• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Provera ogledala i druga pitanja

Started by Zokikac, September 16, 2012, 08:25:12 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zokikac

Ne znam odakle bih poceo....Ajde da probam nekako,ne znam ni sam kako,Е оvako pre 3 godine sam kupio dobson 200/1200 trazilac 8x50 2x barlow i jedan okular 25mm,koristio sam ga nekih mesec dana nakon cega sam dobio poziv da odem u inostranstvo...naravno zbog posla i zivotnih stvari morao sam da odem,teleskop sam ostavio bratu da ga cuva kad se vratim da mogu da ga koristim poto nije bilo teorije da ga nosim preko,kada sam dosao pre par dana kuci imao sam sta i da vidim,prasine na njemu uzas,da izvinete po....izdeo sam,e sad posto sam i tada bio pocetnik i nisam imao predstave kao ni sto sad nemam,zeleo bih da pocnem ispocetka da provodim noci uz teleskop,da li je doslo do ostecenja ogledala ne znam,tj ne znam ni kako da proverim skidao sam sve,ocistio sam magicnom krpom bez ikakvih tecnosti,teleskop je stajao na spratu kuce koji se ne greje tako da je bilo i prasine i hladnoce,e sad ovako imam par pitanja... 1.da li postoji neki kurs za pocetnike za posmatranje nocnog neba,pronalazenje sazvezdja ili neki nacin da to covek nauci sam,2.zeleo bih da kupim neki okular 6 ili 10mm sirokougaoni i koja je cena i gde mogu da nadjem to je za sad to e sad ako ima neko ko je voljan da mi pomogne bio bih mu jako zahvalan....izvinjavam se na glupim pitanjima i mojoj gluposti da ostavim teleskop nekome ko ne zna da ceni......HVALA UNAPRED

mravic

Hm, nisi valjda prasnjavo ogledalo brisao sa magicnom krpom? Ako jesi, mozda si ga i ostetio ali ne mora da znaci.
Ako je samo spolja cev brisana onda ok.
Nego, jel to od mene kupljeno? Onaj GSO na dobsonu?
Ovi okulari su ti za pocetak ok, ali ako hoces da kupis dobre okulare onda bih ti prewdlozio neki Hyperion. On je i sirokougaoni i odlican.
www.univerzumad.com
Astronomsko opservatorija Night Hawk