• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

NGC i IC objekti

Started by lajosk, October 30, 2011, 06:46:21 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yagodinac

Quote from: mitja on February 23, 2020, 10:37:31 amOdlicna slicica Sky... Meni se bas svidja...

Ma i meni...

Quote from: Sky-Watcher on February 23, 2020, 10:33:09 amKosmaj (Bortle 4); L=30x180 @ Gain 200 (previše), -10C; D=51, F=51, B=151; SW MN 190, Dual NB; ASIair, Piksi, PS.

Šta je bre ovde šta  :o
MN190 jedino znam šta je; zato su zvezde okrugle dakle - ja mislio imaš neki APO.
Ako nekad nađeš vremena budi spreman da nam napišeš u obliku posta ili na PM odgovaraš oko ASIair-a. Jeste da ima tema ali možda ima i nekih novih saznanja. Ja ću svakako da te gnjavim oko ovoga jer je koncept naprosto odličan. Jako je teško imati laptop na terenu koji sve radi a koji neće da traži maltene poseban akumulator, nego, dosta offt(R)opic-a.

mitja

 ASIair sam video kod Sky kako funkcionise... To je totalni "must have" ko ide cesto sa opremom na livadu.
Konacno i ja da stavim spisak svojih stvari :)
Celestron astromaster 130 EQ
eq2 celestron montaza.
Skywatcher Alt/Az GoTo.
n

Sky-Watcher

Kosmaj je lokacija, Bortle je bortl, L su Lights, Gain je gejn, -10C je temperatura senzora, D su darks, F su flats, B su bias, Dual NB je filter, ASIair je kompjuter, Piksi je softver PixInsight, PS je softver Adobe Photoshop. Ako je ovo odgovor na tvoje pitanje "kako".

O ASIairu ću, drage volje, kad stignem, napisati nešto na temi koju sam onomad otvorio.

Yagodinac

Ovo je jedno zbijeno jato na 300 hiljada svetlosnih godina, faktički duplo dalje od LMC. Kropovano je (100%) i, za divno čudo, vide se poneke članice. Najsvetlija je 17mag. Pošto je ovo na periferiji kadra, vidi se dosta kome.
39x30sec, ISO1600, 40D + 150/750 SW.

NGC 2419 by Millan Milloradovic, on Flickr

Predrag

Da, jasno se vide članice. Odlično je.
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Dobson 250/1200
Nikon D5100

Yagodinac

Thnx. Eto šta znači dobro nebo. Da sam ovo pokušao iz sela ne bih dobio ni slučajno 17mag.


Sinisa

150/750 EQ3

Sky-Watcher

Hvala Siniša,

šteta što Fliker ne može da uveliča više. Kad gledaš na kompu, što više uveličavaš, to se više detalja pojavljuje. Neverovatna maglina.

Boki Aristarh

July 01, 2020, 10:48:42 pm #789 Last Edit: July 01, 2020, 11:28:10 pm by Boki Aristarh
U subotu 27.06.2020. konačno smo malo sredili opremu, poskidali paučinu i prašinu i izašli na livadu...
Prethodno smo morali da izedemo veliku količinu roštilja jer je Šomiju bio rođendan!
Foto deo smo odradili sa Celestronom 11, dok smo za vizuelni upregli TAK 100 i Dob od 12".
Veče i noć je bila extra, nauživali smo se do jutra.
Podaci za fotku (post i obrada AstroIvan):
Lokacija: Ratković, Kragujevac
Teleskop: Celestron EDGE 11 HD
Kamera: CCD Moravian G4 9000
Montaža: SkyWatcher EQ8, modifikovana
Frejmovi: 10x600" Ha i 10x600" OIII kroz Astrodon 5 nm filtere
Software: Nebulosity, PixInsight, Photoshop



Link ka punoj rezoluciji fotke:
https://aristarh.rs/wp-content/uploads/2020/07/Crv.png

Yagodinac

Baš lepo što je neko izašao i snimao dok je ovo vreme vedro. Bravo za fotke.

Luger

Bogami Sky-Watcher, lijepo ti to radis! Svaka cast!  :)

@Boki Aristarh Bruka koliko tu detalja ima! Cestitke za rodjendan, astro izlet i fotku!
SW 80/600 ED, SW150/750 BD, HEQ5 Pro Synscan,
Canon 550D, Canon 450D full spectrum, Canon 450 Mono, Canon 1000D full spectrum, Canon 1000D Mono.

mitja

Sky slike su profi. Lepo je videti da na forumu neko okaci ovakve slike.
Konacno i ja da stavim spisak svojih stvari :)
Celestron astromaster 130 EQ
eq2 celestron montaza.
Skywatcher Alt/Az GoTo.
n

Sky-Watcher

Možda je neko primetio da mi je Vlaiv (nadam se ne samo meni) pre neki dan, na temi "šitoki ugao", dao mnogo korisnih informacija i nekoliko zlata vrednih saveta vezanih i za fazu slikanja i za fazu obrade. Jedva sam čekao prvo pristojno veče da istrčim i probam nekoliko noviteta.

Pre svega koristio sam "dark" fletove po prvi put. Pronašao sam na netu kako se to radi. Da li je bolje? Teško je reći. Moja meta za to veče nije imala pozadinu gde su problemi najveći. Međutim pažljivo sam analizirao prvi "stack" i nisam uočio ništa sporno. 99% sam siguran da rade, a biću 100% siguran nakon što probam na meti koja ima tamnu pozadinu.

Ipak imam par dilema u vezi njih. Ukapirao sam kako se prave, kako se pravi Master Dark Flat, kako se njime kalibrišu fletovi i kako se sad oni integrišu u Master Flat. Sve to nije sporno, ali:

1) Moji Darkovi su kalibrisani sa Biasom. Da li to znači da moram da pravim nove Master darkove sada kalibrisane Master Dark Fletovima? Ili su ovi kalibrisani Bias-ima, kao što to nalaže uobičajeni način rada, sasvim dobri? Meni se čini da su savršeni i odlično rade svoj posao.

2) Tokom kalibracije lajtova od mene sa traži da dam Master Dark, to nije sporno, Master Flat, što je takođe u redu ali i Master Super Bias. Da li ja tu kućicu ostavim praznu ili da tu ubacim Master Dark Flat? Ja sam zezanja radi uradio ovo drugo i bilo je OK.

Da li bi neko mogao da me posavetuje?

Vlaiv mi je takođe predložio da koristim gain od 120 i kada slikam sa filterom. E, tu sam bio sumnjičav. Filter odseče 80-ak posto signala i sumnjao sam da ću sakupiti dovoljno fotona da uradim bilo šta korisno. I nakon probnog snimka nisam bio ništa optimističniji. Objekat se je-dva video i nakon podešavanja opsega, ali sam uradio kao što sam bio savetovan. I, naravno, Vlaiv je bio u pravu. Idem i ja sad u ćošak jer sam bio Neverni Toma.

Filer fajlove nisam uradio jer nisam stigao. Planirao sam 16x15sec. Ali avaj! Naleteše oblaci i prekinuše mi glavnu sekvencu. Otud samo 31 lajt umesto planiranih 42. A baš sam bio radoznao. Međutim, ispostavilo se da mi možda i nisu potrebni., Pogledao nekoliko tutorijala, zaronio malo u opcije i provalio kako se one mogu dodatno obojiti. Praktično ni jedna zvezda nije ,,pregorela". Možda jedna ili dve. Par njih sam ja ,,spržio", ali baš me nije mnogo briga za to. Sve je urađeno u Piksiju.


IC1396A Elephant Trunk Nebula (Detail) by Ivan Antić, on Flickr

vlaiv

Quote from: Sky-Watcher on August 16, 2020, 10:36:23 pmIpak imam par dilema u vezi njih. Ukapirao sam kako se prave, kako se pravi Master Dark Flat, kako se njime kalibrišu fletovi i kako se sad oni integrišu u Master Flat. Sve to nije sporno, ali:

1) Moji Darkovi su kalibrisani sa Biasom. Da li to znači da moram da pravim nove Master darkove sada kalibrisane Master Dark Fletovima? Ili su ovi kalibrisani Bias-ima, kao što to nalaže uobičajeni način rada, sasvim dobri? Meni se čini da su savršeni i odlično rade svoj posao.

2) Tokom kalibracije lajtova od mene sa traži da dam Master Dark, to nije sporno, Master Flat, što je takođe u redu ali i Master Super Bias. Da li ja tu kućicu ostavim praznu ili da tu ubacim Master Dark Flat? Ja sam zezanja radi uradio ovo drugo i bilo je OK.

Ne. Flat dark-ovi ili kako se još nekad zovu Dark fletovi (valjda je ispravnije ono prvo?) se koriste samo sa fletovima i ne učestvuju dalje.

Ustvari, hajde da pojasnim kalibraciju sa CMOS hlađenom kamerom. Ima više načina kalibracije ali je samo nekolicina ispravna. Ostali mogu da pođu u nekim situacijama ali tehnički nisu ispravni metodi kalibracije.

Objasniću najjednostavniju ispravnu metodu koja radi sa CMOS kamerama.

Koriste se 3 vrste kalibracionih fajlova: dark, flat i flat dark. Bias fajlovi se ne koriste.

Master dark se napravi tako što se stekuju darkovi. Najbolje je sigma reject metoda stekovanja.

Master flat dark se pravi tako što se stekuju flat dark-ovi. Ovde može običan average metod.

Master flat se pravi tako što se stekuju flat-ovi i onda se oduzme Master flat dark od steka na kraju (može i od svakog fleta po naosob - rezulat je isti pa je brže i jednostavnije samo jednom na kraju).

Flat dark-ovi i flat-ovi moraju da se snimaju sa istim parametrima: dužina ekspozicije, gain, offset, temperatura

Darkovi moraju da se snimaju sa istim parametrima kao i light-ovi: opet dužina ekspozicije, gain, offset, temperatura.

Na kraju kalibracija ide kao: (light - dark) / flat

Suština kalibracije je da ostane samo signal svetla i da se uklone ostali signali. Suština kalibracije nije da smanji šum kao što se često misli.

Jedan light ima u sebi: bias signal, dark signal i light signal. Nama treba da ostane samo light signal bez ona prva dva.

Jedan dark u sebi ima samo bias signal i dark signal zato što smo poklopili teleskop i nema više svetla.

Znači prvi korak je (light - dark). Kad to napišemo kao sume signala onda to izgleda ovako:

(bias_signal+dark_signal+light_signal) - (bias_signal+dark_signal)

i to je na kraju jednako samo light_signal jer se bias i dark skrate jer imaju različit znak. Ovo pokazuje da nije potrebno posebno snimati bias signal i praviti master bias.

On jeste koristan kada pokušavamo uraditi nešto drugo tipa - kalibrisati darkovima različite dužine ekspozicije ili kada nemamo termalno stabilne darkove pa radimo automatsku korekciju darkova (dark optimization).

Ovde to nije slučaj (ni jedno ni drugo) i dovoljno je znači light i dark i flat i njegov odgovarajući dark. I to je sve što nam treba.
GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat
HEQ5, AZ4
ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC