• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

NGC i IC objekti

Started by lajosk, October 30, 2011, 06:46:21 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Luger


Yagodinac, te tanke vertikalne linije sam i ja dobijao i nekako ih lakse eliminisao. Otkud sad ove deblje, pojma nemam. Ustvari, mozda i znam uzrok. Imam gomilu foldera sa razlicitim fletovima, darkovima i tacno je da ne snimam iste noci darkove, a znam da bi trebalo. Ranije sam hladio kameru, pa sam mogao da uradim darkove kad hocu na istoj temperaturi. Na ovom sesnu nisam hladio, vise sam 'ladio.  :-[

Na ovoj slici je skoro 3h ekspozicije iz Zemuna, sa l-extreme filterom i njutnom ovoga puta. Sad kad gledam, cini mi se da nesto ne stima, mozda fokus, jer je tesko fokusirati sa ovim filterom, jer je jako taman. Trknem do Fomalhauta u ovom slucaju, pa nazad na Helix.

Objekat:  NGC 7293 Helix Nebula
Exp: 2h50min,ISO 800, Optolong L-Extreme dual band filter.
Oprema: SW 150/750 BD, EOS 1000D full spectrum mod, Heq5 Pro belt mod.
Lokacija: Zemun,

Helix 2h52 by Luger, on Flickr
SW 80/600 ED, SW150/750 BD, HEQ5 Pro Synscan,
Canon 550D, Canon 450D full spectrum, Canon 450 Mono, Canon 1000D full spectrum, Canon 1000D Mono.

Yagodinac

Super rezultat  ;)
Upoređujem nešto ove tvoje dve fotke, refraktorsku i reflektorsku, i da me ubiješ - ne mogu da nađem nijednu prednost ogledala. Niti kontrast (logično), ni graničnu magnitudu (nelogično). Pritom se podrazumeva da će njutn malo niže prema horizontu pre da zabrlja zvezde od refraktora, i zbog veće aperture i zbog opstrukcije.

dejravian

NEQ6 PRO Syn Scan GO TO , 150/750 N .<br />Okulari Super 25 i 10 mm<br />Barlow 2x ,<br />Canon EOS 600D . Canon EOS 350d mod , 18-55

Luger

Hvala! :)
Helix je bas nisko i neposredno iznad krovova zgrada. Nisam ocekivao da cu dobiti ni priblizan rezultat, ali...dobro je. Za Zemun i ovoliko svetla okolo, ma super! :)
SW 80/600 ED, SW150/750 BD, HEQ5 Pro Synscan,
Canon 550D, Canon 450D full spectrum, Canon 450 Mono, Canon 1000D full spectrum, Canon 1000D Mono.

Sinisa

Nisam odavno kacio nesto

NGC 2024
123 x 20sekundi @ 1600ISO
20 darkova

I dalje ista oprema:
Canon 4000D Stock
150/750 EQ3,klasika  :)

NGC 2024 by Sinisa Niksic, on Flickr
150/750 EQ3

Yagodinac

Odličan rezultat. Treba imati u vidu da je ova maglina sjajna, ali ipak i vrlo nezgodna za nemodifikovane aparate pošto je tamnocrvena, otuda i šum.
Samo jedna sugestija: poravnaj spajkove (krakove krsta) idući put, biće vizuelno i estetski upečatljivije. Najprostiji način je da aparat stoji potpuno horizontalno u fokuseru (bar kod mene na mom primerku Skywatcher-a). U krajnjoj liniji probaš jednu fotku na ISO 6400 30sec, vidiš otprilike kako bi to moglo da izgleda, i cepaš  ;D

Sinisa

Hvala  ;)
Plašio sam se da će mi spajk preseći maglinu,pa sam ga malo zavrnuo na stranu,ali posle stacka sam video da je ipak malo i zakačio krajičak magline,što se na probnom kadru nije videlo. Hvala na savetu,kao i uvek  ;D
150/750 EQ3

Sinisa

February 14, 2021, 01:04:31 am #847 Last Edit: February 14, 2021, 01:26:53 am by Sinisa
Tokom stackovanja 120+ fotografija sinoćnog NGC 2024,pade mi nešto na pamet

  Teoretski,što više fotografija se stackuje,to se više šuma čisti,zar ne?
Ako je tako,zašto ga ja i dalje držim na 1600 ISO sve ovo vreme,ako već pravim veliki broj fotografija?
Večeras sam izabrao malo tamniji objekat da eksperimentišem sa tom idejom.
Okrenuo sam na rozetu i ''odvalio'' ISO na max, 12800. Zavrnuo sam i UHC filter da malo pripomognem sebi sa signalom.
Obično vozim na 20 sekundi po frejmu,ali hteo sam jači signal zbog većeg šuma tako da sam se usudio da okrenem na 30 sekundi.

Sakupio sam 76 lajtova pre nego što je baterija odustala,prvih 10 darkova sam uradio na pola snimanja,preostalih 10 darkova sam uradio na kraju snimanja. Odmah sam primetio koliko je signal sočniji. Šuma ima dosta više nego obično,naravno,ali je jači signal bio lepo odvojiv od šuma. Zadovoljan sam sa eksperimentom.


NGC 2244
76 x 30sekundi @ 12800ISO (38 min)
20 darkova

Canon 4000D Stock
Castell 1.25 UHC filter
150/750 EQ3

Rosette 2 by Sinisa Niksic, on Flickr
150/750 EQ3

Yagodinac

Sve pohvale za eksperiment. E sad, ima tu jedan problem a to je dinamički raspon (DR). DR se smanjuje kako dižeš ISO i na 12800 je prilično slab, iako je verovatno gomila signala magline pokupljena. Dodatno je i šum povećan, pa onda ispada da imaš 2:1 argument protiv visokog ISO  ;D
Šalu na stranu, pre neku godinu su neki mudraci ispitivali gomilu Canon senzora u astrofotografiji i merili im DR i sve ostalo. Rezultat je bio da arhitektura C senzora najbolje rezultate sveukupno daje na ISO 1000-1600, recimo na 1250. Kod Sony senzora postoji fenomen "ISO nebitnosti" koji kaže da taj senzor možeš da upotrebiš na ISO400 i pritegneš u obradi do npr 6400 i da dobiješ u dlaku isti šum kao na pravih ISO6400. Ovo je rezultat modernije arhitekture senzora koju je Sony ustanovio još pre jedne decenije, a Canon tek pre nekoliko godina (prokletstvo monopola - nije bilo potrebe da to urade pre pošto su po rezultatima prodaje redovno prvi na tabeli).

Ovi momci u fotografskom svetu ne važe baš za neke poštenjačine pošto favorizuju Nikon ali za 4000D kažu da na ISO1600 ima dinamički raspon od 10 stopa, a za 6400 8 stopa. Pritom je 12800 softverski push, dakle minimum još jedan stop otpada. Za mene je to mnogo. Sve ono što ti prikupiš signala na 12800 zapravo sa 1600 dobiješ u obradi rastezanjem, dok 12800 mnogo manje trpi rastezanje.

Ako imaš slobodnog vremena i volje možeš da nam prikažeš rozetu sa nekim objektivom recimo ili kako god; ali da poređenje bude 30x30sec ISO1600 VS 30x30sec ISO12800. Lično mislim da će 1600 da bude možda ne za koplje ali ipak primetno ispred u svakom smislu, naročito će da sačuva boje zvezda. Naravno teoretišem, ali dok ne probamo ne znamo?

Sinisa

Interesantno. Biću iskren,nemam još to potrebno znanje da vizualizujem ceo tvoj post u potpunosti,ali verujem da će mi se uključiti lampica kada budem imao iste ekspozicije na drugim ISO jedno pored drugo u PSu.

Samo svetlo pozadine,šum i svetlo zvezda (pritom gubi boju,međutim boja zvezda bi bila zelena zbog UHC filtera svejedno)pri exportu stacka kreće od nekog većeg stepena na 12800 nego što bi to bilo na 1600,što znači da mi je to neka donja granica? A i malo rastezanja učini da signal već pri početku bude zrnast i iskače taj šum,što znači da je blizu i gornja granica?
Nemam toliko 'fleksibilnosti' fotografije zbog te granice u tom slučaju,na 12800,ako sam dobro razumeo.
To bi imalo logike i jeste bio slučaj.
Doduše malo sam bio pohlepan jer sam hteo videti jak signal ne razmišljajući o DR-u  :P

Čim se opet otvori nebo,eksperiment se nastavlja sa poređenjem dva ISO-a,primerom koji si naveo.

Hvala na opširnom objašnjenju,kao i uvek  ;D
150/750 EQ3

Luger

Bogami Sinisa, ovo je odlicno ispalo, s obzirom da radis nemodifikovanim aparatom! Narocito Flame sa milion detalja! Bravo!

Ja se dugo nisam javljao, ali sam slikao kad god je bilo uslova.

Evo nekoliko slicica IC434, Rosette Nebule i NGC2359 Thor's Helmet nebule:

Za sve vazi:
SW ED80 na HEq5 SynScan (Belt upgrade)
Canon 1000D Full Spectrum mod. + L-extreme filter
Vodjenje ASI120MM-s kroz ZWO guider 60x180
Bias 100, Fletovi po 21, dark 9x
Jedino nisam siguran u ekspozicije, tu sam nesto kombinovao. Pojedinacno su isle po 300", Iso 1600.
Obrada Siril i PS6

HH by Luger, on Flickr

ngc2244 2402.2021 by Luger, on Flickr

NGC2244 Rgb by Luger, on Flickr

Thor&#x27;s Helmet by Luger, on Flickr



SW 80/600 ED, SW150/750 BD, HEQ5 Pro Synscan,
Canon 550D, Canon 450D full spectrum, Canon 450 Mono, Canon 1000D full spectrum, Canon 1000D Mono.

Yagodinac

Wow, odlično, boje, detalji, sve  ;D
Gledajući radove drugih ljudi po netu nekako mi je teško da zamislim da modifikovanim DSLR-om neki od ovih objekata može bolje od ovoga, hlađenom kamerom svakako da ali to je logično sasvim druga priča.

Sky-Watcher