote iz toplog okruzenja :D
I za leto,ja sam se tako od komaraca sakrivao :D
150/750 EQ3