• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.

Matematika Optike

Started by Tristatri, May 30, 2013, 09:16:16 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tristatri

May 30, 2013, 09:16:16 pm Last Edit: May 30, 2013, 09:21:47 pm by Tristatri
Novi sam ovde i početnik. Nemoj te se smejati što pitam pitanja što su iz azbuke.

Interesuju me brojevi kojima se karakterišu sverna ogledala za reflektujuće teleskope.

Npr. imamo ova tri slučaja: 150/750, 200/800 i 200/1000.

Ako sam dobro shvatio prvi broj je prečnik ogledala, a drugi je za žižnu daljinu.
Mene interesuje kakve su konsekvence ovih brojeva u praksi.

Npr. ako se međuobom uporede 3 Newton teleskopa sa ogledalima gornjih brojeva.

Yagodinac

Za početak proučiš ovu stranicu.
To je osnova za svakog malo ozbiljnijeg fotografa a podrazumeva se i astronoma.

Ali da maksimalno uprostim: prvi teleskop je, izračunaćeš, f5 (750 podeljeno sa 150 je 5). Drugi ima odnos f4 a to u praksi znači da ima veću količinu skupljenog svetla (za oko 2/3). To onda u fotografiji znači da je manje vremena izlaganja potrebno da bi se na tom f-odnosu napravila fotka.
Praktično ako neku galaksiju snimaš jedan minut kroz 150/750 takav isti snimak dobiješ kroz 200/800 za 20 sekundi.
Zadnji teleskop je takođe f5, samo što ima veće uvećanje od 150/750 - sve ostalo je potpuno isto sa aspekta fotografske brzine.

Dobrodošao  ;D

Tristatri

Hvala na dobrodošlici i odgovoru.

Ali moram priznati da me nešto zbunjuje.

Ti si reako da prvo ogledalo ima f5 a drugo f4 i da to u praksi znači veću količinu skupljenog svetla.
Zar količina skupljenog svetla ne zavisi od dijametra ogledala. Zapravo, drugo, kada poredimo 150/750 i 200/800, zaista hoće skupiti više svetla, ali ne zato što je f4 (800 podeljeno sa 200), nego što je veće ogledalo tj. 200 > 150?

Eto, ako uporedimo prvi i teći oba imaju isti f broj?
f broj, prema linku koji si mi dao, govori o lens speed a ne uvećanju?