Messier objekti

Započeo Yagodinac, Januar 02, 2012, 02:46:29 PRE PODNE

prethodna tema - sledeća tema

0 članova i 15 gostiju pregledaju ovu temu.

VaskoGM

Blagos tebi imenjace sto si imao sansu da nesto vidis i snimis... Bravo. Sad ti samo jos bias frejmovi fale  :)

E gledam i razmisljam... mozda mozes i sa manje suma da zavrsis. Izvlacis li curves samo po malo (bas po malo) u vise puta? Sto vise puta to bolje...
A mozda bi inace i ISO800 a npr 60s bilo bolje za sum.

Probaj i ovo u obradi... Na lejeru na kom ti je finalni kolor, idi na saturaciju i odaberi samo zelene boje i spusti saturation na 0  ;)
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

VaskoGM

Dodje i kec na red :)

M1 - Kraba Maglina

1. na 2. Januar.
MN190, Canon 450D
31x300", 27x dark, 200x bias.

U prilogu je 1:1 krop a ovde je pun format


M1 - Crab Nebula - Crop by Vasilije Ristovic, on Flickr
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

kruska


Luger

Sta reci? Sjajno VaskoGM!  Sta ti sve vidis tamo!  :)

"...31x300", 27x dark, 200x bias..." Je l' ovo znaci da nisi koristio fletove? Cemu, zapravo, doprinose bias frejmovi? Ako ce da mi pomognu oko pozadine, ima da uradim cca 1000 komada. :)

VaskoGM

Citat: Luger poslato Januar 04, 2017, 06:12:05 POSLE PODNE
"...31x300", 27x dark, 200x bias..." Je l' ovo znaci da nisi koristio fletove? Cemu, zapravo, doprinose bias frejmovi? Ako ce da mi pomognu oko pozadine, ima da uradim cca 1000 komada. :)

Nisam koristio prave fletove, upotrebio sam vestacki dobijen koji je bio vrlo efikasan u ovom slucaju kad je velika povrsina fotografije samo zvezdano polje.
Znam da to nije najbolje resenje ali nikako prave da probam... stvarno moram da se isicimam i napravim light-box.

Znas kako sam ja to razumeo sto se bias frejmova tice... kada se svaka ekspozicija zavrsi i kada aparat formira fotografiju, on neizbezno dodaje taj neki elektronski signal (znaci signal a ne sum) koji smanjuje SNR.
Zato snimis 200-250 takvih frejmova. (Najkraca moguca ekspozicija s pokrivenim objektivom) i onda se taj stak oduzima od svih drugih frejmova, i od darkova i od lajtova.
Sve u svemu treba da znaci za SNR rezultat, koliko tacno nisam siguran ali nije tesko napraviti. (Inace DSS to sve radi sam, dok npr u Pixinsight-u moras rucno sve).

Biase cak ne moras ni raditi svaki put. Dovoljno je imati jedan set koji je blizak temperaturi snimanja u smislu da imas jedan set letnjih, jedan zimskih ili slicno nesto.

Citat: Luger poslato Januar 04, 2017, 06:12:05 POSLE PODNE
Sta reci? Sjajno VaskoGM!  Sta ti sve vidis tamo!  :)
Znas kako... nije mracno kako bih voleo da bude ali bi stvarno bilo glupo da se zalim... A ti druze lepo dodji pa da vidis i sam  :)
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

Yagodinac

Znači fotka je fenomenalna...

vlaiv

@Vasko

Odlicna fotka!

Pre nego sto je doslo do karambola sa forumom i nestanka nekih postova, Kruska me je totalno ubio u pojam komentarom da mi je fotka M78 zrnasta :D tako da sam odlucio da ponovo kompletno obradim materijal. Ovaj put sam potpuno batalio DSS i kompletnu kalibraciju / pripremu i stackovanje odradio u ImageJ / Fiji, sa dodatkom par svojih plugina (debayer, sigma clip stack i normalizacija pozadine). Kompletna priprema i stack je odradjena u 32bit formatu - ispostavilo se da DSS sa svojom kalibracijom i stackovanjem u 16bit-a gubi dosta preciznosti kada se koristi veliki broj frejmova (bez obzira sto je kamera 14bit-a, ako se stackuje recimo 30 frejmova to izadje na preciznost od 19bit-a, a da ne govorimo o Flat-ovima kojih sam snimao po 256 komada). Nakon toga slika je obradjena u Gimp-u 2.9 (podrzava rad i u 32 i 64 bita po kanalu). Za denoise - Topaz 6.

Ovaj put bin samo x2 tako da je i slika veca

Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

VaskoGM

Bravo Valiv!
Secam se prosle pre havarije na forumu i sada mnogoooo bolje izgleda!

Citat: vlaiv poslato Januar 05, 2017, 10:26:10 POSLE PODNE
Kruska me je totalno ubio u pojam komentarom da mi je fotka M78 zrnasta :D
Dobar primer kako kritika daje rezultate jer je definitivno vredelo da se jos jednom iscimas :)
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

markompopovic

Gledam i uzivam. Cekam neka bolja vremena pa da uzmem i ja neku montazu sa pracenjem... :)
Celestron 150/750
10mm, 25mm, Apo Barlow 2,5X

Yagodinac

Bila ti zrnasta kažeš? Onda nisi video moju, ne smem ni da je okačim ovde ;D ;D
Ozbiljno, mislim da je ovaj objekat možda malo tamniji, ali presudno je što svi mi na ovakvim temperaturama gledamo da što pre završimo snimanje i bežimo unutra. Kad bi se ovo eksponiralo dve noći bilo bi čudo od detalja.
Ali mislim da je i ova fotka super, samo slobodno pojačaj saturaciju.

vlaiv

@Yagodinac
Pa, ovaj nije meni, to je Kruska rekao ... :D

Zapravo, bila je dosta lose obradjena - uopste se nisam trudio sa obradom preterano, a i taj problem sa DSS-om i 16bita ...

Ma da sam imao i jednu postenu noc, bilo bi extra, ne znam da li si procitao originalni post, ovo je 2h od planirana 4h (pobegao mi fokus prvih 2 sata zbog pada temperature a i ja pobegao na toplo pa nisam primetio :D ), a i transparencija je bila katastrofa zbog magle i smoga / dima - racunao sam da ce se rascistiti zbog vetra, a vetar stao - tako da se bez problema video snop svetla iz rucne lampe.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Yagodinac

Aha, to sve menja situaciju.
A ne znam kakav problem imaš sa DSS, meni regularno izbacuje 32-bitni finalni Autosave. Posle to konvertujem u 16b u PS i tako obrađujem. Jasno da se gubi deo signala, ali curves (što nama treba) radi tek sa 16b.

vlaiv

Pa najveci problem sa DSS-om jeste sto on pripremu / kalibraciju radi u 16 bita. Takodje prilikom registracije mislim da koristi interno ili integer matematiku ili takodje 16 bita.

Konkretno, recimo ja sam uzeo 256 komada za Flat i Dark Flat. Nazalost ovaj senzor pravi problem sa bias frame-ovima (ima interno oduzimanje bias frejmova prilikom duzih ekspozicija, ili radi neko cudo jer sam primeto da su mi recimo 1 do 2 minuta ekspozicije "tamnije" od master bias-a, odnosno sto duza ekspozicija mediana slike se pomera u levo - vrlo cudno ponasanje), tako da njih ovaj put nisam koristio, al i generalno smatram da bias frejmova treba da bude sto vise. Znaci kamera 14bita (rec je o ASI178MCC) sa 256 frejmova flat-a trazi preciznost od 22 bita (14+8).

Zato i sam DSS za veci broj frejmova (dark, bias i flat) preporucuje median metod stackovanja - u 16 bita se ne dobija nista sa vecim brojem frejmova ako se ide average metod (a on je najbolji za S/N).

Zatim problem koji sam imao sa DSS je memorija. U pitanju je 32 bitna aplikacija koja koristi maksimum 2GB rama. Ako sam odradim kalibraciju u ImageJ i napravim 32bitne fajlove po kanalu i krenem sigma klip stacking - DSS pukne posle drugog frejma (jedan frejm je >20MB po kanalu a imam ih 30 komada). Obican average stack radi bez problema, al sam primetio da prilikom registracije - ukljucio sam da snimi registrovane fajlove na disk i postavio odredjen referentni frejm - kad ucitam registrovanu verziju referentnog frejma u ImageJ i uporedim sa originalom - postoji razlika. DSS skejluje frejm na opseg 0-1, al nisu svi pikseli skejlovani za isti faktor - faktor varira, verovatno zbog preciznosti prilikom deljenja (verovatno int matematika u 16 bita) i unosi se dodatni shum u sliku.

DSS na kraju snimi to u 32 bita po kanalu, al interno dok radi kalkulacije koristi 16 bita za neke stvari i tom prilikom se gubi na preciznosti - Iako se moze ciniti da to nije bitno zbog toga sto je sum velik pa dinamicki opseg nije veci od 16 bita - al kod stackovanja je bitno da imamo precizno sve semplove i sav sum prisutan da bi racunica prosecne vrednosti bila sto preciznija.

Slika je takva, zbog uslova koji su bili da je sav signal u donjih 1% histograma (vidi attachment - to je histogram i stretch na donjih 10% - vidi se samo par zvezda i malo magline :D ) - zato mi je bilo jako bitno da nista od preciznosti ne izgubim zbog obrade u 16bit-a.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Yagodinac

Što ne pročačkaš slajdere u luminance? Onda možeš da dobiješ neuporedivo bolje pripremljen stack za obradu. A po mom skromnom mišljenju dosta bolje, možda ne bolje nego konzistentnije rezultate daje Iris.

kruska

stvarno VaskoGM nisam hteo da budem ostar.
zrnasta samo znaci da si preterao u obradi.