• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Messier objekti

Started by Yagodinac, January 02, 2012, 02:46:29 am

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

VaskoGM

Blagos tebi imenjace sto si imao sansu da nesto vidis i snimis... Bravo. Sad ti samo jos bias frejmovi fale  :)

E gledam i razmisljam... mozda mozes i sa manje suma da zavrsis. Izvlacis li curves samo po malo (bas po malo) u vise puta? Sto vise puta to bolje...
A mozda bi inace i ISO800 a npr 60s bilo bolje za sum.

Probaj i ovo u obradi... Na lejeru na kom ti je finalni kolor, idi na saturaciju i odaberi samo zelene boje i spusti saturation na 0  ;)
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

VaskoGM

Dodje i kec na red :)

M1 - Kraba Maglina

1. na 2. Januar.
MN190, Canon 450D
31x300", 27x dark, 200x bias.

U prilogu je 1:1 krop a ovde je pun format


M1 - Crab Nebula - Crop by Vasilije Ristovic, on Flickr
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

kruska


Luger

Sta reci? Sjajno VaskoGM!  Sta ti sve vidis tamo!  :)

"...31x300", 27x dark, 200x bias..." Je l' ovo znaci da nisi koristio fletove? Cemu, zapravo, doprinose bias frejmovi? Ako ce da mi pomognu oko pozadine, ima da uradim cca 1000 komada. :)

VaskoGM

Quote from: Luger on January 04, 2017, 06:12:05 pm
"...31x300", 27x dark, 200x bias..." Je l' ovo znaci da nisi koristio fletove? Cemu, zapravo, doprinose bias frejmovi? Ako ce da mi pomognu oko pozadine, ima da uradim cca 1000 komada. :)


Nisam koristio prave fletove, upotrebio sam vestacki dobijen koji je bio vrlo efikasan u ovom slucaju kad je velika povrsina fotografije samo zvezdano polje.
Znam da to nije najbolje resenje ali nikako prave da probam... stvarno moram da se isicimam i napravim light-box.

Znas kako sam ja to razumeo sto se bias frejmova tice... kada se svaka ekspozicija zavrsi i kada aparat formira fotografiju, on neizbezno dodaje taj neki elektronski signal (znaci signal a ne sum) koji smanjuje SNR.
Zato snimis 200-250 takvih frejmova. (Najkraca moguca ekspozicija s pokrivenim objektivom) i onda se taj stak oduzima od svih drugih frejmova, i od darkova i od lajtova.
Sve u svemu treba da znaci za SNR rezultat, koliko tacno nisam siguran ali nije tesko napraviti. (Inace DSS to sve radi sam, dok npr u Pixinsight-u moras rucno sve).

Biase cak ne moras ni raditi svaki put. Dovoljno je imati jedan set koji je blizak temperaturi snimanja u smislu da imas jedan set letnjih, jedan zimskih ili slicno nesto.

Quote from: Luger on January 04, 2017, 06:12:05 pm
Sta reci? Sjajno VaskoGM!  Sta ti sve vidis tamo!  :)

Znas kako... nije mracno kako bih voleo da bude ali bi stvarno bilo glupo da se zalim... A ti druze lepo dodji pa da vidis i sam  :)
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

Yagodinac

Znači fotka je fenomenalna...

vlaiv

@Vasko

Odlicna fotka!

Pre nego sto je doslo do karambola sa forumom i nestanka nekih postova, Kruska me je totalno ubio u pojam komentarom da mi je fotka M78 zrnasta :D tako da sam odlucio da ponovo kompletno obradim materijal. Ovaj put sam potpuno batalio DSS i kompletnu kalibraciju / pripremu i stackovanje odradio u ImageJ / Fiji, sa dodatkom par svojih plugina (debayer, sigma clip stack i normalizacija pozadine). Kompletna priprema i stack je odradjena u 32bit formatu - ispostavilo se da DSS sa svojom kalibracijom i stackovanjem u 16bit-a gubi dosta preciznosti kada se koristi veliki broj frejmova (bez obzira sto je kamera 14bit-a, ako se stackuje recimo 30 frejmova to izadje na preciznost od 19bit-a, a da ne govorimo o Flat-ovima kojih sam snimao po 256 komada). Nakon toga slika je obradjena u Gimp-u 2.9 (podrzava rad i u 32 i 64 bita po kanalu). Za denoise - Topaz 6.

Ovaj put bin samo x2 tako da je i slika veca

Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

VaskoGM

Bravo Valiv!
Secam se prosle pre havarije na forumu i sada mnogoooo bolje izgleda!

Quote from: vlaiv on January 05, 2017, 10:26:10 pm
Kruska me je totalno ubio u pojam komentarom da mi je fotka M78 zrnasta :D

Dobar primer kako kritika daje rezultate jer je definitivno vredelo da se jos jednom iscimas :)
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

markompopovic

Gledam i uzivam. Cekam neka bolja vremena pa da uzmem i ja neku montazu sa pracenjem... :)
Celestron 150/750
10mm, 25mm, Apo Barlow 2,5X

Yagodinac

Bila ti zrnasta kažeš? Onda nisi video moju, ne smem ni da je okačim ovde ;D ;D
Ozbiljno, mislim da je ovaj objekat možda malo tamniji, ali presudno je što svi mi na ovakvim temperaturama gledamo da što pre završimo snimanje i bežimo unutra. Kad bi se ovo eksponiralo dve noći bilo bi čudo od detalja.
Ali mislim da je i ova fotka super, samo slobodno pojačaj saturaciju.

vlaiv

@Yagodinac
Pa, ovaj nije meni, to je Kruska rekao ... :D

Zapravo, bila je dosta lose obradjena - uopste se nisam trudio sa obradom preterano, a i taj problem sa DSS-om i 16bita ...

Ma da sam imao i jednu postenu noc, bilo bi extra, ne znam da li si procitao originalni post, ovo je 2h od planirana 4h (pobegao mi fokus prvih 2 sata zbog pada temperature a i ja pobegao na toplo pa nisam primetio :D ), a i transparencija je bila katastrofa zbog magle i smoga / dima - racunao sam da ce se rascistiti zbog vetra, a vetar stao - tako da se bez problema video snop svetla iz rucne lampe.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Yagodinac

Aha, to sve menja situaciju.
A ne znam kakav problem imaš sa DSS, meni regularno izbacuje 32-bitni finalni Autosave. Posle to konvertujem u 16b u PS i tako obrađujem. Jasno da se gubi deo signala, ali curves (što nama treba) radi tek sa 16b.

vlaiv

Pa najveci problem sa DSS-om jeste sto on pripremu / kalibraciju radi u 16 bita. Takodje prilikom registracije mislim da koristi interno ili integer matematiku ili takodje 16 bita.

Konkretno, recimo ja sam uzeo 256 komada za Flat i Dark Flat. Nazalost ovaj senzor pravi problem sa bias frame-ovima (ima interno oduzimanje bias frejmova prilikom duzih ekspozicija, ili radi neko cudo jer sam primeto da su mi recimo 1 do 2 minuta ekspozicije "tamnije" od master bias-a, odnosno sto duza ekspozicija mediana slike se pomera u levo - vrlo cudno ponasanje), tako da njih ovaj put nisam koristio, al i generalno smatram da bias frejmova treba da bude sto vise. Znaci kamera 14bita (rec je o ASI178MCC) sa 256 frejmova flat-a trazi preciznost od 22 bita (14+8).

Zato i sam DSS za veci broj frejmova (dark, bias i flat) preporucuje median metod stackovanja - u 16 bita se ne dobija nista sa vecim brojem frejmova ako se ide average metod (a on je najbolji za S/N).

Zatim problem koji sam imao sa DSS je memorija. U pitanju je 32 bitna aplikacija koja koristi maksimum 2GB rama. Ako sam odradim kalibraciju u ImageJ i napravim 32bitne fajlove po kanalu i krenem sigma klip stacking - DSS pukne posle drugog frejma (jedan frejm je >20MB po kanalu a imam ih 30 komada). Obican average stack radi bez problema, al sam primetio da prilikom registracije - ukljucio sam da snimi registrovane fajlove na disk i postavio odredjen referentni frejm - kad ucitam registrovanu verziju referentnog frejma u ImageJ i uporedim sa originalom - postoji razlika. DSS skejluje frejm na opseg 0-1, al nisu svi pikseli skejlovani za isti faktor - faktor varira, verovatno zbog preciznosti prilikom deljenja (verovatno int matematika u 16 bita) i unosi se dodatni shum u sliku.

DSS na kraju snimi to u 32 bita po kanalu, al interno dok radi kalkulacije koristi 16 bita za neke stvari i tom prilikom se gubi na preciznosti - Iako se moze ciniti da to nije bitno zbog toga sto je sum velik pa dinamicki opseg nije veci od 16 bita - al kod stackovanja je bitno da imamo precizno sve semplove i sav sum prisutan da bi racunica prosecne vrednosti bila sto preciznija.

Slika je takva, zbog uslova koji su bili da je sav signal u donjih 1% histograma (vidi attachment - to je histogram i stretch na donjih 10% - vidi se samo par zvezda i malo magline :D ) - zato mi je bilo jako bitno da nista od preciznosti ne izgubim zbog obrade u 16bit-a.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, StellaMira ED110
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Yagodinac

Što ne pročačkaš slajdere u luminance? Onda možeš da dobiješ neuporedivo bolje pripremljen stack za obradu. A po mom skromnom mišljenju dosta bolje, možda ne bolje nego konzistentnije rezultate daje Iris.

kruska

stvarno VaskoGM nisam hteo da budem ostar.
zrnasta samo znaci da si preterao u obradi.