• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.

Kometa ELENIN

Started by kulevb, March 05, 2011, 08:10:27 pm

Previous topic - Next topic

kulevb

Cudi me da niko nije otvorio ovu temu. Bio sam odsutan dvadesetak dana, pa ako je bilo reci o ovome, izvinjavam se. Postavljam link na kome moze da se prati njena putanja, ako je ne promeni u pojasu asteroida.
Jedva cekam oktobar  :D.

http://translate.google.com/translate?hl=fr&ie=UTF-8&sl=pl&tl=en&u=http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi%3Fsstr%3Delenin%26orb%3D1&prev=_t&rurl=translate.google.fr
90/900 EQ2 SkyWatcher Refraktor,
barlow 2x.
okulari 25, 10, 6.

kruska

nasao sam nesto bolje 
comet 45P/ Honda-Mrkos-Pajdusakova koja ce prodje pored zemlje na 0.0601 AU --- 8,990,000 km
Avgust 15, 2011

pronadji solar system viewer
http://janus.astro.umd.edu/javadir/orbits/ssv.html

Laci

za kometu Elenin su dosta velika očekivanja, osim ako se ne desi kakvo veliko pomeranje sa proračunate putanje. Magnituda čak 3.5 :o
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

Laci

Quote from: Laci on March 05, 2011, 09:04:25 pm
...Magnituda čak 3.5 ...

Eh, zastarela informacija :(. Sada se pominje 6. magnituda u periodu septembar - oktobar 2011...
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

kulevb

Iz poverljivih izvora saznajem da je kometa Elenin ekstremno velika i to ne racunajuci rep, tako da necemo morati da se sekiramo oko magnitude.
barlow 2x.
okulari 25, 10, 6.

Laci

Svakako da će Elenin biti prizor na nebu za pamćenje kada pokaže svoj rep :D (ili dva ;))
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

milan

Hocete da kazete da ce moci da se vidi na nebu bez teleskopa
HARWIX panarett 8x30
254/1200 Draco Flex Dobsonian
Dvogled TS 10x50 Le

kruska

NeS

Ako bude predvidjene magnitude nece biti nista spektakularno jer ce se videti nisko nad horizontom.
Tokom avgusta-septembra uvece nakon zalaska sunca i u oktobru ujutru pre izlaska sunca.

kulevb

Od 10. oktobra ce moci lepo da se gleda, u jutarnjim casovima, a 17 oktobra kada se ocekuje da bude najbliza zemlji moci ce da se gleda vec posle ponoci. U novoj verziji stelariuma (0.10.6.1.) mogu da se prate i komete i asteroidi pod opcijom Solar System Editor, ima i Elenin.
barlow 2x.
okulari 25, 10, 6.

Laci

Quote from: NeS on March 08, 2011, 12:19:42 am
Ako bude predvidjene magnitude nece biti nista spektakularno ...

Ali zato je tu dvogled ;)
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

sale11472

Quote from: kulevb on March 07, 2011, 01:14:54 pm
Iz poverljivih izvora saznajem da je kometa Elenin ekstremno velika i to ne racunajuci rep, tako da necemo morati da se sekiramo oko magnitude.

Kako da se ne sekiramo oko magnitude ???

ako bude 3,5 biće to interesantno ako bude svega 6 pffft

Teško da za posmatrača postoji važnija stvar od magnitude posmatranog objekta....
Po(t)pis:
TS 10x50 LE dvogled ;)
70/900 refraktor
180/950 ogledalo u izradi
Nova Igracka Celestron MiniMak 70 --- bio na snizenju jako povoljan pa nisam odoleo ;D
Ostalo ne smem od sramote da stavim na spisak dok ne završim ;D

kulevb

Evo nesto zanimljivo.

Here Comes Elenin
Posted by Mark Sircus - Director on 09 May 2011 | Filed under World Affairs

"At its present position beyond the orbit of Mars, Elenin is a faint telescopic object. At that distance a planet-sized object would be one of the brightest 'stars' in the night sky one would think, and if it were Jupiter-sized it would be visually spectacular, a shining beacon that would make everyone take notice! But no, that does not seem to be the case. Large amateur telescopes are straining to even catch a glimpse of Elenin; it is likely a small object, probably a big rock," writes one blogger.

Big seems to be the appropriate word for we now have the first actual astronomical calculations that puts the coma (the part they can see is 50,000 miles in diameter. Yes a big rock!

"On April 8th at our Russian observatory we carried out planned observations of Comet C/2010 X1 (Elenin). An analysis of the results of the observations shows a rapid growth of the coma. Besides the internal compact gas envelope, the forming rarified external coma is also visible in the image. Its diameter exceeds 1 minute of arc, or 80,000 km! It is possible that such a rapid growth of the coma is associated with the apparent superposition over it of the comet's dust tail, which after opposition, still remains invisible to the earthly observer."

The coma is what astronomers actually see and is actually much bigger than the core. It's the green in the above picture that they are saying is 80,000 km or 50,000 miles across. We could estimate that the core might be half the diameter of the coma or approximately 25,000 miles. Big enough--it seems to be already stirring up the Earth under our feet.

There is a lot of speculation going on about what this comet actually is and what it is composed of but at least now we have an idea of its size. The following video is from a man who explains how the size was calculated and he confirms the above astronomers are not out of their minds.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rVEfHW5-cR0
barlow 2x.
okulari 25, 10, 6.