• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Pitanje - DSLR, snimak vs fotografija

Started by Astro_fun_times, February 13, 2022, 03:18:36 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Astro_fun_times

Imam par pitanja a znanje na ovu temu mi je skoro ne postojece.
Naime, okušao sam se u amaterskoj astrofotografiji sa svojim dobsonom koristeci telefon na okularu.
Postupak je sledeci: snima se planeta koja prolazi kroz vidno polje okulara, pauziras video, pomeris teleskop tako da planeta opet prolazi kroz okular, opet snimis nekoliko sekundi i tako u krug dok ne dobijes odredjenu minitazu snimka.
Posle u PIPP-u iz tog video izvlacim pojedinacne frejmove koje posle slazes da bi dobio konacnu fotografiju.

E sad, kvalitet videa je koliko se meni cini uvek ili skoro uvek manje rezolucije od fotografije. Takodje u snimku se planeta krece tako da je planeta "uhvacena u pokretu" pa se cesto desi da je planeta elipticna a ne okrugla. Sveukupno kvalitet pojedinacnog frejma izvadjenog iz videa, u odosu na kvalitet slike je daleko losiji.
Da li je to ok pretpostavka?

E sad kad pricamo o DSLR kamerama, one kada se koriste u astrofotografiji, one slikaju pojedinacne fotografije, ne video, i u zavisnosti od duzine ekspoziture, "upijaju" vise svetla a samim tim i detalja pre nego sto uslikaju fotografiju.

Sad mene zanima da li je neko koristio DSLR kameru na isti nacin kao sto sam ja koristio telefon?
Da se DSLR kamera namontira na okular i da se sa njom snima video (montaza bez pracenja) po princiju pusti da objekat ili planeta prodje kroz okular pa pomeri, cijom bi se kasnijom obradom slicnom koju bih i ja koristio u mom navedenom primeru snimanja telefonom dobila konacna fotografija.

E sad, verovatno cete reci da su za planete bolje planetarne kamere od DSLR kamera zbog velicine čipa.

Evo uzmimo mesec za primer onda.