• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.

Kolimatori

Started by kostur, March 16, 2012, 04:32:47 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kostur

Da li neko zna da mi objasni razliku između klasičog i laserskog kolimatora. Planiram ovih dana da naručim 150/750 na eq3 montaži, i znam da bih trebao da uzmem kolimator, ali ne znam koji. Gledao sam tutorial samo sa laserskim, a nigde sa klasičnim.
Sky-Watcher 150/750 N
EQ-3 montaza
Okulari Super 25 i 10 mm
Barlow 2x
Trazioc 6x30
Laserski kolimator
Optisan 36050n na fotostalku za posmatranje Sunca ;D
http://astronomija101.wordpress.com/

zozo83

Jeste da sam laik ali sam cuo da ne moras da ga kolminiras, kada je nov..e sada nije nemoguce i da se raskolminira dok se treansportuje. Kako mozes da provalis da nije nastelovano,  brarem iz mog iskustva, jer sam pozajmio 200/800 od kruske i hvala mu na tome... nisam uspevao da izostrim svezdu, u stvari nisam mogao da je dobijem kao tackicu, predpostavio sam da je do kolminacije, potrazio sam na netu i uspeo da nadjem rucno stelovanje, e sada nije ni to toliko precizno, ali sam uspeo da napravim tackicu od zvezde sto mi jebio i cilj...Kada sam vratio teleskop, pitao sam krusku da proveri i kaze da je priblizno nastelovano skor pa perfektno. e sada po meni je glupo mozda da dajes pare na to odmah, bolje naruci barlovo i jos jedan okular ili samo barlovo ista cena, a ovo se snadjes kao i ja

evo ti linka pa pogledaj kako je je rucno a posle ima i laserski, videces jedan kao okular u stvari je valjda tackica kroz koju gledas, ja sam to inprovizovao i napravio od kutije za filmove (kutija za filmove od starih fotoaparata).... probusio na sredini rupici malo izvuces fokuser, barem sam ja tako da se ne vidi u cevki....ostalo gledaj na linku, nijoe mnogo tesko....

mozda sam ti pomogao malo

http://www.youtube.com/watch?v=YAVGcGEBmCE&feature=related