• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

ПОКУШАЈИ ИЗРАДЕ ТЕЛЕСКОПА

Started by DraganTesic, June 11, 2020, 09:55:27 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DraganTesic

     Изрезао сам дискове.

https://drive.google.com/file/d/1VJJreXXz3erLGDu0knlXJbFaVVzzKP29/view?usp=sharing

     Испробао сам и закључио да је боље када су урези у бургији дужи од дебљине стакла.
     Следећи пут уместо конзерве правим нешто чвршће. Зидови цеви бургије ће бити бар пола милиметра дебели.
     Стакло, из кога изрезујем диск, ће бити катраном залепљено за подлогу јер имам ситне крхотине на ивицама.

     Следи ми дорада бочних ивица дискова, брушење фасета. Матирање задње стране будућег огледала, вероватно због смањења неких напрезања у стаклу која су настала при његовом хлађењу у фабрици? И израда сталка за брушење.

     Замолио бих администратора да назив ове теме промену у "ПОКУШАЈИ ИЗРАДЕ ТЕЛЕСКОПА". Хвала.

     


DraganTesic

ГРУБО БРУШЕЊЕ

     Стара хоклица, на њој камен, на камену залепљен лошији диск који је тако постао матрица.Уместо досадашњег кварцног песка, прешао сам на корунд, добијен, поред много других материјала, од Јозе на поклон.

https://drive.google.com/file/d/1E1eMkjNtVIDEn-AzSx9e_WwBYkYGjBOg/view?usp=sharing

DraganTesic

Изгледа да сам већ забрљао.
Након редовне провере урађеног приметио сам да ми се мало потрошила фасета на огледалу. Као на овој десној сличици, а не пожељно као на левој.

https://drive.google.com/file/d/1d5tG6xklOIz3LnNtZXu_gwcN53jK5NID/view?usp=sharing

Тако тањим огледало, а изабрао сам минималну дебљину стакла.

Најтужније је да исти аутор, у истој књизи, потез са једног краја на други сматра нормалним.

https://drive.google.com/file/d/1MjNWWX9Z_y-997i3f_mV4oetcWTV76z0/view?usp=sharing

Управо сам тако радио, а није требало јер други аутори наводе да потез са краја на крај управо изазива нежељени завал.

Закључак, потез од себе за једну четвртину до једне трећине пречника, па онда огледало назад да се центри поклопе и не даље наниже.