• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Messier objekti

Started by Yagodinac, January 02, 2012, 02:46:29 am

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Kenza

M31 B/W

Optika: 70-300 L Canon Telephoto
Montaža: Astrophysics 900 GTO
Kamera: Atik 4000
Exp: 25 x 300" Luminance + Flats
Lokacija: Ratković

M31 Luminance Final by Aleksandar Topalov, on Flickr

Obrada: Pixinsight + PS + Registar

Za sada samo LUM. Iz nekog razloga plavi filter nije uspeo. Uspeo sam crveni i zeleni tako da ću sledeći put da kompletiram boju.


Astrophysics 900 GTO/Berlebach Planet 🔸 CFF 140 Oil spaced triplet🔸Celestron C11 XLT 🔸 Atik 4000M 🔸 QSI 690 WSG

Luger

Kako je dobro!!!  :o
Jedva cekam nastavak.

spadej

Odlican rad! Sale, kad ces da je farbas?

Kenza

Evo i u boji. Ipak su solidno ispali RGB kanali. Uspeo nešto da izvučem. Još bolje će biti kad se doda H-alpha.

M31 by Aleksandar Topalov, on Flickr
Astrophysics 900 GTO/Berlebach Planet 🔸 CFF 140 Oil spaced triplet🔸Celestron C11 XLT 🔸 Atik 4000M 🔸 QSI 690 WSG

zozo83

Kenza odlicna andromeda
BD 150/750 EQ3, okul. 10mm, 25mm i 6mm gold, Napravljena motorizacija montaze i motorizacija fokusa, UHC filter Castell 2"
Canon 550d (18-55 is stm),
durbin 20*50,

VaskoGM

M 78
Vreme: 8. i 9. Novembar 2018.
Lokacija: AO Nostromo, Gornji Milanovac, Srbija
Teleskop: SkyWatcher MN190 na SkyWatcher AZ-EQ6 montazi
Camera: DSLR Canon 450D (full spectrum)
Frames: 58 x 420″
Exposure: 6.7h
Software: PHD2; BackyardEOS; PixInsight; Photoshop



Bio sam iznenadjen kada sam shvatio koliko je zapravo zaguljen objekat...
Individualni frejmovi nista nisu obecavali. Samo dve mrljice svetlosti i nesto zvezda.
Nisam ni pokusavao da stakiram nakon prve noci i nekih 20-ak frejmova, iako sam u startu (naivno) mislio da moze da bude dovoljno.

Da snimanje bude jos teze pobrinula se vlaga.. Sreca da sam uspeo jos 40-ak da skupim druge noci, mada je bilo agonicno. Magla se dizala i spustala par puta ali prividno je ostajala blizu tla pa sam resio da ne odustajem. Pri naglom padu temperature tokom noci, ni sajkaca nije pomagala pa je morao da radi fen po korektoru svakih sat vremena do kraja mraka. Improvizovao sam nekakav "dew sheild" od parceta stiropora koji mi je dosta pomogao, ali apsolutno moram za zimu koja stize da napravim ili grejace ili dew sheild ili oboje...

Sa ovoliko frejmova bio bi rezultat sigurno ostriji i sa vise signala da je bilo suvo i transparentno  ::)
Sve u svemu, nije zavrsilo u recycle bin-u. Obrada teska i spora ali dobro... Mislim da je sve uspelo na kraju, zadovoljan sam.
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

vlaiv

Meta nije laka, al je fotka dobra
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Luger

Nema za tebe teske mete VaskoGM!
Bravo majstore!
Inace, M 78 me je uvijek asocirala na rupu i prozor u drugi svijet. :)

VaskoGM

@Vlaiv & Luger
Hvala momci  :)

Quote from: Luger on November 10, 2018, 04:08:12 pm
... Inace, M 78 me je uvijek asocirala na rupu i prozor u drugi svijet. :)

Tako misticno i bizarno izgleda... Bas su ove refleksione magline posebna prica.

Snimio sam samo ovu i Iris do sada, znaci nisam preiskusan, ali naucio sam da je posebno vazno obezbediti sto duzu ekspoziciju i sto vise frejmova. Znam da to vazi generalno za najveci broj objekata ali kod ref. maglina je stvarno neophodno.
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

VaskoGM

M74 - Fantom galaksija
Vreme: 5. Novembar 2018.
Lokacija: AO Nostromo, Gornji Milanovac
Teleskop: SkyWatcher MN190 na SkyWatcher AZ-EQ6 montazi
Kamera: DSLR Canon 450D (pun spektrum)
Frejmovi: 29 x 240″
Ekspozicija: 1.9h
Softver: PHD2; BackyardEOS; PixInsight; Photoshop

Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

Luger

Prelijepo izgleda, iako mi je na prvu sve bilo malo tamnije nego sto inace radis. Ali, kako je M74 smjestena u Ribama, nista drugo i nema osim crnila.
Odlican posao Vasko! :)

VaskoGM

Hvala Vasko  ;D
Pazi, nije samo do nedostatka zvezda i objekata u kadru, namerno sam malo vise zatamnio pozadinu da sakrijem koliko je flekava... Losa pozadina zna da me bas demoralise pri obradi iako zapravo centralni objekat na kom je akcenat i nije lose ispao. Zatamnjivanje uopste nije dobro resenje za taj problem ali jednostavno nisam imao vise zivaca u obradi jer od samog starta nisam bio zadovoljan sa stakom.

To vece sam se zapravo nadao da cu snimati M78, nego Orion mi je bio pogodan za pocetak snimanja tek kasnije oko 23h, i reko' aj da iskoristim vedro nebo pre toga i snimim koliko toliko M74 posto je bila u super poziciji. A i da se manje smorim ako se nebo kasnije pokvari i od M87 ne bude nista. Tako je i bilo, bas oko 23h su nailazili oblaci, magla i vlaga van tolerancije. Tako sam prekinuo snimanje galaksije a M78 odlozio za drugo vece kada budu bolji uslovi.

E sad, ekspozicija - 29 frejmova po 4 minuta... oko 2 sata ukupno. Ne bi trebalo da bude lose ali je ipak ispalo tako (lose mislim zbog dosta suma i vrlo flekave pozadine). Ali da objasnim i zasto.

Do LP-ja nije. To znam jer sam snimao i u zagadjenijim regionima neba od ovog i nisam imao slican problem koji nije mogao da se resi uz pomoc DBE u Pixinisight ili slicnih metoda. A i to uglavnom budu siri gradienti svetlosti, ovde sam imao problem kompaktnih fleka koje podsecaju na kamuflaznu saru:


Segment sa poluobradjenog staka (pojacana saturacija i levels da bih istakao fleke o kojim govorim gore)

Skoro je Yagodinac negde na forumu pominjao teoriju "histograma u desno". Iako se nisam udubljivao u teoriju iza toga, tako sam uglavnom i radio jer sam odavno primetio da desno daje bolje reuzltate ali nisam ni pretpostavljao koliko je zapravo to vazno pravilo. Zato cu se osvrnuti na iskustvo kod M74 u vezi sa tim.

Generalno, kada odredjujem duzinu ekspozicije za lajtove radim par probnih ekspozicija dok ne dovedem vrh grbe u histogramu da je na sredini raspona ili u desno koliko moze a da nema odsecanja signala na samoj desnoj ivici. Kada god sam tako radio uvek bih imao zadovoljavajuce rezultate bez onakvih fleka ili bar u znatno manjoj meri (ipak je to DSLR). Za takav histogram na M74 mi je trebala eksp od oko 6 minuta, ja sam ovog puta odlucio da idem sa 4 minuta kako bih dobio veci broj ekspozicija na ustrb manje signala ali efektnijeg smanjienja suma jer nisam mogao da racunam na duze od dva-tri sata snimanja. Vrh histograma se premestio u levu polovinu raspona i bez sumnje je rezultat ostao uskracen za mnogo signala a uz to sa dosta suma a o flekama vidljivim na staku i da ne govorim. Znaci skracenje ekspozicije mi je dovelo do potpuno suprotnog efekta od ocekivanog!

Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

spadej

Efekat je apsolutno fantastican!! Dovoljno dobra fotka da izazove divljenje posmatraca, narocito onih koji mogu da shvate sta znaci 29 X 240". Plus priprema, plus obrada.
Sa druge strane, fleke, i ostali "nedostaci" ce te verovatno motivisati za neko novo bdenje u "sajkaci", pa mi ostali, "gologlavi", mozemo da se nadamo nekim novim cudima.

Yagodinac

November 24, 2018, 09:30:05 am #1318 Last Edit: November 24, 2018, 09:36:33 am by Yagodinac
Fotka je odlična a mi sad ovde vrlo nezahvalno tupimo kako da bude još odličnija.
Ovakve mrlje su malo jače u pojedinim kanalima i nemoguće ih je izbeći čak i kad snimaš nebo danju sa veoma kratkim i dobro eksponiranim snimcima. Naprosto, to je fundamentalna osobina DLSR-a. Struktura Bajerovog rasporeda je RGGB i zeleni kanal ima najmanje tih mrlja jer ima duplo više piksela, pa je ujednačeniji. Zapravo, problem sa mrljama je tehnologija čitanja sa senzora i pojačanje tog signala, kažu da Canon nije nešto napredovao u tome ni dan-danas, premda nevolje na jednom polju znače napredak na drugom (High-ISO, recimo). Međutim, ima još jedna stvar koju sam primetio a to je da ovakav šum u principu ispliva kad se razlikuju temperature na kojima su snimani lajtovi i darkovi. Recimo da si počeo snimanje u 22:00 kad je temperatura bila 10C a završio u 00h na 5C, i onda ispada da snimaš darkove na prosečnih 4C. Sve ispod 4-5C razlike ja ne primećujem neki problem, preko sve ode dođavola sa bendingom i mrljama (ali ja nisam merodavan sa ekspozicijama od po 30sec) i jedino što mi pada na pamet je da se na svakih 45min odrade po 15 min darkovi, pa opet nazad na galaksiju. Opcija pravljenja banke darkova na različitim temperaturama podrazumeva probleme da moraš da imaš sa sobom termometar i pedantno beležiš svako osmatranje, plus neizbežno starenje senzora. Treća solucija: probao sam da pola darkova uzmem pre a pola posle snimanja i da ih kombinujem. Dobio sam opet brljotine pošto su razlike u obrascu šuma velike.

VaskoGM

@Spadej
Hvala Deki :)
Tehnicke probleme sa fotkom isticem zbog drugih koji snimaju DSLR-om i slicnom tehnikom pa da mogu i sami da obrate paznju na isti problem i eventualno ga izbegnu. Sajkaca mi upravo i pomaze u tome jer mogu da odvojim vreme i na ovakve eksperimente.

@Yagodinac
Quote from: Yagodinac on November 24, 2018, 09:30:05 am
Fotka je odlična a mi sad ovde vrlo nezahvalno tupimo kako da bude još odličnija.

Izvinjavam se svima koji misle da tupim. Za druge cu uvek buiti tu da podelim licno iskustvo i zapazanja u vezi snimanja DSLR-om - da se dobije sto bolji RAW materijal kao osnovni i najvazniji korak u formiranju astrofotke.

Apropo mrlja, da, neizbezne su, medjutim valja razmotriti nacine da se svedu na minimum - upravo ono o cemu sam i govorio u proslom postu.
Interesantno je tvoje zapazenje korelacije intenziteta mrlja i neadekvatnih darkova. Good to know!
U mom slucaju mrlje nemaju veze sa darkovima jer ih i ne koristim. Termalni sum resavam upotrebom dihteringa i naknadnom korekcijom preostalih hot piksela.

Moje zapazanje je da su mrlje pojacane kada je ekspozicija kraca a vecina signala snimljena na levoj strani histograma, dok su mrlje znatno smanjene + bolji SNR kada je signal na desnoj strani histograma. Ako duzinu ekspozicije podesimo da je takva da dovede hist na desnu stranu (bez klipinga) dobije se kvalitetniji RAW frejm a posle i naravno stak. Toliko.
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija