• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Alternativni i novi izvori energije

Started by flintviking, June 01, 2007, 10:09:39 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

flintviking

Dok sam kucao moj odgovor stigla su dva odgovora, pa nesto bih dodao.

Apsolutno jesam da se iznesu razliciti stavovi koliko god oni bili suprotni... pa to jeste ideja foruma.

A istina se pokazuje vremenom...  i vec ce se videti....

jos jednom kazem,  rasprava je bila strucna, i argumenti jaki... ne vidim nista lose u predhodnoj raspravi.

Problem je veliki, mi nismo ni svesni koliko veliki.

Sa ekonomske strane, poskupljenje goriva bi dovelo do poskupljenja svega ostalog...
a energetska kriza bi dovela do haosa...

posledice mogu biti ogromne.....

zato su dobrodosli svi predlozi...

Mene posebno ova tema interesuje... jer neznam kako ce sva ova masinerija navikla na naftu i njene derivate da radi za tridesetak godina


ima li neko viziju o tome...

sale11472

A ne ja stvarno nisma strucnjak samo zastupam tezu da i laici imaju pravo i na diskusiju i narocito na objasnjenje od strane strucnjaka bez lepljenja etiketa i svega ostalog. Uostalom svoje misljenje sam izneo samo o samoj temi tj o alternativnim izvorima energije i to nesto malo.

Sto se tice prilagodjavanja nasinerije koja je navikla na naftu pa ne bi trebalo da bude previse tehnickih problema naime postojeci motori sasvim lepo rade na LPG (i tvrdim iz licnog iskustva: za normalno koriscenje razlika se prakticno ne primecuje) kako rece NShappy samo je propustio da doda da postoje i komercijalni sistemi  na zemni tj prirodni gas cak je bio i test automobila Skoda Roomster sa ugradjenim sistemom za LPG ili CPG nisam siguran (jedno je tecni drugo komprimovani prirodni gas). Sve u svemu nisu sadssnji motori bas toliko probirljivi a mislim da ce ubuduce to sve manje biti.
Po(t)pis:
TS 10x50 LE dvogled ;)
70/900 refraktor
180/950 ogledalo u izradi
Nova Igracka Celestron MiniMak 70 --- bio na snizenju jako povoljan pa nisam odoleo ;D
Ostalo ne smem od sramote da stavim na spisak dok ne završim ;D

flintviking

Imas li neku ideju, meni je nekako najblizi auto na struju...
po meni je najveca verovatnoca da se to desi.
ako ne bude napravljeno neko gorivo koje ce donositi dobru zaradu... e onda smo ga nadrljalli..

NShappy

Quote from: sale11472 on July 11, 2007, 12:06:44 am
....kako rece NShappy samo je propustio da doda da postoje i komercijalni sistemi  na zemni tj prirodni gas cak je bio i test automobila Skoda Roomster sa ugradjenim sistemom za LPG ili CPG nisam siguran (jedno je tecni drugo komprimovani prirodni gas). Sve u svemu nisu sadssnji motori bas toliko probirljivi a mislim da ce ubuduce to sve manje biti.

Naravno da ima. U NS u rafineriji postoji točionica zemnog gasa ali nije otvorena za javnost. Naftagas ima nekoliko vozila Fiat Doblo na zemni gas koje vozaju po gradu i rade dobro. Zatekao sam se u Fijatovom servisu kada su došli na redovan servis i reče šofer da lepo idu i pre svega čisto. Komšija je iz Italije uvezao Punto sa ovim sistemom ali ga je brzo prodao. Nije imao gde da sipa gas. Međutim, u Nemačkoj imate da kupite kompresor kojim možete sami napuniti rezervoare u ovakvim vozilima iz običnog kućnog gasovoda. Mana je što punjenje traje nekoliko sati i što ipak troše struju. E sada, ne znam koliko to struje potroši. Takođe, ima u NS i dva gradska autobusa na zemni gas. Mislim da ih ima i u BG. Bilo u novinama i da će GSP Novi Sad polako da pređe na ove autobuse. Velika je sreća što je vožnja ne zemni gas znatno jeftinija pa ih to i drži u ovoj ideji.

Malo je promaklo da sam rekao da se ovaj sistem relativno lako prilagodi na vodonik. A vodonik izuzetno čisto sagoreva. Ako vodena para kao izduv smeta, pa može se lako kondenzovati u samom vozilu i izbacivati čista voda. Nešto se dojmim da je to buduće gorivo za vozila. Još jedino da reše problem masovnog dobijanja vodonika. Mada i to može samo uz nuklearku. Toliko struje treba za to.

Struja za pogon vozila će uvek biti problem jer, em su baterije otrovčina (ajd, mogu se reciklirati) em će uvek biti problem sporog punjenja, em set dobrih a maximalno jeftinih baterija (masovna proizvodnja) će uvek da košta bar koliko jedan jugo. A radni vek je mali.

Ima onih varijanti gorivih ćelija kada iz kojekakvih tečnih fosilnih goriva hemijskim putem dobijaju H2 i O2, to guraju u gorive ćelije i prave struju (prosto rečeno, obrnuta elektroliza). Oslobađaju izuetno malo gasova. Postoje i rade i takvi sistemi ali su teški tonu dve, i opet na kraju troše fosilno gorivo.

Toma B

July 11, 2007, 12:44:01 pm #94 Last Edit: July 11, 2007, 12:46:07 pm by Toma B
Quote from: NShappy on July 11, 2007, 12:13:51 pm
Malo je promaklo da sam rekao da se ovaj sistem relativno lako prilagodi na vodonik. A vodonik izuzetno čisto sagoreva. Ako vodena para kao izduv smeta, pa može se lako kondenzovati u samom vozilu i izbacivati čista voda. Nešto se dojmim da je to buduće gorivo za vozila. Još jedino da reše problem masovnog dobijanja vodonika. Mada i to može samo uz nuklearku. Toliko struje treba za to.

Zaboravi vodonik....
Vodonik se ne nalazi slobodan u prirodi na ovoj planeti. Znaci moras ga dobiti nekim industriskim procesom...ali svaki poznati proces dobijanja Vodonoka ima jednu veliku i nepremostivu manu...potrosi vise energije nego sto je ukupna energetska vrednost proizvedenog vodonika...
U prevodu: Vodonik nije ekonomski isplativ...a znamo svi sta se desava sa neisplativim sredstvima...

Svima koji zele da sebi pokvare dan preporucujem ovu adresu...ali nemojte reci posle da vas nisam upozorio...
http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html

NShappy

Pa sad, i elektroautomobili troše više energije nego što daju. Više mehaničke energije se potroši na vratilu turbine u elektrani nego što se dobije na osovini eletromotora.

flintviking

Onda ne vidim neki izlaz, no sto ja razbijam glavu sa tim. A da, setio sam se, pa ja sam i pokrenuo ovu temu. E sad lupaj glavu. :-\

rade0709

pa kao sto je poznato ,francuzi su napravili automobil koji pokrece motor koji radi na principu oto benziskog motora samo sto klipove umesto zapaljenog benzina pokrece komprimirani vazduh,koji pod pritiskom dolazi iz naprednapunjenog rezervoara,vrlo prosto, projekat je naglo prekinut oko 2002 god razlog nepoznat???? Bez obzira na totalni uspeh automobila po standardnim bezbednosnim i tehnickim karakteristikama.
Ukrajna je razvila akumulator koji je prikazan jos devedesetih posle raspada sssr/a sa kojim bi automobil na elektricni pogon jednim punjenjem da predje 1000 km,
hemiski sastav unutrasnjosti akumulatora nije objavljen i projekat je zaustavljen nakon intervencije pojedinih zemalja.........

nosac avijona sa jednim stapom uranijuma naravno obogacenog moze da plovi neprekidno izmedju 1 do 5 godina bez dopunjavanja,sto se naravno koristi u vojne svrhe.
alternativne zamene zanasftu su razvijene vec pre 20 /mozda vise godina da ne otvaramo temu sunceve energije i nerealno skupe cene solarnih celija koje je ustanovio gospodin x kada je njihova proizvodna cena jednaka cenama decijih igracaka.
danasna ekonomija koja se vodi prema nepostojecim zakonima i koju vodi xxx nedozvoljava razvitak i upotrebu prirodno ekoloskih i jeftinih resurasa,ko je zemlje i ko to nedozvoljava ostaje tajna....???

flintviking

Da li mislis na teorije zavere.
Ima logike, barem ekonomske da se ne pusti u komercijalnu upotrebu nesto sto bi smanjilo profit.
Ali dokaza da je tako i uradjeno nema.

mmilan

July 11, 2007, 10:55:45 pm #99 Last Edit: July 11, 2007, 10:59:02 pm by mmilan
Quote from: flintviking on June 02, 2007, 10:31:26 pm
sta je to slobodna energija ?

Slobodna energija je "visak" energije koju poseduje neki sistem i koja se moze koristiti za vrsenje rada. Ovo je definicija iz termodinamike, na sta se ovde tacno misli pojma nema.

QuoteUkrajna je razvila akumulator koji je prikazan jos devedesetih posle raspada sssr/a sa kojim bi automobil na elektricni pogon jednim punjenjem da predje 1000 km

Moram da kazem da mi ovo malo lici na urbanu legendu. Imas neki link u vezi ovoga da pogledam o cemu se radi?

Quotenerealno skupe cene solarnih celija koje je ustanovio gospodin x kada je njihova proizvodna cena jednaka cenama decijih igracaka.

E sad... na osnovu cega tvrdis da je cena proizvodnje nerealno velika. Uopste se ne slazem sa ovim.

Quotekoju vodi xxx nedozvoljava razvitak i upotrebu prirodno ekoloskih i jeftinih resurasa

Ove teorije zavere me uvek lepo nasmeju :)
http://www.svetnauke.org/
Great people talk about ideas, average people talk about things, and small people talk about wine - Fran Lebowitz

NShappy

Vozilo na komprimovani vazduh je notorna glupost jer mu je radijus kretanja mali. Pravili mi to na sekciji u osnovnoj školi.

Što se tiče čudesnih akumulatora, i motora koji ne troše ništa, to su priče modernih "genijalaca". Kao onaj iz NS što je napravio perpetum mobille ali mu eto, niko ne dozvoljava da ga komercijalizuje. A pojavio se svijevremeno i jedan takav u Novosadskoj termoelektrani-toplani. Zli inžinjeri su ga ismejali i izbacili napolje.

Pogon nosača aviona je nuklearni i ne bih baš voleo da imam obogaćeni uranijum u gepeku kola. A i ne mere se napraviti skalamerija koja će pretvarati nuklearnu energiju u mehaničku a da nema bar nekoliko tona.

Solarne ćelije nisu jeftine za proizvodnju kao dečje igračke. Proizvode se valjda na pločama čistog silicijuma i nije ih jednostavno masovno proizvoditi. A i stepen iskorišćenja im je mali.

flintviking

Ma pusti da i je glupost, da li je to sto ste vi radili u skoli funkcionisalo u praksi.

sale11472

Quote from: NShappy on July 11, 2007, 10:57:39 pm
Pogon nosača aviona je nuklearni i ne bih baš voleo da imam obogaćeni uranijum u gepeku kola. A i ne mere se napraviti skalamerija koja će pretvarati nuklearnu energiju u mehaničku a da nema bar nekoliko tona.


Grubo gledajuci ovo je ipak stvar tehnologije, pitanje bi moglo biti kada, a ne hocemo li imati efikasan rekator koji moze da stane pod sediste prosecnog kineskog skutera ;D

QuoteSolarne ćelije nisu jeftine za proizvodnju kao dečje igračke. Proizvode se valjda na pločama čistog silicijuma i nije ih jednostavno masovno proizvoditi. A i stepen iskorišćenja im je mali.


Naprotiv ima ih i jeftinih za proizvodnju ali je njihova efikasnot otprilike tolika da mogu da pokrecu samo onaj ventilator u kacketu, a sa druge strane sami paneli su najmanji problem kada je solarna energija u pitanju , sta cemo nocu ili kada je vise od par dana isuvise oblacno ??? Mada je i ovo u principu stvar tehnologije koja je nazalost prilicno daleko (a da se ulaze u istrazivanja ulaze se).
Po(t)pis:
TS 10x50 LE dvogled ;)
70/900 refraktor
180/950 ogledalo u izradi
Nova Igracka Celestron MiniMak 70 --- bio na snizenju jako povoljan pa nisam odoleo ;D
Ostalo ne smem od sramote da stavim na spisak dok ne završim ;D

mmilan

Quotesta cemo nocu ili kada je vise od par dana isuvise oblacno  Mada je i ovo u principu stvar tehnologije koja je nazalost prilicno daleko (a da se ulaze u istrazivanja ulaze se).

Hehehe, imam ja jedan digitron na solarnu energiju, radi cak i nocu uz svetlost monitora (experimentalno provereno da nema baterije :))

Kod solarne energetike postoje dva osnovna problema - prvi je efikasnost celija. Najefikasnije celije su one koje koristi NASA (oko 30-40%) ali one su uzasno skupe. Trenutno aktuelen celije su negde oko 15% efikasnosti i cena im je isto prilicna. Postoji naravno i gomila jeftinih celija (kao pomenuta u mom digitronu) ali njihova efikasnost je uzasno mala i neupotrebljiva u smislu energetike.
Drugi problem je akumulacija energije ali to nije problem samo u solarnoj energetici vec je mnogo siri. Dobri akumulatori resili bi problem nedostatka sunca i oblaka, ali mislim da to resenje moramo dugo da cekamo.
http://www.svetnauke.org/
Great people talk about ideas, average people talk about things, and small people talk about wine - Fran Lebowitz

flintviking

Da li je tacno da postoji baterijska lampa koju koristi americka vojska, i ona moze da svetli oko desetak godina sa jednom baterijom.
nesto tako se nabavljalo iz bosne i bilo je pravi hit jedno vreme dok ih nisu potisnule ove proste kineske lampe sto ih muckas.