• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Međunarodni aeromiting Batajnica 13.09.2009

Started by POSEYDON, August 02, 2009, 05:14:31 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cola

To ti je verovatno fazon lizinga ??? Auto je tvoj tek kad ga isplatis, druga stvar po tome onda ne smemo da njim zavodimo red!
Onda bolje dasmo uzeli mig 29 SMT ista je generacija u pitanju(4.5) samo sto je mnogo mladji avion!! A i mi ionka kupujemo jednom u 20-30 godina pa bolje da kupimo troduplo manje aviona pa da kupmo mig 35 5. generacije...
A i opet nam dzabe ta eskadrila (max 24 aviona) kada su nas 99 napali i sa vise od 100 aviona...
Koliki su nam Svedjani saveznici, dali nam cetri cisterne i mi se odlucili za njih...
SW 150/750 BD NEQ3; 50/600
colinaastronomija.wordpress.com

bear

Mozda sam ja blesav, ali mi je potpuno nejasna koncepcija. Sve primene koje ste nabrojali su u sustini pre za nekog modernizovanog Super Galeba ili tako nekog laganog lovca sa pokojim MiG21 ako bas zatreba nesto supersonicno. Para nemamo, jel' tako. Reda bas i ne vidim gde bi zavodili (ne dao bog). Ako je neidentifikovana letelica, opet nista (ako je NATO, taj nece dolaziti sam, ako nije, onda je ili vanzemaljac ili civil - u oba slucaja nista od Top Gun dogfajta). Na kraju ispada da sta god da se kupi od ovih 'profi' aviona je dobro za kur*enje i neki kvazi-moral. Po sistemu ako imamo tuce ______-ova (upisati omiljeni tip modernog high-end vojnog aviona), onda nam niko ne sme nista, ima svi da pune gace ! Kako da ne.

Yagodinac

Ih, bre, odoste u filozofiju.
Jel nam trebaju avioni? Trebaju. Jel može modernizacija G4? Ne može! To je bicikl na kerozin. Nama nosivost od 2x250 kg može da stane u zidarska kolica. Nosivost F16 je ako se ne varam (zavisno od varijante) iznad 4 tone kojekakvog naoružanja. I to je koncepcija modernog ratovanja - nakači što više da bi bio efikasan.
U tom kontekstu MiG 29 može da prođe a što se tiče modernizacije treba modernizovati Orla jačom konstrukcijom i većim motorima a možda i izvesti nekome.
Kupovati bilo šta drugo - nema šanse jer je skupo a nije bolje. Evo vam paralela: prosečan lovac treba da kupi džip za lomatanje po šumi. Lada Niva ili Mitsubishi Pajero? Onaj kome stvarno treba uzima Ladu. I nama ako stvarno treba avion polovna 29-tka je bolje (slučajno i jeftinije) rešenje od Gripena, Eurofightera ili sličnih skupih igrački.

Još nešto: svaki vojni pilot kome je zadnjica bila u procepu u smislu pogotka u motor izuzetno ceni dvomotorne varijante tipa MiG 29 u odnosu na jednomotorne F16.

sale11472

Quote from: bear on September 15, 2009, 11:02:25 pm
Ako je neidentifikovana letelica, opet nista (ako je NATO, taj nece dolaziti sam, ako nije, onda je ili vanzemaljac ili civil - u oba slucaja nista od Top Gun dogfajta).


Pa radi se upravo o tome da se identifikuje ta neidentifikovana letelica dakle treba mu prići i i videti o čemu se radi.... a to ne možeš da radiš sa G4, Orlom i sličnim ..... ne mogu da stignu ... dakle moraš il da imaš nadzvučnog lovca u naoružanju ili da platiš nekome ko ima da to obavlja  za tebe dakle ili otplaćuješ svoje avione ili otplaćuješ tuđe tj ili si kupio auto ili plaćaš rent-a-car pa sad vidi šta ti se više isplati... 8)

Quote from: Yagodinac on September 15, 2009, 11:53:29 pm
Jel može modernizacija G4? Ne može! To je bicikl na kerozin. Nama nosivost od 2x250 kg može da stane u zidarska kolica. Nosivost F16 je ako se ne varam (zavisno od varijante) iznad 4 tone kojekakvog naoružanja.


G4 je glupo porediti sa F16 li bilo čime sličnim pošto je to potpuno druga klasa letelice sa potpuno drugačijom namenom ali ih treba modernizovati zato što ono čemu služe rade ne dobro nego odlično.... BTW pajloni na G4 su 500 kg unutrašnji 250 spoljni sasvim dovoljno za avion te klase... Ne znam što svi pljuju G4 kada je jedan od tri najbolja aviona u klasi od čega ona druga dva po komadu koštaju ko eskadrila super galebova  ::)

Quote from: Yagodinac on September 15, 2009, 11:53:29 pm
I nama ako stvarno treba avion polovna 29-tka je bolje (slučajno i jeftinije) rešenje od Gripena, Eurofightera ili sličnih skupih igrački.


Ma otkud je jeftiniji a polovna varijanta bi tek bila skuplja em moraž da platiš avione odmah em moraš polse toga da daš još toliko para na remont pa još tekuće održavanje ........
29-ke bi bile najbolji izbor pre par godina zbog toga što ih već imamo u naoružanju međutim danas piloti na njima imaju toliko malo naleta da to više ne predstavlja neki bitan faktor.....

Gripen možda nije najbolji 1:1 avion (mada je to vrlooooo diskutabilno) koji nam se nudi ali je sasvim sigurno najbolje sistemsko rešenje za nas. Najmanji troškovi uvođenja (zahvaljujući povoljnim aranžmanima koje Šveđani nude, a nešto mi govori da će biti još povoljniji kad F35 uđe u serijsku proizvodnju), troškovi eksploatacije i održavanja daleko niži od konkurencije a za nedaj bože nekakav hipotetički rat, jednostavno bez konkurencije pošto je jedan od osnovnih projektnih zahteva bio da može da operiše bez aerodroma (treba mu svega 800x9 metra asfalta) i u uslovima totalne vazdušne prevlasti protivnika .... da da Šveđani su računali da će imati situaciju kakvu smo mi imali '99-te uz dodatka da su računali i da će im veći deo teritorije biti zauzet od strane Rusa.
Po(t)pis:
TS 10x50 LE dvogled ;)
70/900 refraktor
180/950 ogledalo u izradi
Nova Igracka Celestron MiniMak 70 --- bio na snizenju jako povoljan pa nisam odoleo ;D
Ostalo ne smem od sramote da stavim na spisak dok ne završim ;D

bear

Quote from: Yagodinac on September 15, 2009, 11:53:29 pm
Nosivost F16 je ako se ne varam (zavisno od varijante) iznad 4 tone kojekakvog naoružanja. I to je koncepcija modernog ratovanja - nakači što više da bi bio efikasan.

Još nešto: svaki vojni pilot kome je zadnjica bila u procepu u smislu pogotka u motor izuzetno ceni dvomotorne varijante tipa MiG 29 u odnosu na jednomotorne F16.


Imam osecaj da se nismo razumeli. Da su '99 nase 29-ke mogle da nose 10 tona naoruzanja i da su imale 4 motora, da li bi to nesto promenilo u krajnjem rezultatu ?


spadej

Koncepcija modernog rata je rat na daljinu. Osetili smo to na sopstvenoj kozi, i znamo kako se to radi. A za mirnodopske potrebe, jeste, treba nam lovacka eskadrila ili sta vec, ali NEMA PARA!

sale11472

Quote from: bear on September 16, 2009, 05:11:56 am
.... Da su '99 nase 29-ke mogle da nose 10 tona naoruzanja i da su imale 4 motora, da li bi to nesto promenilo u krajnjem rezultatu ?


Pa dovoljno bi bilo da im je pre '99-te odrađen remont kakav je odrađen nedavno na preživelim primercima.....to bi promenilo stvari utoliko što bi značajno odložilo napad .... bar dok im ponovo ne istekne resurs... a onda je pitanje da li bi do toga i došlo ili bismo samo rešli problem ranije.... no sve je to ŠBKBB pa ne vredi na to sada trošiti vreme

Quote from: spadej on September 16, 2009, 09:01:08 am
ali NEMA PARA!


Problem je što ni za drugu varijantu nema para a mnogo je bolja opcija da pare od preleta aviona kroz naš vazdušni prostor zadržavamo mi nego da tim (prilično velikim) parama finasiramo RV susednih zemalja i njihove kupovine modernih aviona....
Po(t)pis:
TS 10x50 LE dvogled ;)
70/900 refraktor
180/950 ogledalo u izradi
Nova Igracka Celestron MiniMak 70 --- bio na snizenju jako povoljan pa nisam odoleo ;D
Ostalo ne smem od sramote da stavim na spisak dok ne završim ;D

NASA

dve velike gluposti koje sam sada ovde cuo...

Da je orao los avion,i da smo sredili nase avione '99te da bi to promenilo ishod.

Ajmo..budimo realni..

Yagodinac

Quote from: NASA on September 16, 2009, 01:43:35 pm
dve velike gluposti koje sam sada ovde cuo...

Da je orao los avion,...


Pa... nije on toliko loš...
Ima slabe motore. Pretešku da ne kažem šasiju. Poneki od Orlova imaju forsaž. Mala nosivost za bombardera, mala brzina za lovca. Avionika zastarela, naoružanje takođe (ovo zadnje je problem celog RVPVO) ali... Avion ima potencijala. Kao srednje dobra replika britanskog Jaguara može se opremiti svim ovim što sam nabrojao samo DAJTE PARE!
To je problem.

U odnosu na Orla modernizacija Jastreba, Galeba G4 i sličnih bicikli je kompletna glupost; njihove akrobatske sposobnosti su bile potrebne u Korejskom ratu ali su danas potrebne jedino u poljoprivrednoj avijaciji. Što se tiče Supergaleba njegovo mesto je u školskoj avijaciji i izvoznom programu.

sale11472

September 16, 2009, 03:04:58 pm #39 Last Edit: September 16, 2009, 03:13:38 pm by sale11472
Orao nije loš avion samo što ima preslabe motore čak i sa komorama za dodatno sagorevanje što dovodi do toga da mu je koristan teret mizeran u odnosu na avione iz te klase poprilično je mali ne nosi dovoljo goriva pa mu je i dolet kratak itd itd itd
Sve u svemu jedino za šta je upotrebljiv je neposredna vatrena podrška, za šta i mnogo bogatiji od nas koriste lake školsko-borbene avione (AlphaJet ga "šije" u borbenoj upotrebljivosti samo tako) . Jednostavno izbor Rumunije kao partnera u projektu koji se oslanjao tehnološki na licence zemalja iz NATO pakta  je osakatio ceo posao.


Što se '99-te tiče morao bi pažljivo da pročitaš napisano pre ngo što odvališ da je nešto glupost ::)
Niko nije rekao da bi ishod bio drugačiji samo je pitanje da li bi se tako brzo odlučili za bombe da je '98 odrađen remont već bi se još malo natezali sa diplomatijom (kao i par godina pre toga dok su čekali da istekne resurs pomenutim avionima), što da rizikuju i jedan avion ako baš ne moraju .... e sada da li bi se mi dozvali pameti pre bombi da smo imali još godinu dve na rapolaganju ... mislim da bi i mislim da je bombardovanje samo produžilo agoniju političke prirode ali o tome stvarno ovde nema smisla raspravljati....

Quote from: Yagodinac on September 16, 2009, 02:28:58 pm
U odnosu na Orla modernizacija Jastreba, Galeba G4 i sličnih bicikli je kompletna glupost;


Jastreb i G2 se više ne koriste. G4 je školsko-borbeni avion i njegova modernizacija ima itetako smisla obzirom da mu je osnovna namena trenaža pilota a sekundarna neposredna vatrena podrška za šta mu ni ne treba da nosi silne tone naoružanja ... Dakle G4 treba modernizovati ali kada pričamo o nabavci novog aviona priča o Super Galebu je deplasirana ne treba mešati babe i žabe.... naravno daleko da se ovom avionu (sem uslovno snage motora) može bilo šta zameriti uostalom koji je prvi avion koji je posle ruskih izvodio zvono ???

Po(t)pis:
TS 10x50 LE dvogled ;)
70/900 refraktor
180/950 ogledalo u izradi
Nova Igracka Celestron MiniMak 70 --- bio na snizenju jako povoljan pa nisam odoleo ;D
Ostalo ne smem od sramote da stavim na spisak dok ne završim ;D

Yagodinac

Quote from: sale11472 on September 16, 2009, 03:04:58 pm
uostalom koji je prvi avion koji je posle ruskih izvodio zvono ???



Jedan čiča je sa Hondom Civic izveo zvono na auto-putu, skupljala ga je naša ekipa hitne pomoći (preživeo je i ništa nije slomio!)... Ne, nisam ja bio, ja bih se mnogo smejao...
Šalu na stranu - svi naši avioni su bili vrlo upotrebljivi u različitim fazama 20. veka. G4 je avion izuzetnih akrobatskih sposobnosti ali rat u vazduhu se odavno ne vodi mitraljezima 12.7mm. Troškovi Orla su morali da se podele a jedino su Rumuni hteli to da rade (zbog nametnutih ograničenja posle II sv.rata Rumunija nije smela da koristi više od 1800kg statičkog potiska a F16 ima 9000kg potiska; sem toga Rumunima je bio ukinut forsaž) tako da je to nešto što ima potencijala.
MiG 29 je nešto drugačija priča. Čak i da smo imali sve radare na Migovima ispravne oni imaju rakete vazduh-vazduh 20-40km dometa, plus radare koji ne smeju biti uključene zbog raketa koje se navode na radar. Jedan F14 TomCat star 30 godina ima vazduh-vazduh raketu dometa 140km plus navođenje i podršku i satelita i avaxa...
Mi nismo mogli da prođemo bolje sve i da smo imali 200 ispravnih 29-ki. Nije suština postojanja naše lovačke avijacije sukob sa celim svetom!

A propo 1999: slično je prošao i Sadam. On je imao te kubove, te sve migove (čak i 25, najbrži lovači avion u istoriji) i gomilu jaguara i miraža... Sve mu je to sprženo.

NASA

Sale..evo..Yagodinac ti je sve odgovorio sto sam ja mislio za 99tu i za avione..



marino

uh
veliki sam (ili barem bio) fan avijacije...drzava koja je balansirala izmedju dva bloka nestala je prije skoro dva desetljeca...s njom i avioni, brodovi, tenkovi i ostalo...tehnika koja se tada radila bila je primjerena prilikama od prije dvadeset-trideset godina..sto se aviona tice orao J22 bio je ocigledno malo prevelik zalogaj..mada je imao odlican smisao postojanja...motori su ga dokrajcili skupa s suradnjom s rumunima do koje je doslo iz neznam kojih razloga jer su se ionako radili avioni u yu i rumuniji na posebnim trakama...ono sto je osmisljeno u rumunjskoj moglo je bez beda napraivti i u jugoslaviji..treba imati na umu tadasnje stanje dostupnih motora i viper za orla je bio zapravo jedii izbor...avion je na kraju dosao tezak..komore za dopusko sagorijevanje tek su malo poboljsale performanse i vise su sluzile za ukras na papiru nego drugo

g4 je vec bilo lakse odraditi i on je napravljen kao odlican avion, istina ne bi mu smetalo da je i on bio na jacem motoru ali unifikacija (citaj pojeftinjenje proizvodnje) skompalo ga je s orlom..naucilo se na greskama i g4 je ispao odlicno

modifikacije tih aviona su u ono vrijeme (G4M) imale realnu podlogu ali i izgledne ugovore o prodaji koji bi donjeli nove varijante ili preinake postojecih aviona

danas, ni vasa ni nasa zemlja vise nemogu proizvoditi avione koji ce biti u klasi tadasnjih domacih aviona...preinake kozmetickog tipa imaju u danasnjim uvjetima vise psiholosku nego stvarnu vrijednost..

hrvatskoj a ni srbiji nece pomoci tri eskadrile j22 MX a niti jos dvije n62MX..i mi i vi smo danas roblje imperijalista i to je cinjenica...nase su zemlje ratovale medjusobno mada nitko normalan nezna zasto..vi ste na kraju nastradali i od nato u kojeg nas vode nasi parlamenti...

nakraju, da nam gospodarstva imaju snage bilo bi lijepo imati eskadrilu n62, eskadrilu j22 eskadrilu mig21 i eskadrilu mig29..nazalost prema pravilima natoa propisano nam je sto smijemo imati i koliko komada (a vjerojatno i od koga to smijemo kupiti NE proizvesti jer se u proizvodnji takvih aparata osposobljava i kadar a eu je direktivom hrvatskoj (skolstvu) jasno dala do znanja kako mi (a vjerujem i vi) ne trebamo producirati mlade i pametne ljude..imaju "oni" takvih - mi mozemo biti pomocni radnici - najamnici - kauboji, a nekada se to zvalo - roblje. upravo to i jesmo, ne vidimo okove ali tu su oko nas.

vrijeme se promijenilo, prilike takodjer, sve sto sada mozemo je da imamo par aviona za obuku pilota i uveseljavanje javnosti na aeromitingu..nazalost nista vise (a nadam se da nam niti nece trebati jer vojna tehnika ma koliko bila lijepa nacinjena je za nesto sto nije lijepo!

evo kakvo je trenutno stanje aviona i avijacije..cuce u muzeju, nabijeni na kolac ispred muzeja..cuce na travi oko zgrade muzeja oronuli i jadni..oprema i uredjanji baceni na travu...nazalost ili nasrecu to je realnost..par moderniziranih aviona svjeze boje maksimum su sto se dalo napraviti..

iznad vidulina je prostor koji nase zrakoplovstvo koristi za vjezbe mig21..lijepo je gledati imelmane i ostale figure avionica..no imamo ispravna dva ili tri aviona (tako nekako) ponekada dodje jedan nikada dva ili vise...i to je realnost

evo par slika od mene i marcele kraj muzeja avijacije (valjda su ga stogod preuredili) krasno zdanje koje eksponatima govori da su ljudi nekadasnje zajednicke drzave znali raditi i imali cime napraviti...

nema plakanja, to je proslo i sada je realnost...treba stvarati mlade pametne ljude..sve ostalo je danas bacen novac.

m
Vidulini Observatory

mravic

Samo neka mi neko objasni, šta će nama uopšte ti avioni, osim ovih za prašenje komaraca i možda onih kanadera koje smo prodali Grčkoj ako se ne varam.
www.univerzumad.com
Astronomsko opservatorija Night Hawk

plandor

Sta ce Belgiji, Austriji, ili Svajcarskoj avioni? Kada mi neko navede valjani razlog postojanja borbene avijacije u ovim zemljama, odgovoricu mu zbog cega su potrebni i nasoj zemlji! Sale je vec delimicno odgovorio. Na nasu nesrecu, zelje su jedno, a realnost je drugo...