Pokaži svoju opremu

Započeo Astro_fun_times, Mart 24, 2025, 09:26:16 POSLE PODNE

prethodna tema - sledeća tema

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Astro_fun_times

Uros i CyberianIce bi mi se smejali 🤣
Vec jesu. Ali bitno je da nista ne visi sto ne treba da visi i da je sve spremno da za 30s bude namontirano na montazi.

Nisam uopste imao priliku da testiram fokuser. Od kad je stigao, oblaci i kisa.
Kada sam ga montirao probao sam ga i kada se odpuste srafici, i on se pomeri gore-dole tako da zbog tezine koja je iznad i ugla od 45 stepeni kada je sve u home poziciji, mislim da bi odpustanje tih srafica izazvalo da se (ukoliko se ne vrsi pritisak odozgo) pojavi tilt nakon odpustanja srafica koji bi se ili video ili ne bi u mraku. Ne planiram da ga koristim svakako.
Moj senzor je kvadratni tako da mi ne igra puno ulogu rotacija.
Samo gledam da poravnam senzor sa spajderom  kako bi mi spajkovi bili sto vise horizontalni/vertikalni. Iz tog razloga takodje ne rotiram nista.

Sto se tice grejaca, ne koristim ih.
Narucio sam dew shield od vlaiva (cekam da me pozove da ga uzmem) sto ce spreciti rošenje sekundara (mada mi je primarna namena za njega sprecavanje ulicne kao i komsijske sijalice sa udje u cevku.
Dno nosaca primara sam zatvorio skroz tako da nema cirkulacije uopste.
Mislio sam da mozda ubacim ventilator (imam od rasturenog kompa jedan) ali za sada nista od toga.
Tako da odgovor je ne, nemam nikakve grejace na ogledalima.
Trebalo bi ih oprati.
Mislio sam da to odradim zajedno sa montazom fokusera ali me mrzelo 🤣

Videcu nakon prvog testa sta kaze Astap za tilt jer je teleskop kolimovan sad. Ako bude tilta onda cu gledati sta mi je dalje ciniti kako bih poravnao fokuser sa ostatkom teleskopa.

Juce ili prekjuce sam prvi put naisao na Gemini flat panel a imaju i automatizovani poklopac sa tim panelom. Jeftijiji su od Wanderer ili kako se vec zove brend koji je dugo bio i jedini.

Ti si dosta stvari narucio. Mislili smo da je Predrag kriv za kisu ali ni ti ne zaostajes 🤣
A i kruska je tu. Neka, samo neka se kupuje, i da se sto vise koristi.
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod);
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

Astro_fun_times

SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod);
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

Astro_fun_times

Moze da se naslovu doda i "sta ste danas radili" ili tako nesto.
Napisite nam ovde čime ste se danas bavili vezano za hobi.


Nakon montiranja OAG-a na AFW i kameru, napravio sam novi profil u PHD2 u kojem mi je fokalna duzina gajding teleskopa ista kao i glavnog teleskopa jer jelte, OAG koristi glavni teleskop.

Posle sam sredio kablove ali nisam testirao nista.
Juce reko ajde da ja ipak testiram i naidjem na problem.
Naime temperatura kamere mi je varirala stalno, malo mi se i ventilator cuo kao da stane.
Reko los kabal za napaja je kamere (a stavio sam neki produzni DC kabal koji sam kupio odavno).
Ma reko losa uticnica garant, slab kontakt.
Uzmem, odsečem zensku uticnicu sa ciljem da stavim drugu, malo bolju. Kad sam video presek tih kablića, reko ipak cu drugi napraviti.
Kupio sam pre u elektro radnji kablove za struju, najtanje valjda, ali dobro su me sluzili (jedina mana su uticnice i utikaci koji su jako loseg kvaliteta).

Stavim ja taj novi kabal, kad ono isti problem. Kada okinem sliku, tri greske crvene mi iskoce a i temp opet pocne da opada pa da se dize...
Pa reko sta mu je sad, sve je radilo ok zadnji put.(mada me je montaza zajebavala, diskonektovala se stalno iz NINA ali ne i iz PHD2, sva sreca to se desilo nakon meridian flipa. Mislim da je uzrok bio Windows update ali to cu morati da ispratim sledeci put.)

Pogledam u PHD2, izbaceno obavestenje da je gajding kamera diskonektovana.
Ona mi je ukljucena preko USB huba na samoj kameri.
Reko garant je kabal riknuo, glavni, debeli 3.0 koji ide sa kamere na minipc.

Probam da utaknem gajding kameru u minipc direkt, opet isti problem.

Skinem ja poklopac sa teleskopa i upalim svetlo, pogledam u PHD2 kad ono senzor kvadratnog oblika umesto pravougaonog koji ima Asi120mm.
Aa reko tu čuči zec.

Odem u "connect equipment" i levo od dugmeta za konektovanje ima ikonica kao strelice dve, kliknem tu kad ono pise da je izabrana 533 umesto 120 kamera.

Sva sreca pa sam to otkrio kuci i na vreme resio sta je problem.
Konektujem sve ponovo, radi...

Tako da sad evo pravim novu datoteku bias-a i dark-ova da koristim narednih godinu dana.

Znaci ako pravite novi profil u PHD2 obratite paznju koju kameru vam konektuje jer u equipment selekciji se selektuje samo "zwo camera" a onda on sam odabere ukoliko mu vi ne naglasite koju da koristi.

Takodje, otkrio sam da mi OAG ima light leak pored tela kamere i cevi fokusera samog OAG-a tako da cu tu neku gumicu za tegle da stavim kad budem fokusirao kameru.


Juce sam pravio nove flatove jer je vlaiv dobro primetio da mi slike nisu korigovane. Ja zaista nemam pojma zasto. Flatovi bi trebalo da su okaj ali slike i dalje imaju vinjetiranje...
To mi ostaje misterija da se njome bakćem u buducnosti.

Sa starim fokuserom, kada su zvezde u fokusu, "nos" korektora mi je i dalje virio unutar cevke.
Iz tog razloga sam ja na nosacu primarnog ogledala šrafove za podesavanje izvio skoro do kraja kako bih time primar pogurao vise ka unutra a samim tom i tacku fokusa. Time sam dobio da mi nos korektora vise nije bio unutar cevke kada je sve u fokusu.
Na novom fokuseru (mada sada tek shvatam dok ovo pisem da mozda nisam u pravu) kada ga izbacim na istu poziciju po starom fokuseru prema EAf (6412) nos korektora udje bas duboko u fokuser tako da je fokuser bas puno izbacen napolje.
Zbog toga sam mislio da vratim primar gde je originalno i bio, blize samom nosacu ali evo sad sam shvatio da to treba prvo testirati na zvezdama, gde se tacno sada nalazi tacka fokusa pa ako je moja teorija tacna, onda cu lepo povaditi ogledala da ih operem i vratiti gde su bila fabricki.

Tako da iako su dani tmurni i kisni, ima posla ko hoce da radi 🤣
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod);
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

Ljubo

CitatNaime temperatura kamere mi je varirala stalno, malo mi se i ventilator cuo kao da stane.
Reko los kabal za napaja je kamere (a stavio sam neki produzni DC kabal koji sam kupio odavno).
Ma reko losa uticnica garant, slab kontakt.
Uzmem, odsečem zensku uticnicu sa ciljem da stavim drugu, malo bolju. Kad sam video presek tih kablića, reko ipak cu drugi napraviti.
Kupio sam pre u elektro radnji kablove za struju, najtanje valjda, ali dobro su me sluzili (jedina mana su uticnice i utikaci koji su jako loseg kvaliteta).

Kablovi duži od nekih dva metra mogu da naprave problem, jer se zbog otpora u žicama gubi snaga, a time i napon koji stiže do uređaja je niži od 12V. Kada on padne na 11V ili ispod, kamere i ostali astro uređaji trpe štetu, koja dužom takvom upotrebom može dovesti do trajnijeg oštećenja istih (u prvom redu kulera).
Naravno, nama često trebaju dugi kablovi u astrofotografiji. Rješenja su u biranju onih optimalne dužine, a primijetio sam još jednu korisnu stvar. Ako koristite mrežni ispravljač, onda uzimajte one od 13,8V - sva oprema savršeno radi na tom naponu, a ako se pojave manji gubici u prenosu ostaje dovoljno napona za uređaj.

I još nešto. Pokazalo se da je efikasnije da se kamera i montaža napajaju iz različitih izvora, ili barem da imaju dva odvojena kabla ako se koristi jedno napajanje.

CitatJuce sam pravio nove flatove jer je vlaiv dobro primetio da mi slike nisu korigovane. Ja zaista nemam pojma zasto. Flatovi bi trebalo da su okej ali slike i dalje imaju vinjetiranje...

Ako ti novi fletovi ne budu značajno bolji, odgovor za tvoje probleme sa fletom potraži u rješavanju tog light leak-a. Drugi česti uzrok su unutrašnje refleksije - treba povesti računa da ih nema ili da se smanje ne najmanju moguću mjeru. Ovo je najbolje ispitati jakim svjetlom pod uglom u cevku teleskopa, u cevku fokusera i svih adaptera do kamere. To se može preko dana.

Mene refleksije ubijaju u RASA 11, do te mjere da razmišljam da skinem korektorska sočiva. Fletovi tu ne mogu kvalitetno da rade posao, a to je još jedan od razloga što za sad ne radim full obradu snimaka. Da ako se i to riješi uskoro.

vlaiv

Citat: Astro_fun_times poslato Mart 29, 2025, 08:22:06 POSLE PODNETo mi ostaje misterija da se njome bakćem u buducnosti.

Da, to nismo rešili.

Jer možeš negde da postaviš 4 fajla? Jedan sub snimljen kamerom, jedan flet, jedan dark i jedan dark flet, ili bar ono što ti koristiš za kalibraciju?

Znači ne stackove nego po jedan sub od svih koje koristiš i da mi objasniš kako radiš kalibraciju.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Astro_fun_times

Citat: Astro_fun_times poslato Mart 23, 2025, 07:56:47 POSLE PODNEEvo zadnji projekat, M97 i M108. Nisam jos obradio.
Odradjeni flatovi.
Prilazem i master stack i master flat.
Stack deluje kao da nije kalibrisan. Ajde da resimo sta je problem posto ti svakako znas puno vise nego ja

stack - https://drive.google.com/file/d/1Fi5YV6AEWmRQdZRovDNkp9Sn79Pvn3H_/view?usp=sharing
master Flat - https://drive.google.com/file/d/1sheUUJ-ihriLTjK5bOx12OcEX8f4k3-V/view?usp=sharing
Hajde prvo baci oko na ovaj stack. Zanima me da li mislis da je ovde dobro kalibrisana slika zato sto sam kod ove slike radio flatove dok sam kod vecine ostalih koristio neke stare flatove od ko zna kad jer me mrzelo da ih pravim.
Ako je u ovom stacku po tebi dobro kalibrisana slika, onda je problem do mene i moje lenjosti 🤣
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod);
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

Astro_fun_times

Citat: Ljubo poslato Mart 29, 2025, 09:06:17 POSLE PODNE
CitatNaime temperatura kamere mi je varirala stalno, malo mi se i ventilator cuo kao da stane.
Reko los kabal za napaja je kamere (a stavio sam neki produzni DC kabal koji sam kupio odavno).
Ma reko losa uticnica garant, slab kontakt.
Uzmem, odsečem zensku uticnicu sa ciljem da stavim drugu, malo bolju. Kad sam video presek tih kablića, reko ipak cu drugi napraviti.
Kupio sam pre u elektro radnji kablove za struju, najtanje valjda, ali dobro su me sluzili (jedina mana su uticnice i utikaci koji su jako loseg kvaliteta).

Kablovi duži od nekih dva metra mogu da naprave problem, jer se zbog otpora u žicama gubi snaga, a time i napon koji stiže do uređaja je niži od 12V. Kada on padne na 11V ili ispod, kamere i ostali astro uređaji trpe štetu, koja dužom takvom upotrebom može dovesti do trajnijeg oštećenja istih (u prvom redu kulera).
Naravno, nama često trebaju dugi kablovi u astrofotografiji. Rješenja su u biranju onih optimalne dužine, a primijetio sam još jednu korisnu stvar. Ako koristite mrežni ispravljač, onda uzimajte one od 13,8V - sva oprema savršeno radi na tom naponu, a ako se pojave manji gubici u prenosu ostaje dovoljno napona za uređaj.

I još nešto. Pokazalo se da je efikasnije da se kamera i montaža napajaju iz različitih izvora, ili barem da imaju dva odvojena kabla ako se koristi jedno napajanje.

CitatJuce sam pravio nove flatove jer je vlaiv dobro primetio da mi slike nisu korigovane. Ja zaista nemam pojma zasto. Flatovi bi trebalo da su okej ali slike i dalje imaju vinjetiranje...

Ako ti novi fletovi ne budu značajno bolji, odgovor za tvoje probleme sa fletom potraži u rješavanju tog light leak-a. Drugi česti uzrok su unutrašnje refleksije - treba povesti računa da ih nema ili da se smanje ne najmanju moguću mjeru. Ovo je najbolje ispitati jakim svjetlom pod uglom u cevku teleskopa, u cevku fokusera i svih adaptera do kamere. To se može preko dana.

Mene refleksije ubijaju u RASA 11, do te mjere da razmišljam da skinem korektorska sočiva. Fletovi tu ne mogu kvalitetno da rade posao, a to je još jedan od razloga što za sad ne radim full obradu snimaka. Da ako se i to riješi uskoro.

Ovo za 13.8v mi je i kolega Sloba predlozio, da stavim na bateriju kako bi odrzavala istu voltazu koja inace opada kako noc protice.
Ja kod kuce koristim tri adaptera, 2x 12v5A (jedan samo za kameru a drugi za minipc i usb hub) a treci je 12v33W za montazu samo.
Kada koristim bateriju svaki potrosac ima svoj kabal ali treba da narucim taj "DC Voltage Reducer Converter DC 8V-40V to 13.8V 10A" i stavim ga na bateriju.

Mislim da je problem u tome sto sam koristio stare flatove skoro pa uvek. Evo da cujemo sta ce vlaiv reci za ovu sliku gde su korisceni adekvatni flatovi.
Meni deluje da je vinjetiranje kod nje uklonjeno iako je malo "šarena" ali nakon Graxpert-a na 0 smoothing skroz je ispeglana.

To sto je "šarena" pre Graxperta mislim da je posledica light leak-a ali ne zbog toga sto negde ulazi svetlo gde ne bi trebalo vec zato sto ulazi na glavni otvor jer ne koristim dew shield a ulicna sije direkt na teleskop a i komsije obozavaju da negde do 1-2 iza ponoci drze upaljenu sijalicu na ćošku kuce tako da imam dva "lepa" izvora svetla koja mi ulaze u cevku.
To cu resiti sa dew shieldom.
Ovaj light leak koji sam pominjao se sad javio kako sam stavio OAG ali jos nisam slikao sa njim tako da to nije uzrok, a i taj light leak se zadrzava u samom OAG-u i ne utice na glavnu kameru (testirao sam danas mada cu ga resiti svakako gumicom).
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod);
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

vlaiv

Citat: Astro_fun_times poslato Mart 29, 2025, 11:15:35 POSLE PODNEHajde prvo baci oko na ovaj stack. Zanima me da li mislis da je ovde dobro kalibrisana slika zato sto sam kod ove slike radio flatove dok sam kod vecine ostalih koristio neke stare flatove od ko zna kad jer me mrzelo da ih pravim.
Ako je u ovom stacku po tebi dobro kalibrisana slika, onda je problem do mene i moje lenjosti 🤣

Čini mi se da je dobra kalibracija ali imaš neki light leak koji je dosta jak (i vrlo čudan patern koji je simetričan - što znači da si stackovao i pre i posle meridiana pa je patern rotiran za 180 stepeni i ponovljen). Ne vidim dobro od tog light leak-a da li je dobra kalibracija.

Ne možete da vidite ovaj prilog.



Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Astro_fun_times

Da, i meni se cini da je kalibracija bar sto se tice vinjetiranja dobra u ovom slucaju a vinjetiranje otklanjaju flatovi.
Nakon Graxperta taj šareni pattern koji je najverovatnije posledica light leaka je bio otklonjen i slika je bila skroz ispeglana.
Malocas sam stackirao taj isti materijal ali bez flatova i rezultat je bio takav da su po uglovima ostali tragovi vinjetiranja a sredina nije bila ispeglana tako da Graxpert nije tu mogao mnogo da uradi i rezultat je bio katastrofa.

Ugao ove mete je bio takav da je teleskop bio uperen u pravcu sijalice tako da me ne cudi sto ima taj light leak.
Kod mene je dovoljno samo malo da ima svetla i eto ga iza sekundara ili ide ka korektoru.
Nadam se da ce me taj dew shield spasiti te muke a ovo je onda meni za nauk da ne budem lenj i da uvek pravim flatove.

Lepota NINA je u tome sto se na kraju sesije moze namestiti instrukcija da napravi sky flatove.
Jedini problem je sto kad se rade bez majice preko teleskopa, zna cesto da u flatu bude po jedna ili dve zvezde 🤣
Na ovim flatovima sam imao zvezdu u flatu.

Onda je resen problem zasto mi Thor's helmet nije bio dobro kalibriran kao i masa drugih slika koje sam radio i mucio se sa njima.

A naravno da sam stackirao zajedno slike i sa jedne i sa druge strane meridijana. Ne znam da postoji neki drugi nacin ili tehnika za stackiranje gde se posebno kalibrisu i stackiraju slike sa razlicitih strana meridijana
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod);
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

Astro_fun_times

Citat: Ljubo poslato Mart 29, 2025, 09:06:17 POSLE PODNEKablovi duži od nekih dva metra mogu da naprave problem, jer se zbog otpora u žicama gubi snaga, a time i napon koji stiže do uređaja je niži od 12V. Kada on padne na 11V ili ispod, kamere i ostali astro uređaji trpe štetu, koja dužom takvom upotrebom može dovesti do trajnijeg oštećenja istih (u prvom redu kulera).
Naravno, nama često trebaju dugi kablovi u astrofotografiji. Rješenja su u biranju onih optimalne dužine, a primijetio sam još jednu korisnu stvar. Ako koristite mrežni ispravljač, onda uzimajte one od 13,8V - sva oprema savršeno radi na tom naponu, a ako se pojave manji gubici u prenosu ostaje dovoljno napona za uređaj.

Shodno tome, evo jeftinog resenja za ljude koji imaju duze kablove ili prave neku vrstu resenja sa akumulatorom kada odlaze na teren gde nema struje
8-12v to 13.8v

Ne znam da li je i za minipc pametno da voltaza bude 13.8v ali otom potom, tek sam narucio, dok stigne
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod);
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš