• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Prva kupovina

Started by bmfmeda, December 03, 2014, 01:57:22 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmfmeda

Pozdrav svim forumašima.
Totalni sam početnik što se astronomske opreme tiče pa mi je potrebna pomoć oko prve kupovine.
Situacija je sledeća: moj petogodišnji sin je izrazio želju da za predstojeće praznike dobije teleskop. Ne bih mu kupovao nešto što je neupotrebljivo i što mu neće zagolicati maštu da nastavi da se interesuje za astronomiju, a ne bih dao ni puno para jer ne znam šta očekuje od posmatranja neba.
Probao sam da se sam informišem preko raznih portala i foruma, ali što više čitam više sam zbunjen. :)
Ono što mi je možda zapalo za oko je 76/300 Dobson - mini Skywatcher. Dakle u tom cenovnom rangu bih se kretao, a njemu bi za početak bilo dovoljno to što nudi ovaj ili neki drugi slični model.
Molim vas za komentar, savet ili predlog za prvu kupovinu.
U napred hvala!

spadej

Prosao sam te iste muke 2 puta :) . Detetu od 5 godiina je potrebniji dobar pristup toj materiji nego bilo kakva sprava. Koji god teleskop da kupis, moraces i da znas da objasnis detetu sta je to sto vidi. I da ga postupno uvodis u svet astronomije, od Meseca i najblizih planeta. Za to ti je dovoljan bilo kakav teleskop. Nema svrhe da kupujes ista skupo i komlikovano, kad dete tog uzrasta ne moze da shvati kako da gleda "skrenutim pogledom". A za vecinu galaksija, maglina i ostalih cudesa je to veoma bitno.
Ja se i danas smejem sebi kad se setim "zvezdice sa sesirom", ali tako sam mojoj 4-godisnjoj cerki predstavio Saturn. Gledali smo ga najjeftinijim i najlosijim teleskopom koji postoji, Optisan 600/60. I uzivali maksimalno.

PS: stvarno sam nekulturan. Dobro dosao na forum!

Yagodinac