• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Nikola Tesla - iz neformalnog ugla laika

Started by kulevb, September 27, 2011, 09:40:46 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Voyager

Ne bi da zvucim uvredljivo i da dajem politicki ton temi ali...
Zaista smo prokleti kao narod - prvo smo najurili Teslu odavde, a kada se posle ispostavilo da je covek bio genije posle smrti smo krenuli da ga svojatamo - Tesla ovo Tesla ono, nas Tesla itd
To je onaj fazon "Posle bitke smo svi generali" i ta naknadna pamet (da ne kazem revizionizam) je jedan od glavnih razloga zasto smo tu gde jesmo
Mislim sta reci kada ovih dana hocemo da rehabilitujemo Mihailovica i Nedica (a inace su bili dokazani saradnici okupatora - istoricar sam po struci, pa znam stosta o tome :)), a donedavno smo bili zemlja koja se ponosila svojom antifasistickom istorijom, borbom protiv fasizma i zrtvama koje je dala u vezi toga
Zalosno

Sasa

Ima mnogo foruma za ovakve teme. Bolje je da se držimo naših tema.

danicic_predrag

@voyager vecina clanova foruma se slaze sa tobom da nasa zemlja nikada pa ni danas nije davala dovoljno za nauku ...

i tu leze odgovori na ovo " zasto smo najurili Teslu "

a sto se tice mihailovica i nedica i tako dalje ... to nisu teme za ovaj forum ...

Ako si hteo generalno da pricamo o odlivu mladih mozgova slobodno ja sam za ...

Voyager

I ne treba da pricamo o politici, niti cemo
Samo sam napravio malu digresiju i povukao paralelu sa Teslom i rehabilitacijom pomenutih  :)

Loni

A šta je sa onim filadelfijskim eksperimentom?
On je pod još većim delom misterije i tajne od tunguske eksplozije.

U tom filadelfijskom eksperimentu navodno su neki mornari i stradali, neki poludeli.
Navodno se brod na par sekundi provideo, pa su mornari (koji su poludeli) mogli da prolaze kroz zidove na brodu.

Čitav taj eksperiment je neka opšta konfuzija. Tesla ga je osmislio, ali se povukao jer je shvatio da će zdravlje učesnika biti ugrožena. Zato nije dao zeleno svetlo za taj fokus, koji je nastavljen bez njega.

O čemu se tu zapravo radilo?
Da li je stvarno bilo ,,filadelfije'' il' ne?

NShappy

Tunguska ekplozija jeste u neku ruku misterija, ali nije tajna. Tajna je nešto što neko zna ali namerno krije. Tunguska eksplozija ne spada u to.

Što se tiče filadelfijskog eksperimenta, najviše podataka možeš naći u magazinima tipa Treće oko i sličnim. Dakle, ni u čemu ozbiljnom. Sve su to bla bla naklapanja pojedinaca koji će se uvek više vremena posvetiti teorijama zavere nego recimo nekoj zanimljivoj naučnoj knjizi. A trpanje Tesle u svaku "naučnu misteriju" je odlika teoretičara zavere sa naših prostora.


Mika

Teorija zavere je namerno smishljena krilatica da bi se spoznajom neke velike
tajne a kojih ima, automatski diskreditovao branioc takve teze.
Magazini kao Trece oko i ostale propagandne gluposti namerno i postoje jer se u njih trpaju 99 notorne lazi i baljezgarije a 1 posto otkrivenih tajni pa se samim tim automatski diskredituju. Tako da zavere uopste i ne postoje celik koji je testiran  na 4000 C se topi od kerozina koji pravi 800 C. ukoliko taj podatak bude objavljen u Trecem Oku svako ce od vas naraviti budalu u kafani zar ne?
Prvi brzinski automobilski rekord je  postigunut automobilom na STRUJU pre 100
god. Da li je to teorija zavere? Ili je mozda teorija zavere da je Teslu udario  automobil 3 meseca pre smrti ispred hotela?
Interesatno ko je u Srbiji odbranio doktorsku disertaciju na temu "Teorija zavere"
Postoji jedno delo u kom je do tanchina objashnjen mehanizam "Teorije zavere"
mada se tvrdi da je falsifikat  .... ko je chitao znace..

NShappy

Baš tih 1% naspram 99% je ono što obesmišljava bilo kakvo "proučavanje" teorija zavere. Mi koji podatke skupljamo iz medija i sa interneta nemamo mogućnost da profiltriramo 1 procenat iz stotke. Čitati treće oko da se dođe do onih 1% ako je i toliko je gubljenje vremena.

Brzinski rekord auta na struju od pre 100 godina i Teslin saobraćajni udes nisu teorija zavere već istorijske činjenice. Šta je tu zavera?

NShappy

March 13, 2012, 09:12:09 pm #53 Last Edit: March 13, 2012, 09:17:39 pm by NShappy
Quote from: Mika on March 11, 2012, 10:34:58 pm
...celik koji je testiran  na 4000 C se topi od kerozina koji pravi 800 C. ukoliko taj podatak bude objavljen u Trecem Oku svako ce od vas naraviti budalu u kafani zar ne?


Ugljenični čelik koji se standardo koristi u građevinarstvu (čak i za mnogo ozbiljnije stvari od armature u pločama Crnotravaca) se topi na oko 1500C. Na toj temperaturi postaje tečan. Kovanje (kada je izrazito mek) je moguće već preko 900C, a mehaničke osobine gubi i pri mnogo nižim temperaturama... piše i u srednješkolskim knjigama za mašinsku školu.

Koliko se sećam, od metala, tunsten se topi na ekstremno visokoj temperaturi ali i to je daleko ispod 4000C.

Temperatura sagorevanja značajno zavisi od brzine sagorevanja i to nije neka konstanta za određeno gorivo. Temperatura o kojoj govoriš (konstanta) je tačka paljenja. Ali temperture koje se mogu postići određenim gorivima zavise od brzine sagorevanja, koja opet zavisi od brzine dovođenja kiseonika.

Mika

 Mislio sam na podatak gde je predstavnik firme koja je prodala celik za izgradnju kula bliznakinja  izvadio dokumenat da  se taj celik koji su oni prodali  topi tek na 3500-4000 a  kerozin  po zvanichnoj verziji koji se zapalio i istopio konstrukciju zgrada  pa se ona urusila daje max zagrevanje do 800 C.
Hteo sam da aludiram da su mnoge ozbiljne teme pobrkane po raznoraznim astroloshkim ufo baba vanga stranicama ( web  ili stampanim) i time spustene na nivo trecerazrednog stiva  na nivo pijachne rasprave....
Nikola Tesla je u svakom slucaju bio predstavnik dobra i kao takav je stradao od onih koji predstavljaju zlo. HVALA mu vecno na tome, sto je  dokazao koliki je nauchnik ali  i covek.

NShappy

Ne postoji čelik koji se topi na toj temperaturi.

Topljenje (tečno stanje) je jedno. Gubljenje mehaničkih osobina (na mnooogo nižim temperaturama) je drugo.

Zvanična verzija maksimalne temperature sagorevanja kerozina je 800C?!? Ko je to ozvaničio? Pa plamen sveće ima preko 1000C. I da ponovim, temperatura sagorevanja nije konstanta i zavisi od mnogih faktora. Tačka paljenja (oko 800C za kerozin) je najniža temperatura na kojoj određeni materijal počinje da gori na vazduhu, ali temperature koje mogu da se postignu su mnogo veće.

Pokušaj sam da dođeš do nekih informacija. Nemoj slepo verovati svim informacijama koje neko strpa u neku emisiju da bi skrenuo pažnju na nešto (ili sa nečeg). Većina teorija zavere pada u vodu ako ih proučiš pažljivo, hladne glave i bez senzacionalizma.