• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Minimalne ekspozicije za astrophotografiju

Started by Vlada, January 01, 2010, 11:09:12 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlada

Ljudi zanimam se trenutno astrofotografijom. Jos sam pravi pocetnik sto se tice i astronomije, trudim se uvek kada mogu i kada vreme to dozvoljava da se bavim PRE SVEGA VIZUALNIM POSMATRANJEM. Inace fotografija je poseban i kompleksan deo amaterskog bavljenja astronomijom. Zanima me koje minimalne ekspozicije treba da obezbedi digitalac da bi koliko toliko mogao da bez ikakve dodatne opreme prosto fotografira nebo, poznata i sjajnija sazvezdja. Ja posedujem vrlo skroman jeftin digitalac koji najduzu ekspoziciju ima na 2 sekunde. To je sigurno malo za bilo sta. da li sam u pravu?

Obersturmfuehrer

Za Mesec nije.
Ja sam ga hvatao sa 1/200, pa i 1/300...

contax

Imas li stativ? Teleskop? Koji softver za obradu fotografija koristis?

Yagodinac

Lepo je što si postavio cilj: astrofotografija. To je jedno 3x kompleksnije (i skuplje!) nego baviti se vizuelnom astronomijom, za šta ti je u principu dovoljan dobson 200-300mm za ceo život (400-900e). Elem, imaš Danijelov Vodič kroz astrofotografiju i tu ti sve piše o osnovama. Podatak koji ti tražiš se retko nalazi u literaturi pa evo odgovora: sa dve sekundde sem Meseca, Sunca kroz foliju i poneke planete - ništa ne možeš da dobiješ. Dalje, tu je pitanje da li takav jeftin aparat ima manuelno podešavanje ISO (stariji Samsunzi nemaju).
Koji digitalac je u pitanju? Možda ipak postoji opcija da se manuelno produži ekspozicija, dve sekunde je malo i za kompakte. Primera radi Samsung obićno ima 5sec, Canon 15sec a neki grešni Panasonici i 60sec.