• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

M17

Started by Yagodinac, November 18, 2020, 11:16:03 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yagodinac

Poređenje nemodifikovanih eosa 40D i 7D. Odavno idu priče da je 40D, kao i svi stariji Canon-i, bolji za H-alfa magline od novijih (7D). Obrada je potpuno ista za oba stack-a; snimljena je akcija sa curves i levels i primenjena na oba snimka.

40D, maksimalno rastezanje:



7D, maksimalno rastezanje:



Dakle, 40D ima bolji crveni signal, baš onako kako se pripoveda - premda razlika i nije neka baš frapantna. S druge strane začudilo me je što 7D bolje beleži plave nijanse.

vlaiv

Nisam skroz siguran da je razlika u crvenoj boji zbog osetljivosti.

Izgleda mi kao da je pozadinski nivo crvene na slici 40D viši nego na ovoj drugoj. Zapravo na 40D se vide one linije u pozadini u crvenoj boji - znači da je tu u pitanu crveni "patos" pre nego bilo šta drugo.

Za takvo poređenje, možda najbolji pristup bi bio "split screen" varijanta. Dok su podaci još linearni, registruje se jedna slika na drugu da budu iste orjentacije i veličine. Posle toga se uradi linear fit jedne slike na drugu (izjednači se pozadina i intenzitet). Zatim se sa jedne slike kopira polovina i pejstuje preko druge - napravi se jedna slika koja se sastoji od obe - pola - pola po vertikali.

Tek onda se ide na stretch i obradu.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Yagodinac

Nema potrebe za tim, primenjena akcija je potpuno ista (snimljena pa reprodukovana) i u jednom i u drugom slučaju. Mada mogu da probam tako nešto sa isečcima, čisto da vidim da li će se dobiti nešto drugačije od ovoga...

vlaiv

Ono što sam hteo da kažem jeste da 40D nije osetljiviji u crvenoj, bar se to ne može zaključiti sa ove dve slike.

To što vidiš na prvoj slici da je crvena boja je više problem "patosa" nego stvaran signal.

Evo vidi ovo, to je animirana slika po kanalima:



Tačno se vidi da je u pitanju šum odnosno deo bias-a - većina toga što vidiš kao crveno na slici.

Inače, ako želiš da vidiš detalje M17 u Ha, pogledaj ovo i videćeš gde je raspoređen (čisto da vidiš da to što se vidi na slici nije signal nego šum)

http://ikiobservatory.com/data/M17_2020-10-30/Ha.fit
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

vlaiv

Možda se ovako bolje vidi:

Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Yagodinac

Da, vidi se da je crveni kanal pretrpeo baš velike deformacije. Pretpostavljam da sam preterao u rastezanju, ali ajde da vidimo... Animacija po kanalima originalnog stack-a, bez ikakvih razvlačenja:



Kad se ovo rastegne dobije se horor u crvenom kanalu. Učitao sam 13 dark-ova u PS i primenio istu akciju na stek, međutim, i dalje nisam dobio nikakav signal (ovde je očigledno da PS I Iris različito sabiraju, ovaj je median/kappa/sigma/, ovaj drugi verovatno average, mada i to ima da se podešava, nebitno, to je pogrešan put očigledno). Zatim sam dark rastegao odokativno na najveću vrednost čisto da vidim kako to uopšte izgleda. Rezultat:



Ovo je isečak iz darka u 100% rezolucije koji pokriva upravo maglinu, dakle njen brat-blizanac. Animacija po kanalima:



Vidi se da je crveni kanal ubedljivo najgori, a vidi se i da je obrazac potpuno drugačiji, neke mrlje na sve strane a ne linije kao na maglini. Naravno, brljotine bi bile neuporedivo gore kad dark ne bi bio oduzet, ali i ovako je crveni kanal upadljivo najgori.
Moja lična teorija oko crvene je da je ovo zbog one crvene lampice koja na 40D gori sve vreme dok se radi duga ekspozicija (čak i dok se oduzima dark-frejm). To stariji modeli tipa 20d nemaju i lično bih nekom inženjeru tu led-diodicu gurnuo ko zna gde, u oko npr, zbog takve gluposti.
Postoji i druga mogućnost da je ovo do konverzije signala u samom aparatu i da tu takođe nema neke pomoći. Dark frejmovi pomažu ali imajte u vidu da sam ja ovo rastegao preko svake mere, da sam bio oprezniji verovatno ovoliko šuma u crvenom kanalu ne bi isplivalo.

Još nešto, svuda 40d vodi u crvenom signalu u odnosu na 7d, dok je 7d jači u plavom signalu.



Svi na netu navode da je ovo zbog razlike u samom AA filteru, mada uvek postoji i mogućnost da 40d malo pojačava crveni signal (u prilog tome bi mogao da govori šum u R kanalu, mada nije dokaz). A što se tiče sveukupnog signala (luminance) tu prednost ima 7D. Naravno, sve ove razlike su veoma male i vide se tek pri torturi TIF-a, ali eto, čisto da se zna pošto su ova tela jeftina i vrlo moguće da će veliki broj ljudi da ih nadalje pokupuje budzašto i modifikuje.