• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

dali su sve planete ostalih sistema iste po hemijskoj strukturi ?

Started by r2d2, July 05, 2007, 02:59:49 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

r2d2

dobar dan dobri ljudi.
ja sam laik i upravo pokusavam da savladam gradivo iz astronomije, pa mi se cini da sam naisao na pitanje na koje nema potpuno pouzdan odgovor, pa ajd da proverim, ali vas ujedno molim da se ne nervirate previse ako pokazem krajnje neznanje

naime po teoriji nastanka planeta sa tezim elementima od druge tj trece generacije zvezda dolazi do postupno pretvaranja vodinka u helijum a zatim helijuma u gvozdje kao i ostalim tezim elementima. zatim se gas koji sadrzi sve i svasta nama znano i neznano usled gravitacija kondezuje i skuplja sve te elemente u grudve cvrste materije i ta materija tokom vremena posto je utvrdila svoju elipticnu putanju oko novog sunca skuplja sav materijal vremenom i on ostaje 'cist'.
moje pitanje je
dali to znaci da postoji zakonitost pa ako bi recimo zvezda te i te klase ekplodirala pa formirala nov sistem od te i te klase sa tacno odredjenim planetama  koje su po svojoj hemijskoj strukturi tacno odredjne? tj. dali solarni sistem kao sto je nase sunce a nalazi se u nama poznatom svemiru mora imat bas takav hemijski sastav i isti broj i raspored planeta. predpostavljam da je uticaj mase i raspored obliznjih zvezda i daljina od centra galaksije vazna?
procitao sam u am-u  sve o metodama otkrivanja planeta i informisan sam o tezini detekcije planeta.
dali je za ocekivati da svi solarni sistemi imaju ovako bogat sadrzaj kao sto nam nudi nas solani sistem?
koje jos alternativne teorije o nastanku planeta postoje?
pozdrav zeljko

Kizza

Zdravo r2d2 :)
I ja sam laik ali do skora astronomi su samo  teoretski pricali o Galaksiskim planetarnim sistemima.
Imam utisak da cemo sve vise i vise dolaziti do prakticnih dokaza,nadam se i ostrih slika!