• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Prvi Mars sa ScopiumCam

Started by Laci, October 14, 2011, 10:54:34 am

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laci

February 06, 2012, 12:49:18 pm #15 Last Edit: February 06, 2012, 01:04:15 pm by Laci
Zelena se pojavila tokom obrade valjda zbog pre malog gain-a ali to će se rešiti sa Barlow 2X pa će i slika biti u startu svetlija (polarna kapa je takođe isuviše tamna na snimku) a detalji oštriji. Vidim da ću biti zadovoljan i sa par piksela detalja na Marsovom disku.

Sonijev objekti uz okular GL 6mm predstavlja veliki broj stakala pa se i sjaj Marsa taman toliko ublažio da se detalji ne utope u pozadinu. Bar je to važilo za prošlu opoziciju. Napraviću nekoliko uporednih snimaka da vidim razliku.

Zašto RegiStax? Pa zato što je program optimizovan za ovakav vid fotografije i predstavlja jednu integralnu celinu što se obrade tiče. Kod planeta boja znači detalje a ne nekakvu estetiku tako da tu nema neke dodatne obrade kakvu pruža PhotoShop. Ako snimak ne valja, sve je džaba. Što se kaže: ode mas' u propas' ;) Naravno, ovo pričam na osnovu sopstvenog iskustva i ne želim da generalizujem celu stvar. Pogotovu zato što ova moja cela postavka i nije baš za neki primer kako valja raditi (i obrađivati) planetarnu fotografiju.
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

Yagodinac

Quote from: Darchy on February 06, 2012, 08:15:31 am
Nije mi jasno zbog čega veliki broj ljudi koristi Registax umesto Photoshopa za finalnu obradu, zar nije dokazano da PS ima najbolji color management na tržištu? Inače fotografije Marsa su odlične uzevši u obzir da si ih napravio jednom tako "svetlom"
mašinom. BTW, kako ti se svidja ScopiumCam?


Naravno da se svuda koristi Registax za stakiranje i neku osnovnu obradu ali final touch se završava u PS-u zato što je on jednostavno zlatni standard za obradu bilo koje vrste digitalne fotografije. Postoje specijalizovani softveri za sve kad je fotografija u pitanju ali izuzev PS ne postoji za sada alat koji objedinjuje bukvalno SVE što može da ti zatreba. Nije on uvek najbolji, najbrži ni najlakši ali je definitivno najkorisniji ako ga malo bolje upoznaš. Posebno što vladanje PS-om može da bude itekako korisno u običnoj/svakodnevnoj fotografiji.

Darchy

@ Laci:
"Kod planeta boja znači detalje a ne nekakvu estetiku"

Evo jedno nubovsko pitanje, boja=detalji=informacije? Ako sam ispravno shvatio ovu konstataciju, a nadam se da jesam, interesuje me do koje tačnosti ide analiza jedne astrofotografije, odnosno kolika autentičnost boja na toj fotografiji mora
da bude? Ako je odgovor: 100% - u tom slučaju ceo sistem "od ulaza do izlaza" mora da bude kalibrisan, a za to je potreban hardver i softver sa standardizovanim color managementom, zar ne?
Meade LX100 8" SCT
Skywatcher 80ED Pro
Skywatcher HEQ5 SynTrek / EQ5
GSO Plossl 15, 25, 32mm, Goldline 7mm
GSO APO Barlow
Castell UHC filter
GSO Planetary filter
Canon 350D

Yagodinac

Koliko god se mi trudili da imamo kalibrisane monitore i ujednačenu obradu ipak boje i kontrast ispadnu subjektivni parametri. Naprosto od momenta snimanja do gotovog web JPG-a ima mnogo parametra koji mogu itekako da utiču na krajnji rezultat.
Na kraju krajeva, i svakodnevna digitalna fotografija podrazumeva retuširanje fotografije jer je to neophodno. Odziv ljudskog oka je približno logaritamski a današnjih senzora više-manje linearan. Zato se vrlo često desi da dobra slika sa DSLR-a bude slabog kontrasta i (naročito) ispranih boja u odnosu na tu istu scenu u realnosti.

Tačna interpretacija je moguća najviše sa monohromatskim kamerama koje se prethodno dobro kalibrišu. Poenta te primene je najčešće spektrometrija odnosno fotometrija.
Ja u to polje ne zalazim jer nemam ni opremu ni ambicije ka tome. Više mi prija estetsko-vizuelni pristup  :)

Laci

February 13, 2012, 11:22:27 pm #19 Last Edit: February 13, 2012, 11:35:14 pm by Laci
Da, boja=detalji=informacija do one tačke dok možeš da uočiš razliku u nijansama. Planetarne fotografije koje prikazujem su uglavnom mutnjikave, odnosno, nemaju jasne konture. To su manje-više gušći ili ređi raspršeni pikseli detalja koji se međusobno prožimaju. Ukoliko bi imao crno-belu fotku, nijanse sive različitih oblasti bi se međusobno utapale i imao bih manje detalja. Zahvaljujući prisustvu piksela različitih boja dolazi do kontrasta, odnosno, posmatrač ima utisak kontrasta iako objektivno gledano to nije tako.
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

Laci

Procep među gustim oblacima mi je omogućio jutros da isprobam novu postavku za snimanje Marsa. N150/750 + Barlow 2X + ScopiumCam. Snimano 17.02.2012. 1:21(UT) Stekirano svega oko 350 kadrova u Registax V5, onoliko koliko je jedan povoljan trenutak dozvolio.
Na slici niže se vide detalji Marove površine za dati trenutak generisan sa programom Mars Previewer II.
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

Laci

Praktično isti Mars samo što je ovoga puta stek 2000 kadrova snimljenih jutros uz odbacivanje mnogobrojnih video klipova usled prolazaka oblaka i remećenja sjaja na koje su detalji veoma osetljivi. Ista oprema, malo sam u obradi povukao boju u plavo da izbegnem zelenkaste nijanse i da polarna kapa bude što belja.
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

Laci

Mars od jutros 19.02.2012. 1:30(LT) N150/750 + Barlow 2X + ScopiumCam, Stekirano oko 1300 kadrova iz četiri video klipa snimljenih u trenucima prolaska oblaka. Prva slika je originalna veličina a druga je uvećana 2X. Planeta se malo zarotirala u odnosu na položaj od juče.
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70

gilecais

Vrlo lepo Laci.Kod mene mrka kapa oblaci,oblaci,oblaci itd.Pozgrav od Zoltana (Gileta).

Laci

Pozdrav Zolika, hvala :) Želim ti vedrog neba i mirnu atmosferu. Sinoć je bila poprilićno mirna ali kao i što sam kažeš oblaci non-stop.
Dobson 355/1650
Dvogled 15X70