• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Tamna maglica B143

Started by Polare, June 09, 2014, 05:27:10 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Polare

Napokon pronašao gdje se pali montaža  :P Iako je Mjesec visoko i blješti nisam htio odustati od fotografije.Prva snimka Light-a nije baš obečavala  ali kako je Mjesec vremenom zalazio tako su sljedeči Light-ovi bili puno bolji i ljepši ;).....htio bi posvetiti još koj sat ovom objektu pa sve iznova obraditi ali za sada toliko kao dole .....

07.06.2014
Sky-Watcher NEQ6
Apo 130/900+F/R ×0,80
Canon EOS 500D Modif.
Exp.31 ×360 Sec.
Bias 15,Flat 19 .....bez Dark-ova!
Iso 800
http://www.astrobin.com/100739/B/





kruska

odlicna slika!

ima li negde uputstvo za obradu tih tamnih maglina?
ja sam radi sa layerima oduzimanje I dodavanje pozadine...



Polare

Tnx.!
....baš sam pitao tipa da li postoji nešto posebno za obradu tamnih maglica -odgovor je ;tamno nebo i puno Light-ova !
Ovo je on uradio sa 6.sati Expozicije ;)

http://www.astrobin.com/98533/C/

kruska

radio sam ja ngc7023 ali mislim da ima nesto i do LP.
postavio sam isto pitanje  ranije ali mi ovde niko nije znao reci.
onda sam zapravo ukapirao da je slika idealne boje (pozadine) kada su pobegli hotpixeli jasno crveni, zeleni i plavi  heheheh
e tada napucam pozadinu u divide i subtract, prema tackama boje pozadine tudjih slika tj lociram polja tamne slike na tudjim slikama a tu istu tacku nadjem na svojoj slici  i oduzimam boju odnosno dodajem contrast.

Sekula

Odlicno je uradjeno Polare, bravo!
| SW newtn 200/1000 | SW NEQ6 Synscan goto | Logitech Quickam Pro 3000 | Canon EOS 550d | Baader astrosolar filter |  SW Black Diamond ED 80/600 | Flattener korektor SW 0.85 | Lacerta MGEN autoguider | Nikon action ex 10x50 cf binocular |

Yagodinac

Bravo  Polare, dosta lepo se vidi ;)

@Kruska, mislim da za tamne magline treba imati prvo fenomenalan snimak u smislu da nemaš LP, da ima dovoljno signala (ne tipa 15min nego više sati, kao sa linka koji je Polare naveo), da nema Meseca i da je transparencija dobra... Ukratko ja mislim da ti trebaju idealni uslovi, a lako ćemo za obradu  :)

Kad na kraju dođe do obrade, ti si naveo jedan (vrlo mudar) način sa dodavanjem layera, drugi bi bio curves pa pojačavaš tamne partije (pipavo ali isto efektno); najprostije - ali i vizuelno najružnije - bi bilo shadow/highlights, itd. Verovatno iste ili bolje rezultate uz primetno manje muke daju MaximDl ili slično, moguće je, ali ja ionako preferiram Photoshop. Ali džabe sve ako tu nema signala.  :P

Polare

Još jedan i zadnji pokušaj obrade,tu sam dodao Dark-ove ;) .....i nekako sam uspio izvuči malo one prašine oko maglice kao i zvijezde !


kruska

u prevodu, put pod noge.
Jasno je to meni.....

Luger

Isplatila se upornost, bravo!

vasja

Savršen snimak! Tamni delovi znače da između nas i magline nema zvezda ili su suviše tamne?
Skywatcher 250/1200, AZ-EQ6<br/>Newton reflektor Skywatcher 250/1200<br/>Refraktor TecnoSky APO 130/900<br/>Canon EOS 60D<br/>Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM

kruska

ovo je vec 3D . super!
sad jos i detaljno objasnjenje....

Sekula

Quote from: vasja on June 11, 2014, 07:45:26 pm
Savršen snimak! Tamni delovi znače da između nas i magline nema zvezda ili su suviše tamne?


Trebalo bi da tamni delovi zaklanjaju zvezde iz nasheg vidnog ugla. Da imamo neku ispred, videli bi je. A imamo, ako bolje zagledash.
| SW newtn 200/1000 | SW NEQ6 Synscan goto | Logitech Quickam Pro 3000 | Canon EOS 550d | Baader astrosolar filter |  SW Black Diamond ED 80/600 | Flattener korektor SW 0.85 | Lacerta MGEN autoguider | Nikon action ex 10x50 cf binocular |

Sekula

Quote from: Polare on June 09, 2014, 05:56:40 pm
Tnx.!
....baš sam pitao tipa da li postoji nešto posebno za obradu tamnih maglica -odgovor je ;tamno nebo i puno Light-ova !
Ovo je on uradio sa 6.sati Expozicije ;)

http://www.astrobin.com/98533/C/


Da bi radio tamnu maglinu moras da imas seeing ispod 2" obavezno. I naravno da mora da bude bekstva od LP. Svakako poenta je da nakupis lajtove kao si ti i uradio. I jos jedna jako bitna stvar, treba ti sto veci chip. Dakle, ako radis dslr onda bolje da imas neki fullframe a svakako je najbolje da nabodes ccd kameru.
Dakle, moras da nahvatas i poslednji kvant svetla. Naravno, ako imas filtere josh bolje. Posle u obradi mozes da ides i da gazis. Svakako ces da ides na adjustable layer/e, na curves i na high pass. Maxim DL ce ti dati snagu vishe u stackiranju sa filterima a ujedno ces moci da ispratis i neke druge parametre, tj da vidis koliki je seeing npr i ostalo kao i zasicenost snimka tj objekata u graphu. Malo bolji interface generalno. 
| SW newtn 200/1000 | SW NEQ6 Synscan goto | Logitech Quickam Pro 3000 | Canon EOS 550d | Baader astrosolar filter |  SW Black Diamond ED 80/600 | Flattener korektor SW 0.85 | Lacerta MGEN autoguider | Nikon action ex 10x50 cf binocular |