• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Preporuka za astrofotografije

Started by freeman, January 18, 2015, 01:20:22 am

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

freeman

Pošto sam početnik, i u fazi učenja o teleskopima, provedoh dosta vremena dok sam video kako gde koliko. I koliko vidim sve se svodi na sto veći prečnik-> dalji pogled-> duže ćeš kačamak jesti (jer te dobro opali po dzepu). Mrzim što moram ovako padobranski da pitam ali, koji teleskop je najbolje uloženo/dobijeno za 500-600e? Kontam da je to neki skajvačer od 200-250mm.
Imam već neka iskusva sa objektivima pošto se igram i sam sa jednim kod kuće (ali za DSLR), ali ne znam kako je to na većim igračkama. :)
Hvala unapred. :)

marko

Moja budget astrophoto opcija je:

-Tair 3 300mm ~100€ ga platio.
-EQ3 montaža (došla s drugim teleskopom, inače se polovna nađe za oko 100€)
-motori (ja ih dobio džabe, novi su oko 100€)
-Pentax K-x

To bi ti bila moja preporuka ako ti je budžet ograničen na 500-600€. Za te novce ne možeš kupiti ništa ozbiljno.
Za ozbiljnu astrofotografiju ti treba minimalno HEQ5 montaža, neki mali APO teleskop za snimanje, teleskop za gajding ili off axis guider, kamera za gajding... Pa ti onda još dođe motorni fokus, bahtinova maska za fokusiranje...

Inače s newtonom 200,250mm se rijetko snima iz više razloga...
-ne može se dostići fokus pa treba skraćivati cijev
-zbog kome po rubu treba ti koma korektor
TS 150/750
Mak 127/1500
Tair 3 300mm
EQ3+PicGoto
Pentax K-X
...i ostala oprema :)

Yagodinac

Marko je sve objasnio, ja samo da dodam da postoje dva putića - astrofotografija i vizuelno posmatranje. Prva verzija je dosta skupa a za drugu se tačno uklapaš za nov SW 250/1200 (sa metalnom cevi, ali nema veze, bitna ti je ušteda). Par okulara za početak i jedan dvogled i ništa više, kasnije ako ti nešto zafali - znaćeš to pre nego mi  ;D