• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Slikanje sa Canon PowerShot-om S2IS

Started by Skyw@lker, August 14, 2006, 11:49:48 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skyw@lker

Da li mogu sa ovim foto aparatom da slikam neke nebeske objekte (npr. Mesec - ima opticki zum od 12x sto je malo ali ipak dovoljno za neku fotografiju) i kako? Totalni sam pocetnik sto se tice slikanja nebeskih objekata pa bih voleo da znam kakva podesavnja (ekspozicije, fokus itd.) treba da uradim da bi slike Meseca bile dobre. Takodje bih slikao zalaske Sunca, mada sam tu i sa "automatic" podesavanjima postizao dobre rezultate  :wink:  Da li ovaj foto-aparat moze da se eventalno poveze na klasican teleskop i kako?
poz.
"Covek zivi u konacnom svetu, ali njegova masta ne."

gucic

U bre, pa to je odlican aparat. Ima ga moj astro-drugar Pavle Doroslovacki. Mozes mnogo toga da tu uradis. Treba da okrenes tockic na M, i to ti je totalna manuelna funkcija aparata.
Ta serija ima expoziciju od 15s sa ISO400 sto je pristojna opcija. Da uradis takvih 40 fotki Mlecnog puta i spojis te slike u jednu, dobices sasvim lepu fotografiju. Sem toga, mozes i da odlicno slikas Mesec, i Sunce - istom metodom. Na manuelnom radu imas i podesavanja blende (f/2.8 pa na vise ). Sto vise zatvaras blendu, dobijaces manje svetlosti i ostriju sliku. To sve treba da se iskombinuje i malo eksperimentise za dobar rezultat. Za zalazak Sunca, koristi najmanji ISO (npr 50 ili 100) sa blendom npr. f/~8 ili f/~11 (zavisi od aparata do aparata), sa expozicijom od oko 1/1000,1/1500. Opet, zavisi koliko je tamno ili svetlo. Treba experimentisati.

Manuelni fokus ima, ali je malo naporan za rad. Automatski fokus je sasvim ok.

Skyw@lker

Hvala puno na odgovoru - ovo je vec dosta informacija za pocetak, moracu da probam! Iz kog programa spajam slike?
"Covek zivi u konacnom svetu, ali njegova masta ne."

gucic