• Welcome to Forum Astronomskog Magazina. Please login or sign up.
 

Kupujem APO Refraktor prodajem Newton 114mm/F4 podesen za Fotografiju ima motor

Started by dedskin114500, April 11, 2020, 11:17:11 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dedskin114500

Pozdrav drugari , kupujem APO ED , Triplet, dublet , quadruplet  ili  korektor odgovarajuci u paketu  .
Nasao sam jako lep koji mi odgovara TS-Optics 70 mm f / 6.78 ED 4-element , Tj ED sa ugradjenim korektorom .
To je oko 500e , bez nemackog PDVa , bez postarine, bez nase carine , a to ce izaci 1000e dok mi dodje u ruke .

Pa ako ima neko neki predlog , reshenje , ili teleskop ja sam ostavio ovde da znate da sam na trzistu .
Kontakt ovde ili dedskin@gmail ako ne odgovaram ovde .
Nasao sam i SVBONY 80 ED  za 300$ , to je odlicno isto , ali nema korektor . ISto samo osnovica , da znate moj budzet i otprilike sta mi treba .
Takodje prodajem stari Newton 114/500 F4, ima brda opreme  sve doradjivano sredjivano ako nekog interesuje .
Postavljen je za Astrofotografiju , da fokus moze da se dohvati i da kamera moze da se monitra .
Ima RA motor hand kontroler  , i jos svasta , skupih okulara i tako to sve sto ide vise ni sam ne znam sta sve imam .

Dobar je za pocetnika jer je jeftino , a da se ne lazem to je samo za pocetnika, mi iskusni znamo sta je i kako je .

Dobra stvar kod njega je F4 svetlosna moc, za one koji ne znaju F-broj je mama , i nebitno na cemu je F je F , tako da to je jedan od najbrzih teleskopa , i odlican je za astro fotografiju , ako se uzme korektor , i ko je voljan da to vuce sa sobom , ja nisam . Hocu nesto manje .

Ajd usput da stavim sliku PinWheel Galaksije , od sinoc , ekspozicija 3minuta , 10 slika stack ,  slikano 300mm Minolta objektivom .
Kao dokaz , da za dobrog shvalera nema ruzne zene :)
114mm F4 Newton koji je na prodaju  moze bolje od ovoga , 8x za isto vreme , ko je voljan da podnosi njegovu velicinu . Ja ne mogu , radije vucem samo foto aparat . I ajd manji APO .
 

Yagodinac

Pa što da ne; mali apo nikad nije greška. Šta god da imaš u budućnosti apo ti ostaje za neke tako malo širokougaone kadrove - ili kad treba otići na more.
Zašto ne pogledaš ovaj? Sad je trenutno na nekoj akciji, ista apertura a sa korektorom ti je 100e jeftiniji od gorenavedenog + brži za malo.
BtW Skywatcher ED80 već ima kultni status među malim apo refraktorima samo što za njega u startu treba planirati flattener/reducer pa cifra više nije tako povoljna. E da; radiš povrat poreza iz DE pa onda plaćaš našim haračlijama carinu i PDV tako da nije baš da će 1000 da izađe  ;)

dedskin114500

I taj sam gledao , i taj mi je dobar nego nema korektor , nije mi zbog sferne aberacije i kome nego sto osvetljava nekih 40mm , mozda i 50mm
A slikam na DSLR sa 25mm dijagonalom , znaci kad slikam sa njim , efektivno kropujem sliku , i onda to nije F6 , nego sta znam F8.
Optika je napregnutija jer se koristi od 70mm 35mm, pola , jer se koristi pola izlaznog svetla .

Zbog toga .
Al izgleda ni od toga nece biti nista jer nemam mount kako bog zapoveda , a mount je skuplji od malog apoa .
Tako da mozda mi prvo treba mount , tipa SW Eq3-2 Goto.
Tako nesto , a onda kad budem imao kesa  uzeti taj mali apo .
Tako bi verujem trebalo al ajd videcemo ako se nesto pojavi , i sta se pojavi .
Ako nesto ima javi .

vlaiv

Quote from: dedskin114500 on April 12, 2020, 10:20:28 pmI taj sam gledao , i taj mi je dobar nego nema korektor , nije mi zbog sferne aberacije i kome nego sto osvetljava nekih 40mm , mozda i 50mm
A slikam na DSLR sa 25mm dijagonalom , znaci kad slikam sa njim , efektivno kropujem sliku , i onda to nije F6 , nego sta znam F8.
Optika je napregnutija jer se koristi od 70mm 35mm, pola , jer se koristi pola izlaznog svetla .

Zbog toga .
Al izgleda ni od toga nece biti nista jer nemam mount kako bog zapoveda , a mount je skuplji od malog apoa .
Tako da mozda mi prvo treba mount , tipa SW Eq3-2 Goto.
Tako nesto , a onda kad budem imao kesa  uzeti taj mali apo .
Tako bi verujem trebalo al ajd videcemo ako se nesto pojavi , i sta se pojavi .
Ako nesto ima javi .

Uh, nesto ti matematika nije dobra.

Prvo, taj teleskop sto je Yagodinac linkovao je dobar mali ED dublet za putovanja i verovatno nije preterano dobar za astro fotografiju - ne zbog "kome" i "sferne aberacije" - gotovo je sigurno da ni jedno ni drugo nećeš videti na takvom teleskopu - problem je zbog tipa stakla koje je korišteno u tom ED dubletu. Takav teleskop nije skroz "bezbojan". Dovoljno je apohromat za vizuelno ali ne i za foto - zvezde će imati plavi/purpurni halo ako slikaš sa DSLR aparatom (sa mono + filteri bi možda i mogao fokusom da regulišeš plavi kanal).

Vidi screen shot u attachment-u za primer kako izgledaju zvezde sa ovim teleskopom.

Drugo - ima sasvim fin korektor koji može da se koristi sa tim teleskop-om:

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p5965_TS-Optics-REFRACTOR-0-79x-2--ED-Reducer-Corrector-fuer-APO-und-ED.html

Treće, nemoj da razmišljaš o "krop faktoru". To je pogrešno razmišljanje u astrofotografiji. Razmišljaj o dve bitne stvari - prvo je Field Of View - koji deo neba ćeš snimiti senzorom. Zavisi od veličine senzora i fokalne dužine telekopa.

Otiđi na ovaj sajt, i isprobaj različite teleskope (fokalne dužine) sa svojim foto aparatom da dobiješ ideju koji FOV dobijaš:

https://astronomy.tools/calculators/field_of_view/

I druga bitna stvar koja ti treba je rezolucija snimanja - broj ark sekundi po pikselu.

To što teleskop osvetljava 40 ili 50mm to je OK, al nema ama baš nikakve veze sa time koji ćeš ti senzor koristiti i sigurno ne utiče na "brzinu" teleskopa.

Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

Yagodinac

Ne, ne, ne...  ;D
Osvetljava on ceo APSC senzor (nemaš valjda FF?), nije to problem, nego je njegova cena sa dodatnim korektorom i dalje za jednu stoju jeftinija od ovog što si ti naveo, pošto je na akciji. I nema tu nikakvog kropovanja niti napregnute optike (ovih pola stopa je suštinski mala razlika), koristiš celo vidno polje, a što se tiče f-odnosa, on se takođe ne menja sa kropovanjem. Dakle f6 je f6 i na Hablu i na dvogledu, i na teleobjektivu; daće uvek jednako osvetljenu sliku samo će se "uvećanje" tj žižna daljina razlikovati. Primera radi, na 30sec ekspozicije će nebo noću biti jednako osvetljeno bilo da koristiš kit 18-55 ili 200/1200 reflektor - to je upravo poenta f-odnosa u fotografiji, da možeš na osnovu toga univerzalno da preračunavaš potrebno vreme eksponiranja na različitim fotografskim sistemima.
Npr čuveno staro fotografsko pravilo ako ti ne radi svetlomer (ili ga nemaš, kao na starim aparatima): u podne, sa filmom ASA/ISO 200 na blendi f16 stavljaš brzinu šatera onoliko koliko ti je brzina filma, u ovom slučaju 1/200. I nema šanse da pogrešiš, eto koliko je f-odnos koristan.

Yagodinac

Vlaiv, odakle ti ta fotka? Ne mogu sad da nađem nijedan primer sa ovim teleskopom, ali to je čist horor, nemoguće je sa ED staklom napraviti onoliku hromatsku aberaciju - možda jedino ako bi se namerno promašio fokus. Pre će biti da je snimljeno nekim ahromatom. Evo recimo SW ED 80 isto je dublet, malo sporiji ali beznačajno (f7, dakle za trećinu stopa) a ponaša se beskonačno bolje. Još nešto, ako postavljač teme stavi reducer - smanjiće mu se i hromatska aberacija.

vlaiv

Quote from: Yagodinac on April 12, 2020, 11:18:06 pmVlaiv, odakle ti ta fotka? Ne mogu sad da nađem nijedan primer sa ovim teleskopom, ali to je čist horor, nemoguće je sa ED staklom napraviti onoliku hromatsku aberaciju - možda jedino ako bi se namerno promašio fokus. Pre će biti da je snimljeno nekim ahromatom. Evo recimo SW ED 80 isto je dublet, malo sporiji ali beznačajno (f7, dakle za trećinu stopa) a ponaša se beskonačno bolje. Još nešto, ako postavljač teme stavi reducer - smanjiće mu se i hromatska aberacija.

Otišao časkom na astrobin i uradio pretragu za taj 70mm model.

recimo: https://www.astrobin.com/gear/11306/ts-in-ed-70420/

Vodi samo računa da to nije photoline model.

Vidi, nije on džaba 260e bez poreza. To je mali teleskop za putovanja - widefield - uglavnom vizuelno. Verovatno je staklo korišteno neki FK-61 ili tako nešto.

Ko želi photo teleskop u tom formatu - ima, naravno, al je skuplji za 200e. Isto ED dublet ali sa FPL-53 staklom - photoline model:

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p8866_TS-Optics-Doublet-SD-APO-70mm-f-6---FPL-53---Lanthan-Objektiv.html



Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

dedskin114500

 Jeste Global , znam ja to sto ti govoris , Dublet ED  nije pravi APO FPL 51 ili 53 ili jace .
Daleko od toga da on nema Chromatsku aberaciju , ima .

 To je 250e , i za te pare gledao sam kako izgleda , ekstra izgleda . Jedva da se vidi aberacija  ali se vidi i tu je . Nema veze boze moj prodacemo kasnije uzet nesto jace , ako uopste bude bilo potrebe .

Ja sam opet misljenja da je ta aberacija skromna  i podnoshljiva , zvezde su vece tu nema sta  jer je Arijev disk ili kako se vec kaze  zbog disperzije veci ,  i naravno AStrografi su ograniceni minimalnim arijevim diskom sto kod ovog nije slucaj pa ne moze biti Astrograf , tehnicki , al nema veze opusteno , necemo nikom reci :)
Yagodinac , ima napregnute optike sta ti je . Pa kombo ovog ED  70mm i APSC senzora , bez focal reducera , to je pola teleskopa . To je vrlo jednostavno izlazna pupila da tako kazemo je duplo veca od senzora ,to je isto kao da neko stavi izlaznu pupilu na telescopu 14mm , umesto 7, rasipanje a nema se za rasipanje :)

Na tom mislim , ako imam 70mm objektiva , koristio bi 60mm ako moze , nekad treba kropovati nesto , tj cesto ali rucno cu to , nemoj da mi sece on kako oce , ili da kupim full frame,  za te pare koliko kosta reduktor , pa moze covek kupiti Canon 5D mark 1 , i onda ne mora reduktor , a mozda ni korektor zavisi kako covek uzme, ne mora . Al ja bi voleo :)

dedskin114500

NAspram ovog sto mogu sad , mnogo bi lepse bio taj ED 70 osnovni on je nekih 360e , ima i kod nas , isti takav je onaj ED72 SW , ili u becu isto ima oko 300 , sve su to isti ti osnovni .
Obrni okreni od ovoga su bolji, Al ovu minoltu pleni jednostavnost . Na dugme fokusira samo okrenes do kraja gotovo , ako zalepis zavrsio si sa fokusom za vjeka .
Znaci ubodi i slikaj fazon :)

ili evo Global reci ti kako i sta , sitacija EQ2/3 motorizovan , imam gajder nemam kameru , imam teleskop al jaka mu je koma pa sam na DSLR 300mm .
I sad sta uciniti , najbolje naravno za 1000e uzeti cestiti montazu i neki osnovni teleskop , pa makar i ahromat , cenim bice bolje nego ova minolta , ili bar jednako al ce raditi bolje , sa tim da je ovaminolta jako dobro korektovana za comu , nema comu uopste , bar ne na APSC, Na full frame bi imala verovatno .

Yagodinac

@Vlaiv: vidi stvarno nema FPL51, 53... A lepo tamo piše: "2-element ED lens with special glass from Ohara (Japan) as ED element" i ja pomislio super, biće to u redu. Zamalo da čoveku preporučim nešto što nikad ne bih ni sam kupio. Otišao na astrobin i pogledao, ima i boljih i gorih fotki ali je činjenica da teleskop nema baš neku vrhunsku korekciju boja. U prevodu to bi moglo da posluži ali bi skidanje boja postalo standardna rutina u obradi.

@dedskin: ne brini oko exit pupil, to ti je termin bitan samo za vizuelno, u fotografiji postoji samo ima vinjetiranja/nema vinjetiranja. Definitivno ne moraš ništa da kropuješ, a ako hoćeš - možeš, ali to je drugo pitanje. Koristan je i pojam koliko je korigovano polje u mm (sa flattener-om) i koliko je iluminirano polje (ovo drugo je baš ono što te interesuje) a za vinjetiranje snimi se flet i oduzme u obradi i nema vinjetiranja. Npr postoje teleskopi korigovani čak i za srednji format... Zato je krop senzor idealan za astrofotografiju, uglavnom on prolazi na svemu (osim na refraktorima iz Lidla); na FF ima nekih prednosti oko dinamike ali ujedno se i broj teleskopa koji su korigovani za FF drastično smanjuje a cene rastu.

Quote from: dedskin114500 on April 13, 2020, 12:44:29 am...sa tim da je ovaminolta jako dobro korektovana za comu , nema comu uopste , bar ne na APSC, Na full frame bi imala verovatno .

Pa normalno, kad koristiš najbolji deo te minolte, tj centralni deo  ;D
Koma se uglavnom ne javlja kod objektiva, tj javlja se ali tek kad se (loši) objektivi koriste širom otvoreni. Primer je stari Canon 28 1.8 širom otvoren, ili recimo Sigma 30 1.4. Objektivi imaju trista drugih izobličenja, ali to je druga (tužna) priča...

vlaiv

@dedskin114500

Ja mislim da taj teleskop za 250e vredi svaku paru. Može da se koristi i za astrofotografiju, samo treba biti svestan njegovih ograničenja.

Ako čovek ne želi da ima takva ograničenja - onda mora da plati više.

Yagodinac ti je napisao što se tiče izlazne pupile, al evo i ja da probam da objasnim o čemu se radi, jer si pomešao dve stvari.

Izlazna pupila postoji kod kombinacije teleskop + okular zato što takav optički sistem proizvodi kolimiran snop svetla. Svetlo koje izlazi iz okulara nije fokusirano nego su zraci paralelni.

Evo dijagrama:



Zrak svetlosti možeš "stopovati" samo kada je "raširen". Ne možeš ga stopovati kada je sabijen u jednu tačku. Senzor kamera se nalazi u fokusu (prime fokus) i tamo su zraci svetlosti sažeti u jednu tačku. Tamo više nema stopovanja.



Jedino što se dešava kada je senzor manji jeste da ostaneš bez parčeta neba - što je zvezda "dalje" od optičke ose (ugao) to je zvezda dalje od centra slike - ide prema ivici/ćošku. One zvezde koje su suviše daleko od optičke ose (veliki ugao u odnosu gde je teleskop usmeren) - one završe van senzora.

Osvetljeno i korigovano polje samo govori koliko parče neba možeš da snimaš u istom trenutku ako imaš dovoljno velik senzor.

Ovo je bitnija stavka za "brzinu" teleskopa nego što je F/broj, ali da sad ne ulazimo u te detalje.

Ako nemaš dovoljno keša i hoćeš da uzmeš dobar teleskop za snimanje. Evo rešenja:

http://www.teleskop.rs/teleskop/newton-ota/130650-sa-110-mikrofokuserom

Za ovaj teleskop koji si imao - 114 F/4.4 - nema Coma korektora (što je šteta po mom mišljenju) jer je fokuser 1.25". Ovaj drugi - 130PDS je pravljen za fotografisanje. Ima nisko profilni 2" fokuser i možeš ga koristiti sa koma korektorom.

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p486_Baader-2--Newtonian-Coma-Corrector-MPCC-Mark-III---from-f-3-5-to-f-6.html

Sve u svemu, te dve stvari će te zajedno izaći oko 450e - što je jeftinije nego gore pomenuti TS ED70mm + korektor za njega, a imaćeš teleskop od 5" koji skuplja mnogo više svetlosti od 70mm i neće imati nikakvih problema sa naduvanim zvezdama.

Za kraj, mislim da je najpametnije da prvo uzmeš ozbiljnu montažu ukoliko ozbiljno želiš da se baviš astrofotografijom.

Koji ti je budžet za to? Po meni, ne vredi ići sa Eq3 klasom montaže osim ako ti je najbitnija stavka portabilnost. Razlika u ceni EQ5 goto verzije u odnosu na Eq3 goto verziju je minimalna što se tiče novaca a Eq5 montaža je bolja.




Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

dedskin114500

@Global  Nisam nista pomesao ,

Ajmo to staviti u primer da to bude jasno   , 2 teleskopa jedan ima vecu izlaznu zraku od senzora drugi ima tacno koliko treba .

Sistem 1) 100mm F10  sa izlaznom zrakom od 50mm   , ima dijagonalu FOV od 2,5 stepeni , senzor lovi 1,65 stepeni

Sistem 2 ) 100mm F15 sa izlaznom zrakom od 50mm , reduktovanom na F10 i na  25mm-30mm ,  lovi tacno 1,6 stepeni  pokriva ceo senzor dobija identicnu sliku ,

Da li ce ove dve slike biti identicnog kvaliteta  jer su istog ugla gledanja , isti FOV ?


dedskin114500

Evo ovde ima slican test , jedan objektiv namenjen full fram-u sa izlaznom zrakom odgovarajucom za taj senzor, sta bude kad se stavi na manji senzor nego za sta je namenjena .
Vidan pad kvaliteta slike https://youtu.be/W0G28qggxYM?t=226

vlaiv

Quote from: dedskin114500 on April 13, 2020, 02:03:05 pmEvo ovde ima slican test , jedan objektiv namenjen full fram-u sa izlaznom zrakom odgovarajucom za taj senzor, sta bude kad se stavi na manji senzor nego za sta je namenjena .
Vidan pad kvaliteta slike https://youtu.be/W0G28qggxYM?t=226

Tu se ne priča o izlaznom zraku nego o drugoj bitnoj stavci koju sam gore pomenu - a to je rezolucija snimanja odnosno veličina piksela u odnosu na fokalnu dužinu teleskopa koji se koristi.

To opet nema veze sa teleskopima. Većina teleskopa je limitirana difrakcijom. Ono što je problem objektiva - kod teleskopa ne postoji. Teleskopi su korigovani na beskonačan fokus. Objektivi moraju biti korigovani na čitav spektar fokus pozicija. Blizina objekta koji se snima proizvodi sfernu aberaciju na talasnom frontu. Ako je objekat u beskonačnosti - sferna aberacija na talasnom frontu je 0. Ako je objekat blizu - ona nije zanemarljiva. Dobar objektiv mora da podnese oba slučaja. Teleskop samo jedan - a to je objekti u beskonačnosti.

Kod većine teleskopa, budući da su limitirani difrakcijom, normalne veličine piksela, bez obzira na veličinu senzora - daju rezoluciju na kojoj se neće videti blur od same optike. Za to je potrebno dodati barlow sočiva i napraviti stvarno veliku fokalnu dužinu.

Astrofotografi koji snimaju planete - gađaju tu takozvanu kritičnu fokalnu dužinu - najveće uvećanje bez zamućenja zbog optike.

Kod astrofotografije duge ekspozicije veći problem predstavlja atmosfera i greška praćenja/vođenja. To je ono što limitira snimak a ne oštrina optike teleskopa.
Teleskopi: GSO RC8", TS80 F/6 photoline, SW dob 200/1200, SW Evostar 102 ahromat, SW Mak 102
Montaže: HEQ5, AZ4, SW AzGTI
Kamere: ASI1600MMC, ASI178MCC, ASI185MC

dedskin114500

@Global Moguce je da gresim ja ne znam . Znam da sam koristeci do sad Crop senzor na Full frame objektivima primecivao taj disparitet .
I isto sam na ovaj moj teleskop stavljao lecu od 60mm Ahromata F10 , i to radi kao Reduktor zizne daljine , i stvarno brze slika i osvetljenije , a covek bi mislio dodao se jos jedan element mora biti losije , a nije , ne da nije losije nego slika sipravljenija i svetlija .
Bukvalno radi kao korektor , samo se stavi leca od refraktora ili dvogleda i tako mi se svidja, jedino sto ne mogu tu lecu da montiram , sira je od Fokusera , jedino da je zalepim iznutra ali onda fokus ne moze da se izvuce dotle .

Inace bi je ostavio unutra , toliko je dobro , a DIY.