• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

pitanje u vezi teleskopa

Started by krsmo92, June 16, 2006, 06:20:29 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

krsmo92

Ja sam totalni pocetnik u ovome.U Petnici sam se prvi put ozbiljnije pozabavio astronomijom i veoma me je zainteresovala.Zeleo bih da napravim ili kupim neki malo bolji teleskop sa kojim bih mogao da pratim nebeske objekte.Zanima me imali neko neke seme za pravljenje ili bilo kakvu pomoc.Konstrukciju mi ne bi bilo neki problem da napravim ali gde naci i napraviti opticke delove i kako montirati motor i sve to?Znaci pomagajte kako umete.Evo vam i moj mejl krsmo@inffo.net pa pisite i tamo sta znate.Pozdrav svima i hvala unapred :D

Maxscope

Pa ti mozes pratiti nebeske objekte sa teleskopom bez razlike da li si teleskop napravio ili kupio.
Sa druge strane to je prvo pitanje koje trebas resiti.
Da li zelis napraviti ili kupiti teleskop. Ljudi prave teleskope, ali neki prave teleskope jer u tome vide ustedu novca u odnosu na kupovinu, neki ih prave zbog toga sto smatraju da za istu kolicinu novca mogu napraviti bolji teleskop od teleskopa kojeg bi eventualno kupili za taj isti novac, dok ih neki prave iz cistog zadovoljstva, izazova i hobija.
Pitanje je kao sto sam napisao koji su tvoji licni razlozi za kupovinu a koji za pravljenje teleskopa.
Shema za pravljenje teleskopa ima na pretek a takodje ima i znalaca sa umesnim rukama. Mijat Mijatovic i Dragan Miladinovic na primer, ako si citao njihove izvestaje u nekim od prvih brojeva magazina Astronomija.
Pravljenje teleskopa takodje podrazumeva i pravljenje optike, odnosno brusenje ogledala. Ako vec zelis samo da napravis samo montazu i konstrukciju a da kupis optiku, obrati se Janku, mozda ti on moze pomoci.
Sto se tice motora to mi nije jasno. Kakav motor zelis da montiras? Motor za pracenje? Na kojoj montazi eq. ili alt-az dob? Kakav teleskop uopste zelis da pravis?