• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

NGC i IC objekti

Started by lajosk, October 30, 2011, 06:46:21 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

CyberianIce

Quote from: Magelan118 on December 03, 2023, 05:50:59 pmSpajkovi su mi deblji nego sto su bili sa stock spiderom jer sam ga zamenio za drugi, deblji, koji mi drzi kolimaciji kao zavaren🤣

Kada si kupovao taj nosac sekundara, jesi ti uzeo onaj kao "normal" ili "thin" vains? Posto sad vidim da ima dve varijante, oba su CNC aliminium, jedan ima malo tanje a drugi deblje krake, pitam radi reference jer i mene ceka kupovina toga.
Telescopius
AstroBin
Sky-Watcher 200P | Meade Instruments DS2090 | Tair-3-Phs | Celestron CG-5 | OnStepX | Canon EOS 600D AstroMod | ZWO ASI120MM-S

Astro_fun_times

Nisam primetio da su bile dve verzije. Na slikama su delovale poprilicno debelo.
U komunikaciji sa prodavcem, rekao mi je da je ova verzija sa tanjim vains, e sad kolike su onda deblje...

Sto se tice modovanja, mislim da je taj nosac spidera jedan od boljih modova jer ponavljam, kolimaciju nisam pipao mesecima a nosio sam teleskop stalno u bastu i nazad (kad kazem stalno mislim kad god sam slikao a sa ovim vremenom to je 20tak nosenja tamo i nazad) i pored toliko tumbanja, odlicno drzi kolimaciju.


Evo nova verzija skrivene galaksije (skrivena je jer se gas nalazi ispred nje i malo otezava njeno osmatranje).
Imao sam 4h materijala, dodao sam jos 4.
U finalnom stacku je slozeno 7h 36min materijala.
Prva sesija je bila sa ekspozicijama od 2min, druga od 5min.

Nezadovoljam sam svojim sposobnostima obrade ali to je sto je
IC 342; Caldwell 5; Hidden galaxy by Miloš Deronjić, on Flickr
SkyWatcher Quattro 150P
SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod); ASI120MM guidecam
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2

Astro_fun_times

IC 410, NGC 1893, Tadpole nebula ili punoglavci🤣

Snimano dve noci, koriscen L-eXtreme filter.
Mislio sam da skupljam jos materijala pa tek onda da stackiram sve ali nebo ne saradjuje, ali sam uzeo probnu verziju Pixinsight-a zajedno sa Russell Croman-ovim plugginovima pa reko ajde da se igram sa ovim.

Obrada je ogromna frustracija za mene licno, ide mi na zivce opasno.
PI je program kome se treba ozbiljno posvetiti, a ja nemam zivaca pa sam samo nesto kliktao i nije radilo🤣
Onda sam pogledao neki Cuiv-ov video, ne tutorijal i "sve sam naucio" (ali malo sutra).
Ne znam, BlurXterminator mi se ne svidja i iskreno moje misljenje je da je precenjen i previse vestacki(plus preskup za ono sto radi). Da, moze da se smanji ali vecina ljudi koje pratim na instagramu to izgleda "ne znaju" pa preprže slike i uvek se jasno vidi kada neko koristi PI tj BlurX.
Meni se ne svidja.
Vise sam za UnsharpMask ili CameraRaw filter u PS.
NoiseXterminator je stvarno dobar i free Astroclean software mu nije jos uvek dorastao.
GradientXterminator radi najbolje posao uklanjanja gradienta po meni, kada se podesi kako treba. Bolji je od background extraction u Siril-u i od GraXpert-a.

Utisak je da bi mozda najbolja opcija bila kupiti NoiseXterminator i GradientXterminator za Photoshop i to je to.
Mislim da su Pi i BlurX malo precenjeni a i preskupi za ono sto nude.
Stvar licnog ukusa naravno.
Svakako imam jos mesec dana da se igram i pohvatam "sta-kako" pa mozda i promenim misljenje.

Za sada ova verzija ide u etar iako je moglo bolje.

116x300s light subovi, ne znam koliko ih je iskorisceno a koliko odbaceno
Darks, flats, darkflats, biases.
NGC 1893, Tadpole nebula IC 410 by Miloš Deronjić, on Flickr
SkyWatcher Quattro 150P
SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod); ASI120MM guidecam
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2

Yagodinac

Meni ovo izgleda skroz dobro, ne znam čime si konkretno nezadovoljan? Možda malo da "naoštriš/naboraš" detalje u maglini (unsharp mask)? Opet, meni se čini dosta dobrim i bio bih zadovoljan.

Astro_fun_times

Ma ok je slika,zadovoljan sam njom, relativno, mada cu se vracati ovom materijalu sigurno a ako mi se ukaze prilika da jos slikam, slikacu.
Moze ona bolje da se obradi, da se dobije plava u centru itd.

Nezadovoljan sam sa BlurXterminator plugginom i onim sto radi.
A jos vise sa ljudima koji ga nekontrolisano i bez mere koriste.
Za ovu sliku sam doveo obradu do neke faze i onda sam uradio jednu verziju sa UnsharpMask+NoiseXterminator a drugu sa BlurXterminator+NoiseXterminator pa sam ih uporedio.
UnsharpMask mi je bila puno lepsa i da kazem prirodnija.
Sve je stvar licnog ukusa
SkyWatcher Quattro 150P
SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod); ASI120MM guidecam
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2

Astro_fun_times

NGC 2403; Caldwell 7

Sinoc se ukazala prilika za slikanje.
Nisam imao vremena puno da trazim metu jer sam kasno dosao sa posla pa sam bacio oko na neke mete koje sam sacuvao u favoritima u Stelarijumu.
S obzirom da je mesec trebao da se spusti ubrzo, odlucio sam se za broadband metu, galaksiju Caldwell 7

Sve je islo dobro mada je montaza u dva navrata prestala da prati ili sta vec, samo RA osa nestane sa grafikona ali sam do nekog vremena pratio pa sam to ispravio.
Kada sam otisao da spavam, ubrzo nakon toga se izgubila i ujutru me je docekalo 4h i 15min prvoklasnog star trails materijala🤣
Uzas ali sta je tu je.
Skupio sam skoro 5h pre toga ali dok su komsije drzale svetla upaljena...
Ovo je rezultat

Lights: 58x300s Gain 101; -10°
Darks: 68
Flats: 50
Darkflats: 0
Biases: 50

4h 50mins of integration

Telescope: Quattro 150P with coma corrector (F3.45)
Camera: ZWO ASI533MC Pro
Guidecam: ZWO ASI120mm Mini
Filter: Svbony UV/IR cut filter

Sky: Bortle 5
Date: 16.12.2023
NGC 2403; Caldwell 7 by Miloš Deronjić, on Flickr
SkyWatcher Quattro 150P
SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod); ASI120MM guidecam
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2

vlaiv

Odlična fotka.

Čudno je to za montažu. Šta se desi? Nestane struje ili radi normalno al ne radi?
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Astro_fun_times

Hvala.
Ne, ne nestane struja, jednostavno pre sam mislio da su oblaci krivi ali ne, sinoc je bila vedra noc. Iz nekog razloga samo jedna od osa krene na grafikonu da nestaje tj greska je velika.
Zbog cega ne znam.
Da li backlash, da li dodje do bindinga...
Cesto mi se to desava.
Pre sam u sekvenci(n.i.n.a) namestio da odradi odredjeni broj slika i onda ide loop iste instrukcije  iz pocetka a prva stavka je "slew and center" sto montazu vrati na metu u slucaju da dodje do ovog gubljenja.
Ali reko nema oblaka, a i to pojede vreme slikanja, a nekad se i desi da i to bude problem pa nikako da centrira metu.
Kazu mi ljudi da je do montaze problem.
Ne znam. Vraticu se tome da radim slew and center nakon nekog vremena.
Bolje izgubiti sat vremena na to nego 4h jer nisam to radio
SkyWatcher Quattro 150P
SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod); ASI120MM guidecam
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2

Yagodinac

Lepa fotka, uprkos problemima  :)

Astro_fun_times

Hvala.
Evo sinoc opet slikao, identicni problemi.
Tacno covek da se rokne.
Ne znam sta je problem ali kad je razbijem znacu sta me muci🤣
SkyWatcher Quattro 150P
SkyWatcher HEQ5 Pro
ZWO ASI533MC Pro; Canon 600D (astromod); ASI120MM guidecam
Optolong L-eXtreme; Svbony UV/IR; Askar D2

areudeadyet

Pozdrav,

malo sam uspeo da slikam sinoć. Nije profi ali ja sam zadovoljan rezultatom.

Info:
lights: 133x45sec, ISO1600
flats: 50, ISO1600
darks: 40, ISO1600
biases: 55, ISO1600
total data: around 100min
software: Siril+PS

Yagodinac

Meni je ova maglina cool i u nemodifikovanom aparatu, verovatno zato što naglasi plave refleksione regione, dok modifikovani je prikaže potpuno crvenom.

vlaiv

@areudeadyet

To je odlicna fotka i skroz profi :D

Ako mogu par smernica.

Prva je koriscenje dark-ova na DSLR foto aparatu. Nedavno smo bas pricali ovde na forumu na tu temu. Kod dosta modernih DSLR foto aparata darkovi nisu potrebni. Cak i stete vise nego sto koriste.

Ima modela kojima trebaju darkovi, recimo Canon 600D je jedan od njih. Ne znam kakva je situacija kod tvog foto aparata, ali mozes da proveris.

Uzmi dve ekspozicije. Jednu dark od recimo minut-dva i jedan bias. Otvori u Sirilu ili nekom drugom software-u koji otvara raw i ima statistiku piksela. Pogledaj mean / average pixel value za oba snimka. Ako su isti tipa 1024 (plus minus nesto sitno) ili 2048, onda znaci da ti dark-ovi ne trebaju.

Onda kalibracija ide samo sa bias i bias koristis kao flat dark. Trebaju ti samo bias, flat i regularne ekspozicije.

Druga smernica bi bila vezana za samu optiku.

Ne znam kako kacis foto aparat na teleskop, ali vodi racuna ako je onaj kompresioni prsten da foto aparat bude:

1. Pravilno montiran
2. Dobro stegnut

Ovo pravilno montiranje se najbolje postize tako sto sve drzis vertikalno kad ubacujes foto aparat a ne horizontalno. Ako ga stavljas dok je horizontalno moze se desiti da se ne "priljubi" citavim obodom nego da malo visi sa jedne strane.

Kad ga ubacujes vertikalno - gravitacija obavi svoje i on legne citavim obodom kako treba i onda samo dobro zategnes.

Zasto ovo sve pricam? Pa ima tilt na slici. Sa desne strane su zvezde izduzene a to je znak tilta, i najverovatnije foto aparat "visi" iz cevi, odnosno nije dobro stegnut i poravnat.

Treca stvar koju bih preporucio je da istrazis binovanje u software-u. Najjednostavnije za tebe i najbolje u tvom slucaju je da binujes posle stackovanja dok su podaci jos uvek linearni (ne pre stackovanja ili u sred obrade).

Ja bih ti preporucio bin x4 za tvoju opremu (probaj i bin x3 da vidis jel ti se tako vise svidja). Binovanje poboljsava SNR, znaci moci ces vise da izvuces u obradi, a i smanjuje velicinu zvezda kad se gleda na 100% zoom.

Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

areudeadyet

December 19, 2023, 12:59:33 pm #1063 Last Edit: December 19, 2023, 01:05:16 pm by areudeadyet
@vlaiv

Hvala za pomoć i smernice kako da poboljšam slikanje, definitivno ću danas probati ovo oko dark frejmova pa javljam rezultat.
Što se tiče izduženih zvezda, meni je baš bilo čudno zašto ih ima samo u jednom ćošku kad nebi trebalo da ih ima uopšte. Definitivno ću probati i proveriti kako stoji aparat prilikom sledećeg postavljanja.
Ovo oko binovanja mi baš nije jasno, moraću da proverim kako se to radi, ali ako pomogne da se izvuče još malo detalja, definitivno vredi istražiti.
Sve u svemu, hvala još jednom na savetima, javljam se nakon teatiranja istih.

Edit: aparat kačim na sledećim način, ide prsten sa sa navojima na obe strane, ne znam koji je pravi naziv, zatim na njemu ide korektor 0.85x, posle t2 za canon pa aparat. Definitivno trebam potražiti 360 prsten za aparat, ovako okrecem ceo tubus pa me malo nervira.

vlaiv

Quote from: areudeadyet on December 19, 2023, 12:59:33 pmEdit: aparat kačim na sledećim način, ide prsten sa sa navojima na obe strane, ne znam koji je pravi naziv, zatim na njemu ide korektor 0.85x, posle t2 za canon pa aparat. Definitivno trebam potražiti 360 prsten za aparat, ovako okrecem ceo tubus pa me malo nervira.

Znaci sve ide preko navoja, nista nije stegnuto onim sistemom sa sraficima?

To je gora varijanta za resavanje tilta.

Sledece sto treba da proveris ako zelis da resis te zvezde u uglu je - da li je "labav" ili "fiksan" tilt.

To se proveri tako sto uzmes jedno vece i slikas dva suba. Ne treba da ih kalibrises - treba samo da vidis u kom uglu su zvezde izduzene. Cak ne mora ni ista meta da se slika - samo da bude neko zvezdano polje.

Slikas tik pred meridian na niskoj deklinaciji i tik posle meridijana na istoj deklinaciji. Fora je da teleskop bude sto "vodoravniji" a da pri slikanju aparat bude zarotiran za 180 stepeni u odnosu na gravitaciju.

Ako je u pitanju labava veza koja se iskrivi kad gravitacija vuce foto aparat - uvek ce ga vuci na dole a u te dve pozicije, "dole" je u razlicitim pravcima sto se tice senzora pa ako vidis da su izduzene zvezde promenile mesto na slici - u pitanju je labava konekcija pa onda gledas sta moze bolje da se stegne da se ne bi krivilo sve.

Ako se nista ne desi i zvezde ostanu iskrivljene na istom mestu - onda znaci da je neka povrsina / navoj jednostavno napravljena pod blagim uglom, nije pod 90 stepeni (cak moze da bide i socivo korektora).

To je najgora varijanta jer moras ici korak po korak i probati da menjas svaki deo dok ne nadjes sta pravi problem. Mozda ima i neka druga varijanta ali je ja ne znam. Ima i resenje gde ne trazis uzrok i resavas njega nego resavas posledicu direktno - pogledaj tilt adaptere. To je samo dodatni adapter koji sam moze da se "steluje" da bude pod uglom - onda njega stelujes da ponisti prethodni ugao i da vrati opticku osu kako treba.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC