• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Fotoobjektiv kao teleskop.

Started by Tristatri, May 27, 2013, 09:04:44 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tristatri

Kako je vaše mišljenje o mogućnosti korišćenja fotoobjektiva kao teleskopa uz adapter kao što je ovaj dole na slici. Adapter ima mogućnost montiranja na stativ.



Da li je takva mogućnost za razmatranje?

Napominjem da sam početnik i da nemam velika početna očekivanja.
Naprimer hteo bih samo da ovakom kombinacijom dobijem bolje nego što bih dobio recimo sa
(dečijim) teleskopom Celestron PowerSeeker 50 AZ.

Ima li kakve prednosi i šta bi bile mane?
Unapred hvala i puno pozdrava!!

Ljubo

Pa, svakako ćeš dobiti više nego bilo kojim PowerSeeker-om, u smislu kvaliteta slike. Mada, postoje i ograničenja.
Recimo, za astro namjenu, ta prizma se nije pokazala baš najpraktičnija - bolje ići na opciju s dijagonalom.

Ja sam konstruisao adapter za Canon EF 200/2.8 L objektiv prema uputstvu ovdje .
Ono što je prednost svakako je veliko vidno polje i prilično oštra slika (naročito u centralnom polju, ovisno o tipu okulara ona opada u kvalitetu ka krajevima, ali ne značajno - što se da ublažiti korišćenjem barlow-a). Ono što bi predstavljalo donekle problem je postizanje fokusa ovakvom kombinacijom (što se rješava umetanjem metalnog nastavka), kao i precizno fokusiranje pri posmatranju, jer je korak veoma mali, ali može se praksom uvježbati.

Tristatri

Hvala Ljubo puno na odgovoru!!

A da ne otvaram novu temu evo još jednog pitanja. Ustvari nekoliko pitanja vezanih.
Daću na napred karakteristike 4 dvogleda. A vi mi recite koji je od njih najbolji izbor u vezi sa astronomskim posmatranjima.









I da li za novac od oko 3200 RSD može da se kupi išta bitno bolje od ovih gore?
Ja sam baš laik ali sam čuo za marku Praktica, pa računam da pomenuti nisu nekvalitetni?


spadej