Astromodifikacija DSLR aparata u Srbiji?

Započeo areudeadyet, Jul 08, 2025, 04:58:34 POSLE PODNE

prethodna tema - sledeća tema

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

ε Aurigae

Ovo ti je odlična kolor kamera sa imx585 senzorom. Nije hladjena ali možes videti šta ljudi prave sa njom sa dosta subova od po 15 sekundi.

Planiram da prve rezultate objavim i ja samo da ugrabim vreme.
🔭: SW 130mm f/5 Newt | Meade Adventure Scope 80mm f/5 | SVBony SV503ED 80mm f/7 Refractor | MTO 100mm f/10 Mak | GSO 114mm f/12 Classical Cass | Vixen VC200L 200mm f/9 Corrected Cass | Askar FMA180 PRO

⚙️⚙️: SkyWatcher EQ5 Belt mod OnStep | EQ6 Belt mod OnStep | AZ5 | AZ GTI

📷: ASI071MC Pro | ASI533MM | SV705C | Canon 550d mod

Astro_fun_times

Ja nikad ne bih preporucio nehladjenu kameru nikome. To je samo bacanje para na prelazno resenje.


Slobodno sam modifikuj kameru jer nista losije neces to ti sam uraditi od nekog servisa ako odradis pretragu online kako se to radi. Obavezno samo naruci pre toga zamenski filter ili staklo koje ce zameniti taj LPF2 filter koji vadis i imaces fokus i autofokus.
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro; ZWO ASI533MC Pro; Optolong L-eXtreme; L-Quad; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
https://www.akpodzvezdama.org/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

vlaiv

Citat: Astro_fun_times poslato juče u 12:25:22 POSLE PODNEJa nikad ne bih preporucio nehladjenu kameru nikome. To je samo bacanje para na prelazno resenje.

Zavisi od same kamere.

Hlađenje je korisno iz dva razloga. Prvi je to da možemo precizno kalibrisati snimljen materijal (oduzimanje darkova na istoj temperaturi) a drugi je smanjenje šuma tamne struje.

Ukoliko senzor ima mehanizam za precizno kalibrisanje koji ne zavisi od temperature - recimo nema amp glow ili gradijente i sam meri nivo tamne struje za vreme same ekspozicije grupom piksela koji su sakriveni i ne ulaze u konačnu sliku i ako sam proizvodni proces obezbeđuje da nema previše šuma tamne struje - onda recimo takav senzor može vrlo uspešno da se koristi za astro foto bez nekih nedostataka.

Konkretno IMX585 ima ove karakteristike, evo sa zwo websajta:




Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Astro_fun_times

To je teorija, u praksi, kada moras da svako veče slikas darkove da bi imao adekvatnu kalibraciju, dodje mi da se roknem kad se setim😂

Hladjena kamera i ništa manje.

Cilj je sebi pojednostaviti život i hobi, ne komplikovati ga bespotrebno. Ako se već skuplja lova za novu kameru, treba ići samo na hlađenu, i to mono, i ćao
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro; ZWO ASI533MC Pro; Optolong L-eXtreme; L-Quad; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
https://www.akpodzvezdama.org/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

vlaiv

Citat: Astro_fun_times poslato juče u 12:41:34 POSLE PODNETo je teorija, u praksi, kada moras da svako veče slikas darkove da bi imao adekvatnu kalibraciju, dodje mi da se roknem kad se setim😂

Pa fazon je u tome da ne moraš. Ako kamera ima automatsku dark subtrakciju tako što ima desetak kolona piksela koji su sakriveni i ne dobijaju svetlost i služe jedino da bi merili intenzitet tamne struje za vreme ekspozicije i kamera to posle sama oduzme (a može jer je tamna struja uniformna preko senzora i nema amp glowa i gradijenata) - onda ti ne moraš da oduzmeš darkove. Samo bias.

Tako rade i neki moderni DSLR aparati.

Jednostavno je za proveriti da li tako kamera radi. Snimi se dark na 10s i na par minuta i ako je median vrednost i jednog i drugog suba ista - znači da ima internu dark kalibraciju.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Astro_fun_times

Svakako, moraju se koristiti darkovi zbog mrtvih i hot pixela.

Narocito kad ditherujes pa imas "ruže" mrtvih pixela koji nisu uklonjeni jer nisi koristio darkove.

SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro; ZWO ASI533MC Pro; Optolong L-eXtreme; L-Quad; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
https://www.akpodzvezdama.org/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

vlaiv

Citat: Astro_fun_times poslato juče u 12:54:16 POSLE PODNENarocito kad ditherujes pa imas "ruže" mrtvih pixela koji nisu uklonjeni jer nisi koristio darkove.

Poenta ditherovanja je izmedju ostalog i da ukloni hot i dead piksele. Ako imaš "ruže" posle ditherovanja - onda nisi dobro stackovao jer ditherovanje služi da možeš u stackovanju da ukloniš sve što se ne ponavlja na istom mestu na slici.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Astro_fun_times

Ne mogu sad da se setim gde sam to video, ne kod mene jer ja koristim darkove uvek tako da ne mogu da tvrdim da li ditherovanje poništava dead pixele ili ne.
SkyWatcher Quattro 150P ; SkyWatcher HEQ5 Pro; ZWO ASI533MC Pro; Optolong L-eXtreme; L-Quad; Svbony UV/IR; Askar D2
https://www.flickr.com/photos/198809289@N05/
https://www.akpodzvezdama.org/
Instagram: Astro_fun_times
Miloš

vlaiv

Citat: Astro_fun_times poslato juče u 01:55:08 POSLE PODNENe mogu sad da se setim gde sam to video, ne kod mene jer ja koristim darkove uvek tako da ne mogu da tvrdim da li ditherovanje poništava dead pixele ili ne.

Diterovanje, samo po sebi ne radi ništa sa hot/dead pikselima, osim što ih "razbaca" da ne budu na istom mestu kada se subovi poravnaju za stackovanje.

Da bi se efektivno uklonili posle, potrebno je koristiti sigma klip ili neki od sličnih metoda stackovanja koji uklanjaju ekstremne vrednosti. To jednako radi za hot/dead piksele kao i za tragove aviona i satelita i slične anomalije.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

areudeadyet

Ono kad pitas za modifikovanje DSLR-a...