• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Astronomski software

Started by Gugi, May 17, 2005, 10:05:01 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pegaz

 Zadovoljan, i te kako.
U međuvremenu mi je proradio i live update nakon što sam isključio antivirus.
Sve mi je drugo palo na pamet kao mogući problem, uključujući i firewall ali ne i ovo.
Hvala puno i tebi i Max-u, kao i Marinu na linkovima.

sashastar

 Marino,Maxscope,Gugi kada sam video kako ste resili problem
Pegazu moram ovo da napisem
ponosan sam na vas kako ste na najbolji nacin pomogli Pegazu.
Ja sam pokusao da mu pomognem i taman kad sam se setio sta
moze da bude resenje problema video sam da ste vi vec sa pravim
savetima itd. resili njegov problem i dilemu.
Jos samo da dodam da sam i ponosan sto sam clan ovog foruma.
A ti Pegaze jos samo napisi par utisaka ma kakvi bili o StarryNightu.

pozdrav svima

Pegaz

 Evo utisaka posle 5 dana korišćenja, pri čemu sam isprobao samo manji deo mogućnosti ovog programa.
Opšti utisak je naravno vrlo povoljan, mada ima i nekih mana, ali o tome kasnije.
Pošto sam ranije koristio Celestiu napraviću i neka poređenja s njom.
Prvo što pada u oči je da ovo nije uopšte naivan program i da ga sa pravom preporučuju i profesionalcima, a osim klasične upotrebe, može se povezati i sa teleskopom i kontrolisati njegov rad.
Prvo što pada u oči je interfejes i raspored menija koji u principu nije loš, mada je navigacija po glavnom ekranu prilično zakomplikovana i pomalo neprirodna u odnosu recimo na Celestiu. U zavisnosti od položaja na ekranu kursor menja oblik i funkciju pa čovek često dođe u zabunu i kontrola nekog objekta na nebu (rotacija, zumiranje..) može da bude prilično mučna.
Sa grafičke strane program deluje impresivno, sa OpenGL podrškom za 3d kartice, mada se ovaj mod može i isključiti, što ne preporučujem jer onda prikaz izgleda mnogo lošije.
Što se tiče astronomskog sadržaja, on je veoma bogat i za razliku od Celestie više okrenut vansolarnim objektima kojih ima u ogromnom broju, počev od galaksija, globularnih jata, pulsara, pa do onih najudaljenijih u dubokom svemiru.
Nisam uspeo da pronađem precizan podatak koliko zvezda sadrži, ali kada se prikaz postavi na maksimum nebo više nije tamno, nego belo, a na nekom forumu sam video da je u pitanju cifra od preko 55 miliona zvezda.
Ima predivno urađen prikaz sazvežđa sa stilizovanim slikama svakog od njih na nebu, koje se po potrebi može uključiti.
Što se tiče Sunčevog sistema, on je takođe dobro urađen sa svim objektima mada se primećuje i jedna mana a to je da su svi asteroidi i manji sateliti istog, loptastog oblika, što u praksi nije slučaj.
Najdrastičniji primer su Marsovi sateliti za koje se zna da su dosta nepravilnog (krompirastog) oblika a ovde su naravno loptasti, što kvari utisak.
Slike objekata se mogu lako promeniti i to sam već učinio sa nekim boljim, koje sam nalazio za Celestiu, ali promena oblika je već teži zalogaj i to za sada nisam uspeo.
Takođe bih pomenuo da Neptunu nisu dodali njegov prsten, što takođe ostaje stvar za istraživanje kako ga ručno ugraditi.
Ipak ono gde je StarryNight 5, daleko ostavio iza sebe konkurenciju je preciznost u proračunima orbita i neverovatni detalji koji se mogu videti na svakom objektu na koji se usmeri kursor.
Primera radi sa grubim podacima koje sam imao procenio je da će asteroid 2004 MN4 14. aprila 2029-te, u 8:00UT proći na oko 40000km pored zemlje, što je veoma blizu zvaničnih podataka koji se kreću oko 35000km.
Napravio sam i jednu sličicu, koja ovo ilustruje, koju šaljem u prilogu.
Ovo je za amaterske potrebe i više nego dovoljno, jer recimo Celstia u to isto vreme (13-14 april), pokazuje više nego duplu razdaljinu Zemlje od Meseca, dok bi u stvarnosti on trebalo da proleti na manje od 10% te daljine.
Drugi primer je recimo površina neke planete ili satelita, gde svakim malim pokretom strelice po njihovoj  površini, dobijamo podatke o imenu kratera, planine, itd.., koji se na tom mestu nalaze.
Od zanimljivih opcija pomenuću onu pod imenom LiveSky, pomoću koje se mogu skidati najnovije slike sa mnogobrojnih satelita u Zemljinoj orbiti.
Uopšte za bilo koji objekat na ekranu, opcijom show info, dobijaju se detaljne informacije, a ako to nije dovoljno, uvek je na raspolaganju komanda on-line info, koja vas poveziuje sa intrenetom i još većom količinom informacija.
Program vrlo lako iscrtava raznorazne grafikone, za objekte koje prati, pravi efemeride i kalendare, prikazuje Mesečeve mene i još mnogo toga.
Poseduje i SkyCalendar koji vas obaveštava o najznačajnijim astronomskim događajima u tekućoj godini, kao i uslovima za posmatranje.
Ovo su samo neke od osobina programa StarryNIght Pro 5, a za dublje upoznavanje sa svim opcijama i mogućnostima, koje program poseduje, trebaće dosta vremena i detaljno proučavanje uputstva (SkyGuide) i obimnih priručnika (User Guide i Companion book) u PDF formatu koji dolaze uz program.

 

sashastar

 Pegaz moram priznati da si veoma dobro proucio StarryNight
iako je voema komplikovan dobro si se snasao
primetio si da je dosta precizan to je bitno
i naravno stalno ga updejtuj i sto god mozes dodavaj u njega
hvala ti na ovim utiscima jer se ne razlikuju mnogo od mojih

Pegaz

 Program je neuporedivo složeniji od Celstie, ali vredi.
Jedino mi smeta što ne daje realne oblike satelita i asteroida, ali šta je tu je.
Kod Celestie znam gde drži oblike ovih objekata, ali ovde su negde skriveni, pa još nisam otkrio, a i pitanje je kako bi se to moglo promeniti.
Inače ume da se zbuni kod live update-a ako sam dodaješ neki objekat kao što sam ja uradio sa MN4. Tada prijavi da je došlo do greške, ali ipak odradi update, s tim da obriše sve što je ručno dodato ali prethodne fajlove ipak sačuva u formatu recimo asteroid.old.
Inače, što se tiče skidanja ovih fajlova za update, pronašao sam ih i na matičnom sajtu tako da više i ne zavisim od ove live opcije koja i nije aktivna u svakom trenutku, a kad god poželim sveže fajlove sknem ručno i ubacim.

Dule_smor

 A koja mu je zahtevnost...posto ja imam bas mnogo star comp:).

sashastar

 ovo ti je o zahtevnosti

Windows™: Requires Windows XP, 500 MHz or higher processor, 128 MB RAM and 500MB of hard disk space. OpenGL® support requires a 32 MB OpenGL® capable graphics card. Minimum recommended monitor resolution of 1024 x 768 pixels.

samo iz mog iskustva ram memorija treba da bude mnogo veca
naravno i za ostale komponente ali prvo ram za ovakve programe

inace pogledaj sajt za StarryNight pa ce ti sve biti jasno

sashastar


Pegaz

 Ovaj NASA-in sajt sam video pre par dana i vrlo je dobar, sa detaljnim podacima, ali na žalost SN u Orbit Editoru radi uglavnom sa 6 i u par slučajeva sa 8 decimala, tako da ova dodatna preciznost ne dolazi do izražaja.
Ali i ovako je sasvim dovoljna za amaterske potrebe.
Pošto si već odgovorio oko hardverske zahtevnosti samo da dodam da program bolje izlazi na kraj sa ogromnim brojem podatak nego recimo Celestia, koja zna da se ozbiljno zaguši sa većim brojem dodatnih objekata i tekstura.
Starry Night se u početku malo duže inicijalizuje ali lkad se startuje, vidi se da dosta bolje kešira podatke što utiče na brzinu u radu.

sashastar

 Pegaz tacno si rekao za Celestiu ali moram dodati da se moze malo
ubrzati ponekad i dosta se moze dobiti u ubrzanju ako se:
U Textures direktorijumu sve png.slike pretvore u jpg.
naravno da se time malo slabi lepota objekata ali to je uglavnom
ako ih gledas veoma blizu
U Extras direktorijumu trebe izbegavati dsc.fajlove jer one najivise
guse program u glavnom treba imati stc. i ssc. fajlove
ja sam mnoge fajlove dsc. uspeo da prebacim u ove dve prethodne
iako je to dosta naporno prebaciti.
Neki objekti kao sto su Nebule i M objekti ponekad su neprirodno
veliki iako imaju velicinu koju trebaju pa na ustrb velicine treba ih
smanjiti
Ako imas i 3ds objekte u direktorijumu Models koji su veliki treba ih
smanjiti da otprilike ne budu veci od 3mb jer sve vece od toga zaustavlja
program da bi ucitavao i samim toga dolazi i do usporenja
ovde je vazno i koliko imas ram memorije
Broj asteroida i kometa katastrofalno gusi program treba ih smanjiti
na onoliki broj  koje te zanimaju
Takode i magnitudu zvezda smanjiti na barem 8 ili nize i tu se dobija na
brzini.
Naravno ako ovo slucajno sve znas onda je super ali ako ti ovo nesto
pomogne ili drugima onda jos bolje.

p.s.  da li si pokusao da napravis svoj imaginarni solarni sistem
       negde u galaksiji ?

Sasa

 Imam pitanje i nadam se jasnom i pouzdanom uputstvu.

Imam fajlove MoonLevel4_p1, _p2, _3 i _012. To je blizu 300 MB i ocekujem lep Mesec. Ali ne znam kako da kazem Celestiji da ucitava bas taj Mesec.


sashastar

 To je katastrofalana teska textura za celestiu
ali moze da radi ali moras imati nenormalno jak kompjuter
samo jos reci odakle ti taj fajl ako je sa sajta celestiamotherlode
onda mora da radi uz naravno najmanje 1GB Ram memorije
Ja sam probao takve texture zaista su teski moj ti savet da prvo
budes zadovoljan sa texturom 2048*1024 u png jer sve ostalo
je Megalomanija
Ali ako si toliko zagrizo za Moon onda pokusaj Moon texture sa manjim
lavelima ako si vec u mogucnosti da skidas takve nenormalne velike
fajlove sa interneta pokusaj onda da skines sa sajta i ostale
http://www.celestiamotherlode.net/catalog/moon.php

A sad i detaljnije ali ako nepoznajes rad u skriptama onda ce biti
manjih problema
U Data direktorijumu u fajlu solarsys.ssc moras da ga otvoris
najboli nacin da ga oznacis i kliknes Edit naravno sve to cinis u
Total Commanderu
kad otvoris file pronadi Moon

Texture "moon.*"
BumpMap "moonbump.*"
ovde je naredba odakle se skida textura ali ovo treba da izgleda ovako
Texture "moon/moon.*"
BumpMap "moon/moonbump.*"

taj dirktorijum sa lavelima moras da ubacis u textures/medres direktorium
pod nazivom moon stim da prethodnu texturu odnosno sliku obrises
ali najbolje da je negde sklonis da bi je mogao ako zatreba vratis

ovo je za sad toliko jer neznam kako ti izgleda taj file moon jer katkad
imaju neke sitne greske pre bi se moglo reci nespretno su resene

I pored svega i dalje ti savetujem textura 2048*1024 u png pod nazivom
moon u textures/medres direktorium

izvini ako ti nisam bio dovoljno jasan


sashastar

 Dodatak prethodnom
moguce je i ovako da uspes ima raznih nacina
kad otvoris jedan od direktorija moon levela
i naprimer texture ili slike se zovu
mn_0_0.png
mn_0_1.png
ovo je bitno pocetak naziva tih fajlova ovde je na primer mn
ti pogledaj kako kod tebe pise taj pocetak je vazan
onda u data/solarsys.ssc kad otvoris
umesto Texture "moon.*"
napises Texture "moon.cmn" obrati paznju na mn kod tebe je nesto
verovatno drugo e to drugo zameni Texture "moon.c....."

jos jedna napomena moze da se desi ako texture nece da rade u
texture/medres pa probaj u texture/lores da ih ubacis

sta ces nije bas jednostavno valjda ces nesto uspeti

Pegaz

 U međuvremenu sam instalirao i Win Stars  2 i ovako na prvi pogled izgleda veoma dobar.
Imam i jedno pitanje, a to je kako da aktiviram Tycho2 katalog zvezda?
Nakon što ga instaliram u folder gde je program, on i dalje u opcijama drži zasivljenu kockicu gde bi trebalo da ga uključim i aktivan je samo onaj Sky2000 katalog.
Inače live update vrlo lepo radi, i sami fajlovi nisu preveliki, i jedino grafički nešto zaostaje za SN, ali je i neuporedivo kraći i brži što mi se veoma sviđa.

sashastar

 Pegaze nazalost to se placa i mora da se registruje
imas na sajtu obavestenje
ako nisi u mogucnosti to da uradis budi i sa tim zadovoljan
ako ti je jako bitno da imas i Tycho2 onda pokusaj prvu verziju

http://site.voila.fr/winstars/english/index2.html

za prvu verziju sve je besplatno i sve radi
jedino sto prva verzija nema 3d i za nijansu je slabija grafika
ali zato gotovo ima sve ostalo kao i druga verzija

ako te jos nesto interesuje slobodno pitaj