• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Obrada fotografije, uputstva i tutoriali

Started by 5ja, April 16, 2012, 05:46:19 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Luger


Amater

Quote from: Danijel on April 16, 2012, 09:33:01 pm
Quote from: Sekula on April 16, 2012, 04:59:54 pm
...
Nego pitanje za tebe i ostale, da li se ima ideja i informacija gde mogu da nadjem najbolje astrofoto tutoriale za obradu astrofotografije u Photoshopu? Ja sam nešto našao i recimo ono od Vida koristio i u praksi. Ali nešto slično tome nažalost nisam našao.


Astrofotografija za sveznalice možda pomogne ;)

Ovo planiram da odstampam i da procitam.

zozo83

Imam problem sa registax-om smanjio mi se gamma panel i ne znam kako da ga uvecam, uspeo sam jednom da mi se pojavi ali ne znam kako sam uspeo ispritiskao sam sve zivo. Sledeci put ga opet nije bilo
BD 150/750 EQ3, okul. 10mm, 25mm i 6mm gold, Napravljena motorizacija montaze i motorizacija fokusa, UHC filter Castell 2"
Canon 550d (18-55 is stm),
durbin 20*50,

Luger

Zoki, jesi li probao da ga deinstaliras i ponovo instaliras? Morao bi da se vrati na default vrijednosti.

zozo83

ma jesam odradio i to ma jok, kazem ti pojavio mi se posle nekog cvrakanja, radio posle par puta, i opet nestao
BD 150/750 EQ3, okul. 10mm, 25mm i 6mm gold, Napravljena motorizacija montaze i motorizacija fokusa, UHC filter Castell 2"
Canon 550d (18-55 is stm),
durbin 20*50,

sarajevo

Registax stekamalo je reci. Non stop se krsi. Nebulosity se moze naci krekovan

zozo83

Imam pitanje jedno u vezi snimanja filma. Snimam u RAW formatu ali me interesuje me da li ima razlike u snjumanju JPG-a i RAW movia. Pricam o snimanju planeta ali ujedno i za ostala snimanja
BD 150/750 EQ3, okul. 10mm, 25mm i 6mm gold, Napravljena motorizacija montaze i motorizacija fokusa, UHC filter Castell 2"
Canon 550d (18-55 is stm),
durbin 20*50,

vlaiv

Da, ima razlike, treba izbegavati jpeg, mpeg, bilo koji format koji podrazumeva "lossy" kompresiju.

To je tehnika komprimovanja slika kada se sa slike gube detalji da bi se postigla bolja kompresija - zanemaruje se odredjena kolicina informacija sa slike i rade se neke transformacije gde se nepovratno gube informacije.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

VaskoGM

Nemam vremena za ozbiljniji i detaljniji tutorijal ali mislim da je ovaj dovoljan kao kratak pregled i vodic na sta se treba konkretno usmeriti kada je rastezanje signala u pitanju.
Nadam se da je dovoljno razumljiv i da ce nekome biti koristan.

Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

vlaiv

Hvala za ovaj vrlo koncizan mali tutorial!

Video sam negde u Gimp-u da postoji dodavanje referentnih tacaka al nisam dalje istrazivao i skontao kako se to radi, moram pogledati jer je ocigledno
vrlo bitna stavka da da pored vizuelnog i numericki pregled koji je to zapravo deo krive i koje su mu vrednosti.

Nadam se da je i moguce osim jednog piksela izmeriti i druge vrednosti tipa - srednju vrednost i medianu, buduci da zbog suma moze biti varijacija izmedju susednih piksela.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

VaskoGM

Nema na cemu  :)
Opisan proces moze da deluje trivijalno ali upravo je taj deo obrade najtezi.

Quote from: vlaiv on March 09, 2017, 09:00:37 pm
Nadam se da je i moguce osim jednog piksela izmeriti i druge vrednosti tipa - srednju vrednost i medianu, buduci da zbog suma moze biti varijacija izmedju susednih piksela.

Naravno. 3x3, 5x5, 11x11... su velicine sempla koje nama koriste. Tako je u PS a sigurno je slicno reseno i u Gimp-u. Vrednost velicine sempla koja se izabere za Eyedroper tool
ostaje ista za sva semplovanja pod bilo kojim drugim alatom u okviru PS-a.
Mak180 f/15 • MN190 f/5.25 • AZ-EQ6...
EOS 450D(m) • ASI120MM-S • QHY5V+9x50 AG • Baader LRGB...
Hyperion • ES • Nikon • Sterling...
www.aristarh.rs
Flickr galerija

Amater

Jel moze malo objasnjenja oko stackiranja. Npr, ne nisanim nista odredjeno uperim fotoaparat ka zvezdama.
Koliko sam shvatio za tu radnju se koristi snimanje videa.
- Koliko dugacak snimak treba da bude?
- Jel je za to potrebno pracenje neba?
- Jel bolje koristiti mobilni (1080p) ili fotoaparat (640x480) rezoluciju?

vlaiv

Quote from: Amater on March 24, 2017, 06:36:12 pm
Jel moze malo objasnjenja oko stackiranja. Npr, ne nisanim nista odredjeno uperim fotoaparat ka zvezdama.
Koliko sam shvatio za tu radnju se koristi snimanje videa.
- Koliko dugacak snimak treba da bude?
- Jel je za to potrebno pracenje neba?
- Jel bolje koristiti mobilni (1080p) ili fotoaparat (640x480) rezoluciju?



Ne, to sa videom je za planete.

Prva stvar koju treba da vidis je da li mozes da namestis foto aparat da snima raw slike - ne jpeg. To zavisi od modela fotoaprata. Ako se ne varam ti si radio nesto sa Canon Powershot-om. Postoji nacin da se on namesti da snima raw ali je malo komplikovan (i zavisi od serije A500, A600, ...) tako da ne moras to da radis ako ti je previse komplikovano, mada bi bilo dobro da uspes.

Skini program koji se zove Deep Sky Stacker

http://deepskystacker.free.fr/english/index.html

Pomocu njega ces stackovati slike. Slike snimi kao sto obicno snimas, nemoj preterivati sa duzinom ekspozicije da ti zvezde ne budu previse jajaste i ne postanu crtice. Sto blize okrugloj zvezdi to bolje. Takodje se potrudi da bude bar 10 tak zvezda koje su jasno vidljive na slici (ako ima samo par komada zvezda, DSS moze da pravi problem).

Posle toga ako se snalazis po programima mozes sam probati da stackujes, ako ne, potrazi na youtube ima dosta tutorijala kako se radi u DSS, kao recimo ovaj:

https://www.youtube.com/watch?v=J96e9HRbi-A

Pregledaj kako se radi pa probaj sam.

Kada dobijes sliku na kraju, moraces da je obradis u nekom programu za obradu, izmedju ostalog i da primenis ovo sto je Vasko okacio kao tutorial.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Amater

Hvala, testiracu cim bude bolja vidljivost.

spadej

Quote
Quote from: Amater on March 24, 2017, 06:36:12 pm
Jel moze malo objasnjenja oko stackiranja. Npr, ne nisanim nista odredjeno uperim fotoaparat ka zvezdama.
Koliko sam shvatio za tu radnju se koristi snimanje videa.
- Koliko dugacak snimak treba da bude?
- Jel je za to potrebno pracenje neba?
- Jel bolje koristiti mobilni (1080p) ili fotoaparat (640x480) rezoluciju?


Quote from: vlaiv on March 24, 2017, 08:09:35 pm[
Prva stvar koju treba da vidis je da li mozes da namestis foto aparat da snima raw slike - ne jpeg. To zavisi od modela fotoaprata. Ako se ne varam ti si radio nesto sa Canon Powershot-om. Postoji nacin da se on namesti da snima raw ali je malo komplikovan (i zavisi od serije A500, A600, ...) tako da ne moras to da radis ako ti je previse komplikovano, mada bi bilo dobro da uspes.


Iako su mobilni telefoni sve mocniji, ja mislim da je fotoaparat ipak bolji. A Canon PowerShot  A500 serija uopste nije losa za pocetak u astrofotografji. Mali su, lagani, i jeftini. Jedino sto su namerno "osakaceni" i nece da fotkaju u RAW-u dok se ne izvrsi "intervencija" na softveru. Uopste nije komplikovano, cak sam i ja uspeo :) .

Kucaj u Google-u CHDK. Odes na taj sajt, pronadjes odgovarajuci "softver"(u stvari, to je update firmware-a, zato se mora izabrati odgovarajuci) za tvoj model aparata, instaliras i... eto veselja. Od malog i prostog aparata dobijas pravu zver, koja moze ne samo da radi u RAW-u vec i da produzi ekspoziciju do 100 sec, i jos mnooogo toga drugog. 

Preporucujem da prvo skines uputstvo za CHDK, u PDF-u, i da ga temeljno proucis pre upotrebe. Kad skines taj "softver", snimis ga na SD karticu fotoaparata, i prilikom ukljucenja aparata on se sam instalira (ili bese treba neko dugme da se pritisne, ne secam se...). Instalacijom neces ostetiti originalni softver u aparatu i kad ti dosadi, ili ti se ne svidi, samo formatizujes karticu i sve se vrati na factory settings.

Ja imam A530 i A540, na oba sam instalirao CHDK i godinama se igrao sa njima.  Jedino sto nemaju, i na sta nisam uspeo da ih nateram, je Remote Shooting funkcija. A to najvise vredi od svega.