• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

pomoć u vezi stakiranja

Started by Djole, March 03, 2016, 11:00:43 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yagodinac

Na gornjoj fotki ima banding-a, što je karakteristično za većinu senzora koji nisu ultra-premium-grade, a nisu ni hlađeni. Jel to 7d ili QHY5? Ako je ovaj prvi onda mnogi fotografi (po meni potpuno neopravdano) nemaju baš lepe reči za Canonov 18mpx senzor. Kažu da ima dosta šuma i bendinga - mada sve kad tvrdo pritegneš u obradi ima šum i bending. Problem je što se ceo svet raspomamio za novim Sony senzorima koji zaista jedu malu decu po tom pitanju, a Canon je od početka 2010g eksploatisao jedan isti senzor bez obzira što je ubrzo zastareo - 18mpx se i dalje ugrađuje u 1300D ako se ne varam. Nije on loš nego je Sony iz Nikona mnogo bolji, D810 recimo neuporedivo bolji i eto razloga da ga svi pljuju.

Ako je QHY5 onda ne znam, mada po mom mišljenju nehlađene CCD/CMOS kamere manjeg formata (odnosno planetarne) nemaju šta da traže pored DSLR-a u dugim ekspozicijama. To što mogu da snimaju duže ekspozicije ne znači da su tome primarno namenjene, neke su npr 12b a skuplje CCD kamere su 16b i to je razlika od 4096 na prema 65536 boja po kanalu, tačnije razlika u broju nijansi je 16x po kanalu.

Na donjoj po meni je opet problem što nema dark-frejmova. Negde postoji i fora na nekim montažama da za malo pomere, za neki piksel svaki naredni light - posledica je da se ovakve pruge rasporede ravnomerno po većoj površini i onda se manje vide.

Po mom mišljenju ovo nije ništa strašno na tvojim fotkama, samo treba više fajlova (idealno preko 50 i onda nema šuma, može i 20-30) i adekvatni darkovi (+/- par stepeni, pauzirati lajtove na jedan sat i snimati darkove ako treba, ako je veliki pad T), i to je to. Kad u obradi vidiš da fajl puca pod curves - staneš i to je to, tu smo gde smo  ;D

Djole

hvala Yagodinac, u oba slučaja je EOS 7D...
Stackirao sam ja ovu fotku u IRISU sve sa dark i flat frejmovima ali rezultat je isti. To me je navelo da pregledam sve frejmove ponaosob i uvideo sam da se problem javlja samo na LIGHT frejmovima...
PAr noći pre toga sam fotkao Lagoon maglinu i nije bilo nikakavih problema...
SW ED APO 80/600, HEQ5, ZWO ASI 290MC, QHY5 ,
Canon 7d

Djole

..takođe kada stackiram manji broj (6kom) linije su kraće, i kako povećavam broj frejmova tako je linija duža...
SW ED APO 80/600, HEQ5, ZWO ASI 290MC, QHY5 ,
Canon 7d

Yagodinac

Pa generalno svaki DSLR kad razvučeš podeksponiran snimak ima da prikaže čudo od nesavršenosti.
Primer: 40D, light od 30sec i ISO1600, ništa posebno se ne vidi.



Rastegnut jedan light opcijom levels:



Ali 24 takvih light-ova stekiranih u Irisu, plus adekvatni darkovi, ovo je izuzetno bitno; obrada u PS-u, druga priča - ne vidi se bending niti šum.
Ja mislim da je u obradi astrofotke krucijalno znati kad je vreme da staneš (premda generalno i moju obradu mnogi karakterišu kao preterano agresivnu) ;D



vlaiv

Sto se tice onih sitnih linija na drugoj slici (koje se skrate kada se broj frejmova koji se stackuje smanji), to je posledica lose kalibracije i hot piksela.

Evo o cemu se zapravo radi, kada se snima meta, ako nije vodjena fotografija, postoji pomeranje kadra i te linijice predstavljaju putanju kadra izmedju frejmova. Posto je u pitanju DSLR bez hladjenja - razlika u temperaturi izmedju Light i Dark frejmova je dovoljna da napravi razliku izmedju intenziteta hot piksela na jednim i na drugim. Dovoljno je pola stepena do stepen pa da hot piksel bude razlicite vrednosti na darku i lajtu i onda kada se uradi kalibracija ostane tacka na tom mestu (obicno svetlija ako se darkovi uzimaju na kraju veceri kad je hladnije ili tamnija ako se darkovi uzmu na pocetku kad je toplije). Tacka se pretvori u liniju jer se kadar polagano pomera od frejma do frejma a stacking program poravna kadar i njega fiksira a onda tacka seta umesto kadra i napravi liniju - sto vise frejmova vece pomeranje izmedju prvog i poslednjeg frejma - duza linija.

Ovo se moze izbeci na par nacina (mada na ovolikom "rastegnucu" histograma ce se morati nesto videti, samo je pitanje koliko ce se primetiti). Sigma clip metod stackovanja obicno sredjuje ove stvari (zato je i napravljen da bi iz stacka izbacio devijantne vrednosti poput hot/cold piksela i preleta satelita ili nekog kosmickog zraka). Jedino sto je potrebno za sigma clip metodu stakovanja - veci broj frejmova. Druga opcija je da se ukljuci hot/cold piksel ciscenje i na lajtovima i na darkovima i da se igra sa vrednostima parametara (koliko piksela za median filter i koji procenat odstupanja se tretira kao hot/cold piksel). Ovo mora "od oka" da se radi al DSS ima opciju da snimi hot/cold piksele koji se onda mogu pregledati pa se korigovati parametri.

Naravno treca opcija je ne ici toliko duboko u obradi. Al to je tesko postici, svako od nas hoce da izvuce maksimum iz snimljenog materijala, i cak i ako se uradi duza ekspozicija opet ce se vijati onaj najslabiji signal da se i on prikaze na slici.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Djole

hvala Vlaiv na iscrpnom odgovoru.
Dakle, najpre će biti dark frejmovi, probaću ponovo  po upustvu koje mi je Yagodinac preporučio, pa ću ih snimati u ,,sredini", između dva seta lajtova..

hvala još jednom na izdvojenom vremenu...
SW ED APO 80/600, HEQ5, ZWO ASI 290MC, QHY5 ,
Canon 7d