• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Potreban savet....

Started by TikTak, May 29, 2015, 06:09:49 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TikTak

Pozdrav svima :), nov sam na ovom forumu iako Vas pratim duze vreme.
Moja dilema je oko montaze za teleskop, izmedju EQ5 i HEQ5-u cemu je razlika(ipak sam amater  ;D)?
Sta mi preporucujete, nameravam da kupim njutna 200/1000 (na njega da stavim Canona 450 za astrofotografiju), za sada imam refraktor 80/400+ ASI kamera koji bi bio guider. Koja montaza moze to da povuce-koja mi je potrebna?

kostur

Ja sam uvek za jacu sto se tice montaza. HEQ5 i kosta duplo vise (ili je kostala daaavno kad sam ja gledao).  Sto se tice fotografije daleko je bolja heq5. Nemam iskustvo ali sam ih citao i definitivno ako planiras fotografiju uzmi Heq5. Eq5 bi izdrzao piggyback, ali verujem da ti cim koristis canona ne planiras bas piggyback :D sto se tice razlika, pojma nemam. Rekao bih da je nosivost heq5 veca, a mozda je i lakse motorizovati (Mozda, pojma nemam)
Sky-Watcher 150/750 N
EQ-3 montaza
Okulari Super 25 i 10 mm
Barlow 2x
Trazioc 6x30
Laserski kolimator
Optisan 36050n na fotostalku za posmatranje Sunca ;D
http://astronomija101.wordpress.com/

vlaiv

I ja sam gledao u poslednje vreme montaze i mogu da ti prenesem ono sto sam ja zakljucio vezano za eq5 i heq5

Ima ih vise varijanti. eq5 dolazi u 2 osnovne varijante. heq5 u 3.

Cene navodim okvirno iz onog sto sam ja uspeo da nadjem po netu, sto ne znaci da moze i da se kupi za te novce (recimo ako narucujes
iz inostranstva a nemas neku kombinaciju da ti neko to donese preko granice da ga ne smaraju za carinu, dodaje se carina na to i neke
kombinacije sa pdv-om).

Eq5 - osnovna varijanta (sa ili bez motora) je najjeftinija varijanta ali i "najnepreciznija". Ovde ne mogu da sudim sta je precizno a sta nije jer nemam iskustva